Sv: Parfymeforbud
Jeg har en gang bedt en fjortis (okei, han var sikkert nærmere 20) ved nabobordet på Peppes om å skjerpe parfymebruken. Han satt i en sånn parfymeos at hvem som helst kunne fått pusteproblemer av det.
Jeg holdt på å dø, og vi måtte bare gå derfra. Men det er ikke ofte jeg reagerer sånn, og jeg bruker parfyme selv. Dog milde og ungdommelige lukter, ikke Poison og hva_har_du av de der tunge greiene som pelskledde damer dynker seg i.
Av vaskemidler og shampo/dusjsåpe/deo bruker jeg kun parfymefrie varianter. Jeg klør meg i hjel om jeg bruker annet. Hårprodukter som spray og skum reagerer jeg ikke på, med mindre jeg selv går amok med hårspray på badet med døren igjen. Men igjen; hvem som helst får pusteproblemer av det.
Jeg har for øvrig null problemer med å si i fra dersom jeg reagerer på en parfyme, og jeg har aldri opplevd at folk ikke har taklet det pent. Det har selvsagt noe med måten man sier i fra på, men jeg kan tydeligvis å si slike ting på en fin måte.
Jeg har for øvrig ikke brukt noe som helst form for astmamedisin på 5-6-7 år, så det går an å bli bra i voksen alder. (Jeg fikk astmatrøbbel i tenårene.)