Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Nanook vinterdress

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-10, 15:13   #21
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nanook vinterdress

Reima er vel 10 000 og Troll er 10 000.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 15:13   #22
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Når du sier at det er forskjell på tøyet, f.eks 10 000 og 20 000 vanntetthet.. hva vil det si? Hva er reima sine dresser f.eks? Nanook er de som heter isbjørn of sweeden også er det ikke?

Reima sine dresser har en vanntetthet på 10 000.
Klær med vanntetthet på 20 000 går som ekstremklær. Jeg aner ikke hva de skal være bedre på enn de som har vanntetthet på 10 000 for de er jo vanntette og da lar det seg vel ikke gjøre å bli enda mere vanntett.
Vi har skallebukser og jakker med både 10 000 og 20 000 på vanntettheten og helt ærlig så er de like bra begge to. Jeg merker ingen forskjell så i mine øyne trenger man ikke kjøpe den dyre varianten for å få klær som er optimale.
Nanook har byttet navn til Isbjørn ja.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 15:15   #23
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Og går de ikke høyere enn 122/128??

Nei. Det er skikkelig synd. Jeg har sendt mail til de som lager tøyet og spurt om akkurat dette. De skulle produsert i mye større størrelser.
Har ikke fått noe svar enda så drøyer det lenge akter jeg å sende enda en mail.

Vinterdressen går forresten i ren 128 størrelse.

Gammel 08-02-10, 15:19   #24
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

da røk dette proskjektet mitt da. jeg går meg helt vill i denne jungelen og jeg føler jeg ikke finner noen klær som passer til snuppas behov. alt som passer i størrelse er ikke slitesterkt/vanntett/varmt/pustende nok.. Da blir det kun ticket to heaven for henne men da finner jeg aldri store nok størrelser. Folk sier de har dresser helt opp til 140 men jeg har aldri funnet dem.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 15:22   #25
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

SR: hva med reima tec +?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 15:29   #26
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

SR: hva med reima tec +?

Det har vi vært fornøyd med. Datteren min har en i str 128 og en i str 134 i år. De holder seg veldig fint og er gode og varme.

Gammel 08-02-10, 15:34   #27
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

ja stemmer, jeg fikk jo tips om det her inne.. Blir helt forvirret jeg.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 16:25   #28
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vår syvåring har Reimatec+ og vi er veldig fornøyd! Har ingenting negativt å si om dressen.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 17:18   #29
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Vinterdressene ligger på 1845 for den billigste. Husker ikke akkurat nå hva den dyre koster men den koster en del mer.

Forskjellen på de dyre og de billige variantene er vanntettheten.
Den billige har vanntetthet på 10 000.
Den dyre på 20 000.

Jeg betalte 400,- for den som koster 1845,- for et par uker siden. Jeg er kjempefornøyd med den, lett og fin og Emily har vært helt tørr etter snølek i timevis.

Den dyre koster originalt over 3000,- og det syns jeg er hårreisende for en dress. Jeg syns 1845,- er for mye også, hadde aldri betalt det, finnes sikkert gode nok dresser til rundt 1000-lappen.

Gammel 08-02-10, 17:55   #30
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Har Nanook vinterdress. Brukes nå for 2.sesong.
Veldig fornøyd.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 18:14   #31
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Jeg betalte 400,- for den som koster 1845,- for et par uker siden. Jeg er kjempefornøyd med den, lett og fin og Emily har vært helt tørr etter snølek i timevis.

Den dyre koster originalt over 3000,- og det syns jeg er hårreisende for en dress. Jeg syns 1845,- er for mye også, hadde aldri betalt det, finnes sikkert gode nok dresser til rundt 1000-lappen.

WOW, det var jo kjempebillig. Heldige du.
Ikke for det, jeg betaler ikke full pris for Nanook klærne jeg altså. Jeg har en sponsoravtale og får ganske mye prosenter på alt jeg handler fra Nanook. Jeg hadde kjøpt det uansett, for bedre klær har jeg aldri vært borti men jeg hadde nok ikke handlet fullt så mye som jeg gjør.

