Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Reflex vårdresser - er de ok ifht. vanntetthet?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-10, 14:34   #21
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reflex vårdresser - er de ok ifht. vanntetthet?

Vi bruker heller ikke noe særlig regntøy. Han hadde ikke regntøy i hele tatt første året. Nå har vi det fordi barnehagen har en kjempestor dam han pleier å svømme i. Da blir han våt oppover i dressen. Da er det greit å ha noe å bytte til.

Jeg foretrekker at han går i pustende dress. Samme gjør jeg selv på jobb. Har flere barn på jobb som bare går i dress også. Og det synes jeg er helt supert. Jeg har sagt til barnehagen at jeg vil han skal ha dress på, ikke regntøy. Er den ikke vanntett nok må de si i fra.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 15:14   #22
*PuFF*
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2007
*PuFF* har et hav av muligheter foran seg
Standard

hvor selges disse?
på nett?

*PuFF* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 15:17   #23
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Bruker heller ikke regntøy, henger det ikke frem engang. Aldri vært våt gjennom i P.OP, de er jo ikke ute så mange timene.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 16:10   #24
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av *PuFF*, her.

hvor selges disse?
på nett?

www.barnashus.no mener jeg har de

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 17:28   #25
*PuFF*
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2007
*PuFF* har et hav av muligheter foran seg
Standard

Takk
Hvordan er disse i størrelsen?

*PuFF* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 20:28   #26
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Jeg har 104 til min jente på 3, og den er passe. Vi har ikke noe mål om å ha den til høsten igjen. Den er veldig tynn og fin, så jeg syns den passer best til vår og tidlig sommer. Og Reima sin til litt kaldere dager, samt høst.

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 20:52   #27
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Det står at den skal være vanntett. Vi kikka på den i går, men er litt usikker på hvor bra den er. Vi har Reima fra før og er strålende fornøyd, men Reflex koster 399,- og de nye Reima kostet her 1139,-

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 21:08   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det står at den er vannett ja. Vår var ikke det, selv om guttungen ikke svømte. Jeg gir den gjerne en ny sjans i en annen størrelse senere, men nå har han en reimadress som vi økonomisk forsvarte med at vi bruker den tre sesonger.

Gammel 21-02-10, 21:21   #29
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det står at den er vannett ja. Vår var ikke det, selv om guttungen ikke svømte. Jeg gir den gjerne en ny sjans i en annen størrelse senere, men nå har han en reimadress som vi økonomisk forsvarte med at vi bruker den tre sesonger.

Jeg skjønner det og er skeptisk selv.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 21:25   #30
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Men andre er jo fornøyde...Mulig vi var uheldige...

Gammel 21-02-10, 21:34   #31
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri blitt våt med Reflexdress.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 21:35   #32
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Men andre er jo fornøyde...Mulig vi var uheldige...

Mulig det er forskjell på når de ble produsert da.

De 3 som hadde Reflexdresser der jeg jobbet, ble jo våte.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 21:41   #33
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine har aldri blitt våte i reimadressene sine, men jeg tror ikke de hadde blitt våte i noe med den bruken egentlig. Det er jo kul umulig å få barnehagen til å forstå at de kan bruke de dressene. Regntøy er det det går i. "Mange foreldre vil at vi sparer litt på de dyre dressene" fikk jeg høre da jeg lurte.

Gammel 21-02-10, 21:43   #34
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Mine har aldri blitt våte i reimadressene sine, men jeg tror ikke de hadde blitt våte i noe med den bruken egentlig. Det er jo kul umulig å få barnehagen til å forstå at de kan bruke de dressene. Regntøy er det det går i. "Mange foreldre vil at vi sparer litt på de dyre dressene" fikk jeg høre da jeg lurte.

Vi tok med regntøyet hjem, regntøy var en del av uniformen i barnehagen , sa de til oss. Det ble stille når gutten vår alltid var tørr , selv om han ikke brukte regntøy men dress.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 21:43   #35
Malama

Malama sin avatar

Standard

Men, om reimadressen egentlig ER vanntett, hva med å holde regntøyet hjemme i en periode? OM de blir våte er det jo bare å ta det med tilbake?

Gammel 22-02-10, 22:58   #36
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Sv: Reflex vårdresser - er de ok ight vanntetthet?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Våre har i alle fall aldri sluppet inn vann. Til og med kjøpt brukt.

Hei hei Jolie! Håper minsten er frisk.

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 23:07   #37
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Vi tok med regntøyet hjem, regntøy var en del av uniformen i barnehagen , sa de til oss. Det ble stille når gutten vår alltid var tørr , selv om han ikke brukte regntøy men dress.

Jeg tok også med regntøyet hjem, snuppa var aldri våt i P.op settet sitt.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 23:12   #38
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har aldri prøvd Reflex vår/høstdress, men vinterdress hadde vi ett år som reservedress. Prøvde den ute i skikkelig våt snø og det rant av dressen når vi tok den inn, men den var like tørr inni (og det var selvsagt snuppa også ). Eneste jeg synes var at fleecefòret ble litt vel klamt, men det er jo ikke noe problem med vårdressen. Tror Reflex er ganske bra jeg, og vurderer ett sett til reservebruk i vår.

OG når jeg tenker meg om, så har vi faktisk hatt todelt vår/høst dress fra Reflex også, ja ....Ganske fornøyd med det, prøvde det ikke når det var veldig vått eller regnet, men det funket iallefall når det var vått på bakken. Igjen synes jeg det ble litt klamt, så det puster nok ikke like godt som Reimatec/HH/P.OP som vi er veldig fornøyd med.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 22:22   #39
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

De er jo ikke ment som regntøy? Jeg klarer ikke helt å se at de ikke er "gode nok" altså, for når det regner bruker ungene mine regntøy.

Det samme tenkte jeg. Storebror fikk Reflex vårdress sist vår og vi har vært fornøyd med den så langt. Har det vært skikkelig vått ute har han brukt regntøy. Jeg synes det er greit at en vårdress er så tynn for da kan den brukes lengre utover året. Jeg synes personlig at Reima vår/høstdresser er litt for tykke. Han skal bruke Reflexdressen når det etterhvert blir mildere også, da med en ulldress under. Skal bare gi den en runde i maskinen med impregnering så tror jeg den blir "gullego' ". Vi er generelt sett fornøyd med Reflexprodukter.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 18:21   #40
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner ikke hvordan reima vår dressen kan være tykkere enn regntøy eller refleks sin dress.

De er også ment som å kunne brukes som regntøy. De er vanntett og puster derfor mye mer behagelig å gå med enn regntøy.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:26.