|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Reflex vårdresser - er de ok ifht. vanntetthet?Jeg har selvsagt kjøpt en Reima på tilbud, men lurer på spørsmålet i overskriften til neste år. De fra Reflex var veldig fine (men er de like vandtette som Reima og er de ikke fryktelig tynne??) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reflex vårdresser - er de ok ight vanntetthet?Jeg har veldig god erfaring med reflex, men i år prøver vi POP. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Reflex vårdresser - er de ok ight vanntetthet?Hva er vannsøylen på Reflex-dressene?
|
|
|
#5 |
|
Sv: Reflex vårdresser - er de ok ight vanntetthet?Om det er 5000 holder det ikke like bra som Reima eller lignende.
|
|
|
#7 |
|
Drømmer
|
Sv: Reflex vårdresser - er de ok ight vanntetthet?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Men hva vil egentlig dette si i praksis? Er 10 000 overdrevent og 5000 bra nok? Er det noen som har erfaring med at de slipper inn vann? De SER liskom ikke vanntette ut. Skulle gjerne hatt en sånn lilla en |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Sv: Reflex vårdresser - er de ok ight vanntetthet?10000 er vanntett. 5000 er vanntett ei stund. Disse tallene går nedover ved bruk og vask. Om jeg skulle hatt 5000-dress, hadde jeg hatt regntøy i tillegg.
|
|
|
#15 |
|
Spent ?
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Reflex vårdresser - er de ok ight vanntetthet?Babydressene til Reflex har som regel lavere vannsøyle enn junior dressene. Vi har stort sett alltid hatt Reflex som nr 2 reservedress, og vært superfornøyde med de. Ikke like bra som Reima, men det forventer jeg ikke heller, til halve prisen |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reflex vårdresser - er de ok ight vanntetthet?Har vært veldig godt fornøyd med Reflex dressene. Har nå kjøpt den lilla til lillesøster - så fin! Er det regnvær brukes uansett regntøy. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Reflex vårdresser - er de ok ight vanntetthet?Vi hadde en slik reflexdress til guttungen i fjor, sånn babydress, ikke sånn med forsterket underdel. Den ville jeg ikke brukt som regndress, den holdt greit som dress generelt, men da han fikk leke på sklia en dag det hadde regnet, altså lå det vann på den, var han lett fuktig i baken når vi kom inn.
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Reflex vårdresser - er de ok ifht. vanntetthet?De er jo ikke ment som regntøy? Jeg klarer ikke helt å se at de ikke er "gode nok" altså, for når det regner bruker ungene mine regntøy. |
|
|
|
#19 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Reflex vårdresser - er de ok ifht. vanntetthet?Erfaringsmessig, så tar barnehagen på regnklær om det øse-pøseregner uansett. Til småregn og småfuktig vær, funker reflex utmerket. Ingen av våre har blitt våte iallefall.
|
|
|
#20 |
|
Drømmer
|
Sv: Reflex vårdresser - er de ok ifht. vanntetthet?
Vi bruker ikke regntøy, har det ikke i barnehagen og dermed er vi avhengig av en dress som holder tett. Derfor duger ikke reflex for vår del. |
|
|
|
![]() |
|
|