Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vask av plasmaskjerm

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-10, 12:25   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Vask av plasmaskjerm

Tv'en ser ikke ut. Full i små fingermerker. Jeg har ikke mer rensemiddel igjen og lurer på hva jeg kan vaske den med. Orker ikke på handel, så det skulle vært noe jeg har i hus. Jeg har det meste av vanlige vaskemidler. Noen som har ett stalltips?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 12:59   #2
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask av plasmaskjerm

Tørr microfiberklut med et par "splæsj" Jif Universal.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 14:32   #3
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Vask av plasmaskjerm

Tørr finmasket microfiberklut til støvete skjerm, og fuktig til flekkete skjerm.
Jeg bruker ikke noen midler på skjermen i det hele tatt.

Gammel 23-02-10, 14:58   #4
amelia
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2007
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

Hva med litt zalo forsiktig på en fuktet klut? Det bruker jeg og det fungerer utmerket

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 15:22   #5
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Man bør aldri bruke Jif universal, Zalo eller andre flytende ting på en plasmaskjerm.

Jeg har gjort det og kort tid etter fikk jeg svarte søyler på skjermen. Flaks gjorde at jeg fikk byttet på garantien, for slike søyler kan være feil som hadde skjedd uten at man brukte væske. Man kan selvsagt ha flaks, men jeg ville ikke tatt sjansen igjen.

Og på sikt ødelegger man cellene inni skjermen om man bruker flytende midler. Det frarådes på det sterkeste. Mener det står i brukerhåndboka også. Bildekvalitet osv svekkes kjappere enn den bør om man ikke sørger for at skjermen er tørr.

Det følger stort sett alltid med en sånn microfiberklut når man kjøper plasma eller LCD skjerm. Man bør bare bruke tørre kluter på slike skjermer.

Men MÅ man bruke noe annet enn tørr klut, for å få den helt ren, så anbefaler jeg kun vann, og at man tørker skjermen tørr så fort som mulig, før det rekker å tørke inn i skjermen.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 15:26   #6
amelia
Superaktiv

Standard

Ojsann. Det visste jeg ikke. Nå har vi ikke gjort skjermen våt akkurat da, men. Vært veldig forsiktig Men jeg tenker på sånne fettflekker fra barnefingre. Går det vekk med bare tørr microfiberklut da?

Gammel 23-02-10, 15:26   #7
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Samme her Brenda. Jif er fy fy. Det ødelegger skjermen.

Jeg kjøper vaskemiddel på elkjøp, for tv og dataskjerm. Sprayer litt på kluten som følger med (minner om kluten til brillene mine) og tørker av. Blir kjempefint. Og flaska er drøy. Jeg har to tv apparater, tre pc skjermer DS og PSP som blir vasket med denne og jeg har hatt flaska i to år, den er fortsatt mer enn halvfull.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 15:29   #8
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av amelia, her.

Ojsann. Det visste jeg ikke. Tenker på sånne fettflekker fra barnefingre. Går det vekk med bare tørr microfiberklut altså?

Ja, jeg bruker kun en slik klut. Gni godt. Så går det meste vekk.

Kun en litt fuktig klut til nød. Men viktig å tørke med helt tørr klut med en gang.

Jif er noe av det verste man kan spraye har jeg hørt før.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 15:29   #9
amelia
Superaktiv

Standard

Nei Jif bruker vi til badekaret heldigvis

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.