|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#3 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere (du) som leser 10-15 bøker i mnd ...Jeg leser mye men 10-15 bøker i måneden leser jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Dere (du) som leser 10-15 bøker i mnd ...
Hehe, derfor jeg skrev du i parentes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
flisespikker
|
Irma har i alle fall imponerende mange bøker på listen så langt, jeg gjetter at dette er et slags spinnoffspørsmål.
![]() |
#7 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Dere (du) som leser 10-15 bøker i mnd ...Jeg kunne fint funnet på å lese ti bøker på en måned. Jeg leser på bussen, på toget, på do, mens jeg går fra bussen til jobben, i bilen, mens jeg venter, om kvelden, om morgenen.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Dere (du) som leser 10-15 bøker i mnd ...I leseperioder leser jeg gjerne en bok om dagen. Ikke alle bøker er 700 sider og 250-300 siders bøker gjøres unna en eller to om dagen om jeg ønsker. Så hadde jeg hatt konstant tilgang på interessant litteratur, så hadde jeg lest tilsvarende.
![]() |
#9 |
intro
|
![]() Sv: Dere (du) som leser 10-15 bøker i mnd ...Jeg klarer ikke mer enn maks 7-8 bøker i måneden med full jobb og små barn (og trening) - det ville ha vært et absolutt maks, og det ville ha forutsatt at bøkene var forholdsvis lettleste. Vanligvis leser jeg 4-5 bøker i måneden hvis jeg er i siget. Da leser jeg hovedsakelig på toget, en drøy halvtime om dagen, og noe på sofaen om kvelden.
![]() |
![]() |
#10 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Dere (du) som leser 10-15 bøker i mnd ...Jeg greier sånne tall de gangene jeg leser mye i jobben, da klarer jeg en kort bok på en dag eller mindre. Men om jeg ikke leser i jobben, har jeg ikke sjans. Ikke er lesing i papirform en særlig prioritert hobby heller, til det leser jeg nok i løpet av en arbeidsdag. Det blir med en bok eller to i uka, kanskje mindre.
![]() |
#11 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere (du) som leser 10-15 bøker i mnd ...Jeg leser mest i de periodene hvor jeg reiser mye. Da blir det fort 10-15 bøker i mnd.
![]() |
#12 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Dere (du) som leser 10-15 bøker i mnd ...Jeg er vel oppe i det, men de fleste av bøkene er ganske lettleste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere (du) som leser 10-15 bøker i mnd ...Uten å ha sett hva de leser, så kan man ikke si at en bok er en bok. Det er forskjell på 198 sider Margit Sandemo og 715 sider Saabye Christensen for eksempel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere (du) som leser 10-15 bøker i mnd ...Jeg har lest mye i det siste fordi jeg er sykmeldt pga hyperemesis i svangerskapet. Jeg kan/greier ikke gjøre særlig mye om dagen, så da blir det god til til lesing. Jeg er i full jobb ellers, og da rekker jeg ikke å lese så mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere (du) som leser 10-15 bøker i mnd ...Jeg kan lese 10 bøker på en måned, men normalen er 6 bøker. Det er stor forskjell på hvor lang tid en bok tar, er mer innhold enn antall sider som betyr noe. Det er også av betydning om tematikken fenger og hvor mye annet som skjer i livet. Jeg leser for å slappe av og gjør det bedre med en bok enn med tv-en. Jeg velger heller en bok enn tv fordi det gir meg mer.
![]() |
#16 |
På lukket avdeling
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Dere (du) som leser 10-15 bøker i mnd ...Om jeg først kommer i lesemodus blir jeg helt hekta og sluker snart en bok på en dag eller to, men da prioriterer jeg bort mye annet. Jeg er ikke god på å lese bare en halvtime om gangen, jeg er nokså altoppslukende av meg på dette området.
![]() |
#18 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Dere (du) som leser 10-15 bøker i mnd ...Jeg er ikke en av de som leser så mye, men litt leser jeg. Kanskje opp mot 6-8 bøker i mnd. Men ja, jeg nedprioriterer andre ting.
![]() |
#19 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere (du) som leser 10-15 bøker i mnd ...Hvor mye jeg leser aner jeg ikke.. lånte noen bøker på biblioteket for to uker siden, de har jeg lest ut, og har skumlest noe møkkalitteratur på sofaen de siste to dagene rett og slett fordi jeg er for syk til å gjøre noe annet. Men..jeg ser ikke tv... nesten ikke i allefall. Hender seg jeg ser en film. Har ikke peiling på OL, og følger ikke med noen tv-serier. Jeg er virkelig glad i å lese. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere (du) som leser 10-15 bøker i mnd ...Det spørs jo hvilke bøker man snakker om også da. Jeg kunne fint lest 15 bøker av typen "seriepocket". Der har jeg ingen problemer med å lese ut en bok på en kveld. Men av de litt mer "ordentlige" bøkene trenger jeg noe mer tid. Jeg leser vel omtrentlig en "ordentlig" bok i uka. Da leser jeg om kvelden i steden for TV/nett og på senga før jeg sovner. Jeg ser ikke så mye på TV, så det blir som regel enten nett eller bok. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|