Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Dere (du) som leser 10-15 bøker i mnd ...

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-10, 15:54   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Dere (du) som leser 10-15 bøker i mnd ...

.. nedprioriterer dere bevisst andre ting, feks TV og nett?

Eller går det av seg selv liksom?

Jobber dere fulltid?

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 16:02   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere (du) som leser 10-15 bøker i mnd ...

Er det mange her inne som hevder å lese en ny bok annen hver dag?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 16:04   #3
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Jeg leser mye men 10-15 bøker i måneden leser jeg ikke.
Leser jevnt og trutt i ledige stunder men helst når jeg legger meg.

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 16:05   #4
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hehe, derfor jeg skrev du i parentes.

Så vidt meg bekjent er det noen som leser så mange bøker ja. Se her

http://www.foreldreportalen.no/forum...er#post2111868

Gammel 19-02-10, 16:05   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Irma har i alle fall imponerende mange bøker på listen så langt, jeg gjetter at dette er et slags spinnoffspørsmål.

Gammel 19-02-10, 16:06   #6
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Flere som var oppe i 10 i mnd. Jeg bare lurer hvordan det er mulig.

Gammel 19-02-10, 16:08   #7
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kunne fint funnet på å lese ti bøker på en måned. Jeg leser på bussen, på toget, på do, mens jeg går fra bussen til jobben, i bilen, mens jeg venter, om kvelden, om morgenen.

Hadde jeg kunnet, så hadde jeg lest i dusjen.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 16:12   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I leseperioder leser jeg gjerne en bok om dagen. Ikke alle bøker er 700 sider og 250-300 siders bøker gjøres unna en eller to om dagen om jeg ønsker. Så hadde jeg hatt konstant tilgang på interessant litteratur, så hadde jeg lest tilsvarende.

Gammel 19-02-10, 16:19   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke mer enn maks 7-8 bøker i måneden med full jobb og små barn (og trening) - det ville ha vært et absolutt maks, og det ville ha forutsatt at bøkene var forholdsvis lettleste. Vanligvis leser jeg 4-5 bøker i måneden hvis jeg er i siget. Da leser jeg hovedsakelig på toget, en drøy halvtime om dagen, og noe på sofaen om kvelden.

Gammel 19-02-10, 16:37   #10
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg greier sånne tall de gangene jeg leser mye i jobben, da klarer jeg en kort bok på en dag eller mindre. Men om jeg ikke leser i jobben, har jeg ikke sjans. Ikke er lesing i papirform en særlig prioritert hobby heller, til det leser jeg nok i løpet av en arbeidsdag. Det blir med en bok eller to i uka, kanskje mindre.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 16:46   #11
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg leser mest i de periodene hvor jeg reiser mye. Da blir det fort 10-15 bøker i mnd.
Ellers er antallet lavere. 4-5 i mnd kanskje.

Gammel 19-02-10, 16:48   #12
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er vel oppe i det, men de fleste av bøkene er ganske lettleste.

Jeg leser på sengen, litt før jeg sovner og litt om morgenen. Jeg leser på bussen, på do og litt i sofaen om kvelden. Jeg leser litt mens jeg strikker, men det blir stort sett aviser.

Jeg oppfatter det ikke som at jeg bevisst nedprioriterer noe annet. Utenom at jeg nedprioriterer husarbeid, ganske kraftig. Jeg er litt på nett hver kveld, og jeg ser kanskje en episode av en tv-serie de kveldene jeg er hjemme. Jeg ser ikke på tv, med mindre det er noe jeg har valgt å se, og det blir som oftest serier på DVD.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 17:20   #13
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Uten å ha sett hva de leser, så kan man ikke si at en bok er en bok. Det er forskjell på 198 sider Margit Sandemo og 715 sider Saabye Christensen for eksempel.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 17:48   #14
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har lest mye i det siste fordi jeg er sykmeldt pga hyperemesis i svangerskapet. Jeg kan/greier ikke gjøre særlig mye om dagen, så da blir det god til til lesing. Jeg er i full jobb ellers, og da rekker jeg ikke å lese så mye.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 18:00   #15
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg kan lese 10 bøker på en måned, men normalen er 6 bøker. Det er stor forskjell på hvor lang tid en bok tar, er mer innhold enn antall sider som betyr noe. Det er også av betydning om tematikken fenger og hvor mye annet som skjer i livet. Jeg leser for å slappe av og gjør det bedre med en bok enn med tv-en. Jeg velger heller en bok enn tv fordi det gir meg mer.

Gammel 19-02-10, 18:07   #16
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Uten å ha sett hva de leser, så kan man ikke si at en bok er en bok. Det er forskjell på 198 sider Margit Sandemo og 715 sider Saabye Christensen for eksempel.

Jeg kan fort komme opp i det tallet bøker pr mnd, men da er halvparten korte, lettleste bøker. TV er oftest nedprioritert her.

Jeg er hjemmeværende med barn med ekstra behov, så det at jeg er hjemmeværende vil ikke si at jeg har så himla god tid om dagene altså.
Leser oftest om kveldene.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 18:14   #17
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Om jeg først kommer i lesemodus blir jeg helt hekta og sluker snart en bok på en dag eller to, men da prioriterer jeg bort mye annet. Jeg er ikke god på å lese bare en halvtime om gangen, jeg er nokså altoppslukende av meg på dette området.
Derfor blir det også til at jeg leser færre bøker, svært få faktisk siden jeg ble trebarnsmor. En av de tingene jeg prioriterer vekk, men savner.

Gammel 19-02-10, 18:17   #18
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke en av de som leser så mye, men litt leser jeg. Kanskje opp mot 6-8 bøker i mnd. Men ja, jeg nedprioriterer andre ting.

Når barna er lagt er det bare jeg som rusler rundt her, og da setter jeg på musikk, danderer meg under pleddet med litt kveldsmat og en bok. Da forsvinner kanskje en time til det. Når jeg da har fått slappet av litt, og jeg er sikker på at barna sover tungt så kan jeg gjøre litt husarbeid. Brette litt klær, rydde litt, ta ut/ sette inn i oppvaskmaskinen. Fortsatt med bare musikk / radio.

Så tv er nedprioritert hos meg.

Gammel 19-02-10, 18:23   #19
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor mye jeg leser aner jeg ikke.. lånte noen bøker på biblioteket for to uker siden, de har jeg lest ut, og har skumlest noe møkkalitteratur på sofaen de siste to dagene rett og slett fordi jeg er for syk til å gjøre noe annet. Men..jeg ser ikke tv... nesten ikke i allefall. Hender seg jeg ser en film. Har ikke peiling på OL, og følger ikke med noen tv-serier. Jeg er virkelig glad i å lese.
Bruker litt tid på nett da, men har allikevel tid til en bok eller to. Men 15 bøker i måneden blir kanskje å ta litt hardt i.
Min kjære er dog ikke så glad i alle lesingen..han surner litt. Som eksmannen min også gjorde, han ba meg velge mellom ham og bøkene.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 18:25   #20
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Det spørs jo hvilke bøker man snakker om også da. Jeg kunne fint lest 15 bøker av typen "seriepocket". Der har jeg ingen problemer med å lese ut en bok på en kveld. Men av de litt mer "ordentlige" bøkene trenger jeg noe mer tid. Jeg leser vel omtrentlig en "ordentlig" bok i uka. Da leser jeg om kvelden i steden for TV/nett og på senga før jeg sovner. Jeg ser ikke så mye på TV, så det blir som regel enten nett eller bok.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.