Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hva slags muffinsformer bruker du?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-10, 19:01   #21
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags muffinsformer bruker du?

Jeg bruker tupperware sine silikonbrett. Synes det funker bra, og de trenger definitivt ikke smøring. Det er ikke plass til vanlige papirformer oppi de da (de er mindre i omkrets og høyere enn standard små papirformer), noe jeg har savnet når jeg har bakt fænsi muffins jeg har skullet ta med meg bort. Ellers er de ypperlige.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 19:35   #22
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lager ikke muffins hver dag akkurat, men når jeg gjør det har jeg bare brukt papirformer. Resultatet har blitt seende ut deretter og jeg skjønner at jeg skal se meg om etter profft utstyr.

Gammel 18-02-10, 21:55   #23
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg spiser matmuffins hver dag for tiden, og skulle gjerne ha funnet noen former som funker uten og smøres. Og uten papir. Noen tips?

Silikon

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 22:09   #24
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor papir i metall? Er ikke det overkill? Eller er det for å kunne fylle dem helt fulle og så en sånn kul topp på dem?

Mine blir like høye som papirforma omtrent. Fyller dem halvfull med røre. Lager små muffins, jeg, da. Og bare kakemuffins.

Gammel 18-02-10, 22:13   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Fordi jeg 1) ser for meg at de ikke kommer så greit ut av metallformen, jeg gidder slett ikke smøre. 2)Det er, i mitt hode, penere og "riktigere" at muffins serveres i form... Også skal de jo ha litt "topp".. og 3) Jeg lager ikke muffins så ofte, metallforma har ikke vært brukt så lenge, og vi har masse papirformer igjen...

Gammel 18-02-10, 22:13   #26
Krem

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg bruker bare silikonformer, men bare sånne enkeltformer. Da er de jo like fine og fargerike ved servering som de i papir. Har mange forskjellige, og masse fine farger.

Jeg og. Og så sitter muffinsen aldri fast i formen, men spretter ut uten problem. :genialt:

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 22:16   #27
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det er enkeltstående sikilonformer jeg også ønsker meg da, i pene farger og sånn. Sånn siden jeg er tilhenger av gjenbruk, så når papirformene en gang er oppbrukt, ønsker jeg meg sikikon

Gammel 18-02-10, 22:17   #28
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke silikonformer er best da? Tar de ikke mye plass, sånn sammenlignet med stablebare store former?

Gammel 18-02-10, 22:20   #29
Malama

Malama sin avatar

Standard

Tja, vi kjøpte noen i julegaver, de tok selvsagt mye mer plass enn papirformene, men de er stablebare altså, så i en pakke på størrelse med en standard papirformer-pakke, eller noe mindre enn en slik er det... var det 12 former? (eller 10? Eller 20?) Man trenger jo ikke 200 av disse, siden de brukes igjen, så plassbehovet er ikke ekstremt.

Gammel 18-02-10, 22:54   #30
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har sånne enkeltformer, 20 stk eller noe. Skal jeg lage flere blir det papirformer, men det er sjelden her i huset foreløpig. Trenger ikke å smøre, veldig kjekt

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 23:07   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Papir i metall. Når det skal være ekstra lekkert setter jeg hvite papirmuffinsformer oppi metallformen, og putter disse oppi fine papirformer etterpå. Så slipper jeg at fettet trekker ut gjennom det fine papiret og gjør at mønsteret ikke syns allikevel.

Jeg har noen stjerneformede silikonformer, og hodeskalleformer i metall også, og de smører jeg alltid.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 00:07   #32
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker oftest papirformer, men jeg har noen fine hjerteformer i silikon som jeg er veldig fornøyd med.
Trenger ikke smøres.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 00:23   #33
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smurte metallformer.

Gammel 19-02-10, 00:27   #34
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker brett i stål med papirformer oppi, og er godt fornøyd med det.

Gammel 19-02-10, 01:09   #35
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hvilke silikonformer er best da? Tar de ikke mye plass, sånn sammenlignet med stablebare store former?

Jeg har mange forskjellige typer, og ingen er bedre eller dårligere enn andre. De tar jo mye mindre plass enn metallformer? De står jo inni hverandre sånn som papirformene gjør, så mine ligger i skuffen sammen med bakepapir, poser og sånt. Jeg har vel 50 eller noe.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.