Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Begrenset tilgang hos Paypal?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-10, 12:09   #1
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Begrenset tilgang hos Paypal?

Grunn til bekymring?

Jeg får stadig mail av Paypal om at jeg har begrenset tilgang. Før jeg kan bruke Paypal mer, så må jeg legge inn ett nytt kredittkort og lage meg ny profil. Siden jeg kommer til når jeg klikker på linken i mailen ser sånn ut:

Sist redigert av Fruktflua : 12-02-10 kl 17:08.
Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 12:11   #2
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Begrenset tilgang hos Paypal?

[quote=Fruktflua;2100191]Grunn til bekymring?

Men til tross for at jeg har fått mail om at jeg må legge inn nytt kredittkort og lage ny profil før jeg kan bruke Paypal til å betale med, så fikk jeg allikevel brukt Paypal forleden til å betale varer bestilt på nett med.

Kan dette være svindelforsøk?

Sist redigert av Fruktflua : 12-02-10 kl 17:08.
Gammel 12-02-10, 12:12   #3
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ta og sjekk den e-postadressen dette er sendt fra. Jeg har fått mange sånne og de var ikke sendt fra paypal, men fra paypel eller paypul eller noe sånt. Dette er scam.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 12:15   #4
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ta og sjekk den e-postadressen dette er sendt fra. Jeg har fått mange sånne og de var ikke sendt fra paypal, men fra paypel eller paypul eller noe sånt. Dette er scam.

E-posten er sendt fra Paypal. Det er det som står som avsender.

Gammel 12-02-10, 12:16   #5
Fruktflua
Sperret

Standard

Også har jeg fått denne mailen med ett vedlegg som ikke går ann å åpne:

Please download the attachment and read and complete the form to remove the limit or your account
will be permanently suspended.
PayPal protects their community and sometimes we verify information that we belive does not match
credit card billing address or another IP has been used to login into your paypal account.

Gammel 12-02-10, 12:17   #6
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri, aldri, aldri klikke på linker i mail!

Avsender kan manipuleres. Får du en slik epost, går du til paypal manuelt i nettleseren din. Er det noe du må gjøre, ligger det beskjed om det der også.

Og en ting til: Hvis posten ikke begynner med Dear <navnet ditt>, men Dear Paypal member, så er det scam.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 12:21   #7
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Aldri, aldri, aldri klikke på linker i mail!

Avsender kan manipuleres. Får du en slik epost, går du til paypal manuelt i nettleseren din. Er det noe du må gjøre, ligger det beskjed om det der også.

Og en ting til: Hvis posten ikke begynner med Dear <navnet ditt>, men Dear Paypal member, så er det scam.

Faderrullan!!

Nå gikk jeg manuelt inn på Paypal, og der står det ingenting om noe av dette. Der er alt som det skal være.

Og jeg som logga inn via linken i mailen jeg fikk.

Hva gjør jeg nå? Bytter passord sporenstreks?

Gammel 12-02-10, 12:22   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

bytt passord. Med en gang.

Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 12:23   #9
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Faderrullan!!

Nå gikk jeg manuelt inn på Paypal, og der står det ingenting om noe av dette. Der er alt som det skal være.

Og jeg som logga inn via linken i mailen jeg fikk.

Hva gjør jeg nå? Bytter passord sporenstreks?

Det ville jeg gjort, ja. Og la du inn et kredittkort? Hva slags kort? Hvis det er et Visakort med direkte banktrekk ville jeg ringt banken og spurt, det er mulig det bør sperres.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 12:25   #10
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det ville jeg gjort, ja. Og la du inn et kredittkort? Hva slags kort? Hvis det er et Visakort med direkte banktrekk ville jeg ringt banken og spurt, det er mulig det bør sperres.

Neinei, la ikke inn nytt bankkort. Jeg synes det virket litt suspekt, og derfor spurte jeg jo her inne også. Og glad er jeg for det, for scam it was.

Gammel 12-02-10, 12:27   #11
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Det er en phishing-site ja. Du må sperre kortet ditt umiddelbart. Jeg får opp en stor rød advarselsside i Chrome.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 12:30   #12
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

PayPal sier på sine egne sider at de ALDRI sender ut slike mailer, så ALLE sånne er scam UANSETT.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 12:31   #13
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Det er en phishing-site ja. Du må sperre kortet ditt umiddelbart. Jeg får opp en stor rød advarselsside i Chrome.

Hjelper det ikke at jeg byttet passord i Paypal?

Gammel 12-02-10, 12:31   #14
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du la inn passordet ditt, så da har de vel hatt tilgang på din paypalbruker tenker jeg i mellomtiden. Sperre kortet

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 12:38   #15
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Du la inn passordet ditt, så da har de vel hatt tilgang på din paypalbruker tenker jeg i mellomtiden. Sperre kortet

Men de kan jo ikke bruke Paypal-kontoen min nå som jeg har byttet passord, kan de vel? Og i betalingshistorikken min står bare det kjøpet jeg gjorde forleden. Da er det vel ingen grunn til å tro at de har misbrukt min konto?

Gammel 12-02-10, 12:40   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Men de kan jo ikke bruke Paypal-kontoen min nå som jeg har byttet passord, kan de vel? Og i betalingshistorikken min står bare det kjøpet jeg gjorde forleden. Da er det vel ingen grunn til å tro at de har misbrukt min konto?

Det er vel ikke alt som blir registrert umiddelbart. Jeg ville gjort det for sikkerhets skyld.

Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 13:21   #17
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men har du koblet ett bankkort til Paypalkontoen din da?
Hvis du, som meg, overfører penger til Paypal etter behov, er det ikke nødvendig å sperre kortet.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 16:01   #18
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Haha og der var Foreldreportalen på Phishing-listen til Chrome pga linkene i denne tråden

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 16:15   #19
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Haha og der var Foreldreportalen på Phishing-listen til Chrome pga linkene i denne tråden

Er det nå jeg burde kjenne meg skyldig?

Gammel 12-02-10, 16:17   #20
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Men har du koblet ett bankkort til Paypalkontoen din da?
Hvis du, som meg, overfører penger til Paypal etter behov, er det ikke nødvendig å sperre kortet.

Ja, har et bankkort knyttet til Paypal, men jeg har ingen penger stående på Paypalkontoen min.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:11.