|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan legger dere dynen?jeg henger dem jevnlig helt ut -ute på snora- til lufting også, og i fryseboksen noen ganger om sommeren. Da lillegutt var liten var jeg veldig nøye på akkurat det spes med dynene hans...aner ikke hvor jeg har det fra, kan ikke huske at mamma drev med det. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvordan legger dere dynen?Men det er jo ikke noe problem å begynne å gjøre det. Det er jo ikke slik at jeg har tatt et standpunkt i mot det, eller noe.
|
|
|
#43 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvordan legger dere dynen?Vi lufter også dynene jevnlig. Helst på dager der man er nokså garantert nedbørsfritt, siden jeg lett glemmer at de henger ute... Nyluftet dyne er deilig.
|
|
|
|
#44 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvordan legger dere dynen?Vi gjør altså noe mer sånt, men enda lenger tilbake, uten det ekle lakendynetrekket og så klart uten pønteputer, ærlig talt. Det ligger nok støvsamlere på soverommet.
|
|
|
#45 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvordan legger dere dynen?Jeg synes det å re opp senger er toppen på bortkastet tid. Jeg gjør det ikke om vi så har gjester som skal inn på soverommet. Jeg har overhode ikke behov for eller interesse av å pynte sengen min. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvordan legger dere dynen?Vi har innsyn til soverommet fra veien.
|
|
|
#47 |
|
|
Sv: Hvordan legger dere dynen?Vi har innsyn fra bassenget og terrassen, men uansett så redde vi opp tidligere også (eller les: mannen. Han er flinkere enn meg på det). Luftet gjorde vi ganske ofte i Norge. Her kan vi ikke gjøre det, vi hengte ute sengetøyet til tørk en gang og da fikk vi inn fuglelopper og det var grusomt i tre uker. Men vi kan henge opp dynen over et tørkestativ så at det får lufte seg. I tillegg så har Herremannen kastet opp i sengen vår så da var jeg nødt å vaske dundynen vår (heldigvis har vi stor maskin her så det gikk bar med dobbel sommerdyne). |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan legger dere dynen?
Da forstår jeg. For meg blir dette under overmadrassen.
|
|
|
#49 |
|
Bedreviter
|
Gjemt bort problemet med et sengeteppe. Av forståelige grunner kan jeg ikke re opp en seng pent om det så står om livet (eller prisen på leiligheten). |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan legger dere dynen?Re opp sengen? Lufte dyner? Nei den slags driver vi ikke med. Men vi skifter sengetøy i ny og ned da. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Fola Blakken
|
Nok en glimrende anledning til å la Teofelia si det som trengs.
|
|
|
|
#55 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan legger dere dynen?Jeg kjenner jeg er litt der at jeg ikke helt forstår at noen egentlig orker å re sengen sin, i allefall ikke hver eneste dag. Hva har det egentlig å si om gjester tilfeldigvis ser den uoppredde senga? Det er jo bare ei seng. Her sparkes den av når jeg står opp og blir da som regel liggende i en dunge på den ene siden av senga. De gangene jeg rer senga er når jeg skifter på den. Lufte dyna gjorde jeg gjerne innimellom, men her hvor jeg bor nå måtte dynene i tilfellet ligget på bakken utenfor så det er for en stund lite aktuelt. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For meg handler det ikke om at noen kan komme til å se senga, soverommene er i andre etasje og vi har gjestetoalett nede så ingen andre enn oss pleier å gå opp i andre etasje. Men jeg liker bedre å legge meg i en oppredd seng enn en sjuskete rotete seng. Og da mener jeg ikke med fullt av pynteputer og sengeteppe og sånt altså, det blir jo bare stress, men det at dynene ligger pent over senga og ikke i en rotehaug. Da synes jeg det er ukoselig å legge seg.
|
|
|
#58 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan legger dere dynen?I de tilfeller hvor sengen vår er redd opp, er dynene brettet 3-dobbelt på tvers i senga. Som regel ikke.
|
|
|
#59 |
|
|
Sv: Hvordan legger dere dynen?Sengeteppe har jeg aldri skjønt vitsen med. Å lufte dyner gjør vi heller ikke annet enn en gang i blant på de aller kaldeste dagene. Da gjør vi det for å ta knekken på midd. (Sånn som i dag med 30 minus) |
|
|
|
![]() |
|
|