Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Jeg har farget vippene i dag

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-10, 21:27   #1
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har farget vippene i dag

Jeg har farget vippene i dag og forsøkte en litt mer lokal behandler enn tidligere. Jeg er ikke helt sikker på om jeg er så fornøyd. Prisen var veldig bra og det var deilig å kunne gjøre det på vei i barnehagen, men jeg kan ikke huske at det irriterte huden så mye. I tillegg hadde noe kommet inn på øynene, muligens vaselin så jeg brukte ca 10 min før jeg klarte fokusere skikkelig etterpå. Er dette normalt? Hvor mye og hvor lenge skal det svi og irritere?

Gammel 16-02-10, 21:30   #2
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har farget vippene i dag

Gjorde du det hjå dei som me var innom ? Har aldri gjort det men har litt lyst. Men ikkje viss det kjem inn på auger og gjer vondt lenge etterpå.

Gammel 16-02-10, 21:44   #3
IdaM
Aktiv

Medlem siden: Feb 2008
IdaM har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det KAN svi litt mens behandlingen pågår og mens fargen fjernes. Det skal ikke svi etter at fargen er fjernet. Gjør det det, har hun antagelig ikke fått vekk all fargen, eller så reagerer du på vannstoffet. Uansett skal det ikke svi på huden. Den svien som kan forekomme er evt i øyet. Det du føler har kommet inn på øyet er mest sannsynlig vaselin ja... Hvordan kjennes det ut nå?

Gammel 16-02-10, 22:09   #4
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Bare gjort det 3-4 ganger, det syns så lite på meg. Også varer det kort. Men det har aldri svidd. Ikke fått vaselin inn i øyet heller. Den som gjør det må være forsiktig og ikke dra i øyet/øyelokket. Hadde ikke gjort det mer om jeg reagerte på virkestoffene.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 22:28   #5
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jepp Urt, men det gjør ikke vondt altså. Det bare svir litt. Tror gjerne dette er innen normalen da. Nå kjenner jeg bare litt irritasjon akkurat rundt øyet, håper sminkefjerner og varmt vann kan hjelpe på nå i kveld.
Jeg synest det er stor forskjell selv om jeg er temmelig mørk fra før, det er så befriende deilig å slippe mascara.
Men ja Urt. Dette var helt greit og overlevbart. Vel verd et forsøk.

Gammel 17-02-10, 16:07   #6
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Skal ikke svi i lang tid etterpå. Men kan svi litt akkurat etter man har gjort det da. Jeg har også litt fokuseringsproblemer etterpå. Men det gir seg etter noen minutter.

Men jeg er faktisk like fornøyd om jeg farger vippene og brynene selv. Depend holder leeenge. Brunt på bryn og sort på vipper. MYE billigere og mye enklere å gjøre det akkurat når JEG har tid.
Trodde det skulle være vanskelig på vippene, men der bare smører jeg på forsiktig på oversiden og går med det tyve minutter. Går i dusjen etterpå som regel for å skylle det av på en effektiv og smertefri måte.
Jeg har lysblonde vipper opprinnelig, og dette fungerer som "heia".

PS styr unna kolokrem om du skal gjøre det selv. Fargen kan lett få grønnskjær i seg.

Gammel 17-02-10, 16:11   #7
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Skal ikke svi i lang tid etterpå. Men kan svi litt akkurat etter man har gjort det da. Jeg har også litt fokuseringsproblemer etterpå. Men det gir seg etter noen minutter.

Men jeg er faktisk like fornøyd om jeg farger vippene og brynene selv. Depend holder leeenge. Brunt på bryn og sort på vipper. MYE billigere og mye enklere å gjøre det akkurat når JEG har tid.
Trodde det skulle være vanskelig på vippene, men der bare smører jeg på forsiktig på oversiden og går med det tyve minutter. Går i dusjen etterpå som regel for å skylle det av på en effektiv og smertefri måte.
Jeg har lysblonde vipper opprinnelig, og dette fungerer som "heia".

PS styr unna kolokrem om du skal gjøre det selv. Fargen kan lett få grønnskjær i seg.

Jeg har prøvd både kolokrem og depend, men jeg klarer bare ikke å farge vippene. Det er akkurat som om de er for tykke. Dvs. det er akkrat som om hver vipp er for tykk for å få smurt kremen ordentlig inn.

Jeg har tenkt på å få det gjort i salong, men tipper at de ikke får det noe bedre til der.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 18:52   #8
Tyr1
Pappa

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Nær Oslo
Tyr1 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg vet jeg er mann altså, men er det vanlig at også menn gjør dette? IdaM: du høres jo ut som en ekspert på dette...??

Tyr1 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 18:57   #9
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det er mer vanlig at menn gjør det nå i våre dager enn før.
Min hudpleier har i alle fall endel menn innom for farging, og det skjønner jeg veldig godt. Selv har jeg så lyse vipper og bryn at jeg ikke ser helt frisk ut om jeg ikke farger på dem, så jjeg farger omtrent hver 5. uke og det har jeg gjort i mange år. Vedig fornøyd med det.
Jeg pleier alltid å be om å få et par våte bomullspads så jeg får vasket godt selv når hun er ferdig med å fjerne farge, syns jeg får vekk mer selv egentlig. Og litt ute av fokus kan jeg også være i et par minutter, men det er som regel over innen jeg har kledd på meg og betalt og gått ut døra.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 18:57   #10
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner en mann som gjorde det en gang, og det fikk han til å se litt sminket ut. Jeg synes det så litt merkelig ut på han. Men om du har lyst, så synes jeg du skal prøve. Det går jo bort igjen etter et par uker.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 19:52   #11
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet om flere menn som gjør det i allefall ..

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 23:15   #12
IdaM
Aktiv

Medlem siden: Feb 2008
IdaM har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tyr1, her.

Jeg vet jeg er mann altså, men er det vanlig at også menn gjør dette? IdaM: du høres jo ut som en ekspert på dette...??

Ekspert og ekspert fru blom.. Har jobbet noen år i bransjen i alle fall . Det blir nok mer og mer vanlig at menn også farger vipper, men jeg vil anbefale deg å holde deg unna svart (da unngår du å se sminket ut, som Kaprifol kommenterte).

Gammel 19-02-10, 10:06   #13
Tyr1
Pappa

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Nær Oslo
Tyr1 har et hav av muligheter foran seg
Standard

ok. takk for svar... Å farge vippene er nok ikke helt min greie, men jeg har vel mest lurt på om dette er mer og mer vanlig hos menn også.

Tyr1 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.