Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Selskap, når kommer dere da?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Selskap, når kommer dere
Kommer 10 minutter før tiden 20 10,99%
Kommer presis 123 67,58%
Kommer ca 10-20 minutter for sent 39 21,43%
Tja, en times tid etter tidspunktet vi er invitert til 0 0%
Deltakere: 182. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-10, 13:47   #21
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Selskap, når kommer dere da?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg vil heller at folk skal komme til meg fem minutter før enn ti minutter etter tidspunktet vi har avtalt.

Jeg er vokst opp med at det å komme før tiden er utrolig frekt. De var veldig opptatt av skikk og bruk hjemme hos meg.

I England inviterer de ofte med margin. 19 for 19.30.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 13:48   #22
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er dessverre kroniske forsentkommere (les: min mann) og kommer alltid minst 15 min. for sent, til min store forargelse. Sånn går det når noen alltid må på do, ta en ekstra dusj eller bytte skjorte akkurat nå vi burde vært på vei ut døra. Eller som i går : bare må måke litt ekstra på verandaen og så dusje litt.
Om bare jeg skal noe kommer jeg presis eller 5 min før.

Gammel 28-02-10, 13:55   #23
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi prøver å være så presise som mulig, noen ganger blir det litt før, noen ganger litt etter.

Vi har forresten et vennepar som var kronisk håpløst for sent. Vi snakker gjerne to timer her. En gang fikk jeg nok; da de omsider dukket opp fikk de hver sin tallerken mat stående ved kjøkkenbenken. Det funket; etter det begynte de å komme sånn noenlunde presis.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 13:56   #24
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vi prøver å være så preise vi bare kan. Som regel er vi til tiden innenfor en 10 minutters margin.

Og så er jeg enig i at jeg heller vil ha gjester noen minutter for sent enn for tidlig, da risikerer de å møte husfruen uten sminke.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 13:57   #25
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer presis eller innenfor ti minutter etter invitasjonstiden nårvi er invitert i selskap. I alle fall er det det som er målet. Å komme for tidlig er toppen på uhøflighet. Å komme for sent er selvsagt heller ikke bra, men ti minutter etter tiden er innenfor det akseptable, synes jeg.

Å invitere til middagsselskap til det tidspunktet middagen er fedig på, synes jeg er en rar skikk. Jeg er vant til at det serveres en aperitiff først og at middagen serveres etter ca en halvtime, slik at man får roet seg litt ned, snakket med de andre gjestene før man setter seg til bords og at det derfor ikke er krise om noen av gjestene skulle være litt sene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 13:58   #26
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Alltid presis og heller 5 min for tidlig enn for sent.
Folk som alltid kommer for sent har jeg lite til overs for.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 14:01   #27
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Intensjonene er gode, men det blir nok oftest 10-20 minutter for seint. Blir det mer enn 10 minutter, gir jeg beskjed.

Gammel 28-02-10, 14:03   #28
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Folk som alltid kommer for sent har jeg lite til overs for.

Vi har noen gode egenskaper også, altså.

Gammel 28-02-10, 14:07   #29
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

De jeg kjenner som alltid kommer for sent gir aldri beskjed om det. DET er irriterende og jeg kjenner jeg blir småsur og irritert av det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 14:16   #30
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Vedlig irriterende med de som ikke gir beskjed.
Søstern kommer alltid 20 minutter for sent, sånn er det bare. Hun prøver og prøver, men hun klarer aldri å komme presis. Hun har veldig mange andre gode egenskaper da.

Gammel 28-02-10, 14:16   #31
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Kommer presis, pluss-minus ti minutter. Hvis ikke gir vi beskjed.

Jeg har noen venner som alltid er for seine. De ser ut til å betrakte en avtale om å møtes 19.00 som en avtale om å møtes i 19-tiden. Uansett hvor klare vi er på avtalen i utgangspunktet. Jeg pleier å bli sur allerede når vi avtaler, for jeg vet at de kommer sent - og jeg får så og si alltid rett.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 14:20   #32
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjører stort sett kollektivt, så jeg kommer ofte ikke helt presist, men ti minutter til eller fra. Sier stort sett i fra i forkant, så jeg stemte for "presis" i pollen. Jeg kommer jo når jeg sier jeg skal komme, og jeg gidder ikke stå utafor i ti minutter for å vente til klokka er akkurat.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 14:25   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er jeg og/eller ungene som skal i selskap, så kommer vi presis. Hvis mannen skal være med, så kommer vi 10 minutter for seint.

Hans familie er ikke så nøye på tid, så de kommer gjerne en time for seint uten å tenke noe særlig over saken. Så jeg skjønner jo hvor mannen min har det fra.

Gammel 28-02-10, 14:26   #34
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte at vi kommer presis i selskap, men det stemmer nok mer med 5-10 minutter for sent - et alternativ som ikke fantes.

Gammel 28-02-10, 14:28   #35
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Kommer alltid presis, men mindre noen har sagt "I fem-tiden", da er det mellom 16.45 og 17.15 en gang.

Utrolig kjedelig for verten og stå med maten å vente, eller ha folk hengende over seg et kvarter før tiden.

Gammel 28-02-10, 14:35   #36
knøttet
liksom sporty

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg vil heller at folk skal komme til meg fem minutter før enn ti minutter etter tidspunktet vi har avtalt.

Det vil IKKE jeg..

Gammel 28-02-10, 14:44   #37
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer aldri for tidlig, det synes jeg ikke noe om (og det blir fort stress dersom folk kommer for tidlig til oss), men jeg prøver å ikke komme noe senere enn ti minutter etter invitert tid. Nå er det sjelden veldig presise klokkeslett vi blir invitert til, og for meg er "syvtiden" omtrent det samme som "syv - halv åtte", det vil si fortrinnsvis rundt halv åtte, og i alle fall ikke før syv.

Gammel 28-02-10, 14:48   #38
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Intensjonene er gode, men det blir nok oftest 10-20 minutter for seint. Blir det mer enn 10 minutter, gir jeg beskjed.

Kan ikke annet enn å si at dette hørtes kjent ut.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 14:52   #39
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er stort sett presis, eller 3-5 min før tiden. Liker ikke å komme for seint.

Gammel 28-02-10, 14:56   #40
Evita
Superduperaktiv

Evita sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Vi kommer presis.

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:21.