Gammel 13-02-10, 01:01   #32
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Gutten min har jakke og bukse som vi kjøpte i høst og jeg er vedig fornøyd

Vil også skryte av vintervottene fra Isbjørn of Sweden, som jeg kjøpte på xxl til guttene mine.De er helt suverene!

Gammel 13-02-10, 01:29   #33
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det flere enn Junior og XXL som fører Nanook/Isbjørn her i Norge ?? Skulle hatt ei lue eller to Alle de svenske nettsidene jeg har vært innom, har kun str 52/54 og det blir vel litt vel lite for en snart 6 åring....

Nin, hvordan er luene i str ? (mener jeg har sett at du har det ).

Har vært i et par Junior butikker, men Nanook dressene var kun i små str ....

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 11:50   #34
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Er det flere enn Junior og XXL som fører Nanook/Isbjørn her i Norge ?? Skulle hatt ei lue eller to Alle de svenske nettsidene jeg har vært innom, har kun str 52/54 og det blir vel litt vel lite for en snart 6 åring....

Nin, hvordan er luene i str ? (mener jeg har sett at du har det ).

Har vært i et par Junior butikker, men Nanook dressene var kun i små str ....

Luene er nok ikke store i størrelsen, helt normale vil jeg tro.
Det er en norsk butikk som selger Isbjørn på nett. Sportsnett.no

Gammel 13-02-10, 12:12   #35
Evita
Superduperaktiv

Evita sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Hvordan er dressen i størrelsen?

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 12:51   #36
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Jeg vet ikke om det er samme type dress som dere snakker om oppi her, men jeg har i hvert fall erfaring med Isbjörndresser fra barnehagen jeg jobber i. De er veldig gode og varme og tette og sånt, men passformen er ikke så god, synes jeg. Strikken i livet er ikke regulerbar, og den er trang til de barna som har litt mage. Så jeg vil anbefale å prøve dressen på, med mellomlag, hvis dere vurderer å kjøpe den.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 12:53   #37
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Evita, her.

Hvordan er dressen i størrelsen?

Helt normal. Vi har en 110 str dress til en som nå er ca 110 høy. Størrelsen på dressen står til høyden på ungen.

Gammel 13-02-10, 12:57   #38
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Jeg vet ikke om det er samme type dress som dere snakker om oppi her, men jeg har i hvert fall erfaring med Isbjörndresser fra barnehagen jeg jobber i. De er veldig gode og varme og tette og sånt, men passformen er ikke så god, synes jeg. Strikken i livet er ikke regulerbar, og den er trang til de barna som har litt mage. Så jeg vil anbefale å prøve dressen på, med mellomlag, hvis dere vurderer å kjøpe den.

Ja, den er trang i livet. Det eneste lille minus dressen har eller pluss om man vil. For vår del er det pluss i og med at det trange livet gjør at vi kan kjøpe dressen stor og den sitter alikevel fint på. Men her har vi en slank unge. Denne dressen egner seg nok ikke så godt til unger som er drøye rundt livet.
Vi får fint et hjemmestrikket sett under som mellomlag, men ikke ullfleecen til nøstebarn. Men, dressen er såpass varm at det er ikke nødvendig med tykt mellomlag under.
For unger som er litt drøye vil jeg heller anbefale todelt dress, buksa er god og vid i livet og det er plass til masse mage og tykt mellomlag.

Gammel 18-02-10, 13:48   #39
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nuh har jeg kjøpt vinterdressen til neste vinter. Str. 128, så det blir jo siste sjanse til å prøve akkurat denne dressen. (Eldstemann bruker 122 i Reimatec denne sesongen. Han kunne faktisk brukt den nyinnkjøpte dressen i år også pga. snøringen i livet, men den kommer til å passe bra neste vinter.)

Gammel 18-02-10, 14:07   #40
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Nanook?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.