|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
*_*
|
Sv: Hva slags muffinsformer bruker du?Jeg bruker tupperware sine silikonbrett. Synes det funker bra, og de trenger definitivt ikke smøring. Det er ikke plass til vanlige papirformer oppi de da (de er mindre i omkrets og høyere enn standard små papirformer), noe jeg har savnet når jeg har bakt fænsi muffins jeg har skullet ta med meg bort. Ellers er de ypperlige.
|
|
|
|
#22 |
|
nju nja njo
|
Sv: Hva slags muffinsformer bruker du?Jeg lager ikke muffins hver dag akkurat, men når jeg gjør det har jeg bare brukt papirformer. Resultatet har blitt seende ut deretter og jeg skjønner at jeg skal se meg om etter profft utstyr.
|
|
|
#24 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hva slags muffinsformer bruker du?Hvorfor papir i metall? Er ikke det overkill? Eller er det for å kunne fylle dem helt fulle og så en sånn kul topp på dem?
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags muffinsformer bruker du?Fordi jeg 1) ser for meg at de ikke kommer så greit ut av metallformen, jeg gidder slett ikke smøre. 2)Det er, i mitt hode, penere og "riktigere" at muffins serveres i form... Også skal de jo ha litt "topp".. og 3) Jeg lager ikke muffins så ofte, metallforma har ikke vært brukt så lenge, og vi har masse papirformer igjen...
|
|
|
#26 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags muffinsformer bruker du?
Jeg og. Og så sitter muffinsen aldri fast i formen, men spretter ut uten problem. :genialt: |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Sv: Hva slags muffinsformer bruker du?Det er enkeltstående sikilonformer jeg også ønsker meg da, i pene farger og sånn. Sånn siden jeg er tilhenger av gjenbruk, så når papirformene en gang er oppbrukt, ønsker jeg meg sikikon
|
|
|
#29 |
|
Sv: Hva slags muffinsformer bruker du?Tja, vi kjøpte noen i julegaver, de tok selvsagt mye mer plass enn papirformene, men de er stablebare altså, så i en pakke på størrelse med en standard papirformer-pakke, eller noe mindre enn en slik er det... var det 12 former? (eller 10? Eller 20?) Man trenger jo ikke 200 av disse, siden de brukes igjen, så plassbehovet er ikke ekstremt.
|
|
|
#30 |
|
|
Sv: Hva slags muffinsformer bruker du?Jeg har sånne enkeltformer, 20 stk eller noe. Skal jeg lage flere blir det papirformer, men det er sjelden her i huset foreløpig. Trenger ikke å smøre, veldig kjekt |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva slags muffinsformer bruker du?Papir i metall. Når det skal være ekstra lekkert setter jeg hvite papirmuffinsformer oppi metallformen, og putter disse oppi fine papirformer etterpå. Så slipper jeg at fettet trekker ut gjennom det fine papiret og gjør at mønsteret ikke syns allikevel.
|
|
|
#32 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva slags muffinsformer bruker du?Jeg bruker oftest papirformer, men jeg har noen fine hjerteformer i silikon som jeg er veldig fornøyd med. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva slags muffinsformer bruker du?
Jeg har mange forskjellige typer, og ingen er bedre eller dårligere enn andre. De tar jo mye mindre plass enn metallformer? De står jo inni hverandre sånn som papirformene gjør, så mine ligger i skuffen sammen med bakepapir, poser og sånt. Jeg har vel 50 eller noe. |
|
|
|
![]() |
|
|