|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Selskap, når kommer dere | |||
| Kommer 10 minutter før tiden |
|
20 | 10,99% |
| Kommer presis |
|
123 | 67,58% |
| Kommer ca 10-20 minutter for sent |
|
39 | 21,43% |
| Tja, en times tid etter tidspunktet vi er invitert til |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 182. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Selskap, når kommer dere da?Jeg vil forresten gjerne at NOEN av gjestene kommer presis. For noen må jo lage salaten.
|
|
|
#82 |
|
prøver tilpasse seg livet
|
Sv: Selskap, når kommer dere da?Til de som bor nærme, presis.. de som bor ett stykke unna, heller 10 minutt for tidlig enn 10 minutt for sent.
|
|
|
|
#83 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Selskap, når kommer dere da?Ti-femten minutter for sent som regel, hvilket jeg regner som innenfor normalen når det gjelder middagsselskap i alle fall. Å komme for tidlig forekommer ikke. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Selskap, når kommer dere da?
Jeg er enig i at "teit" er det ikke. Jeg er selv typen som har vært stressa av å være for sen, og holder på å lære meg at 5 minutter er greit. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
ekstremt trøtt
|
Jeg gjør det samme. På slaget jeg er invitert sender jeg melding om jeg ikke er der.
|
|
|
#86 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#87 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Jeg synes ikke det er teit å gi beskjed om at man kommer litt senere. Noen forventer beskjed, andre legger ikke merke til at man kom etter tiden. Men flaut å komme litt over tiden, det er det overhodet ikke.
|
|
|
#88 |
|
Bedreviter
|
Ja, hvis man er invitert i bryllup eller begravelse, kommer man selvsagt 30 minutter før tiden og ikke fem min etterpå, men i middagsselskap hjemme hos noen kommer man enten på slaget eller noen få minutter over hvis man vil være korrekt. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Se utheving over. Det er grunnen til at enkelte av oss helst ikke vil at folk kommer før tiden.
|
|
|
#90 |
|
Bedreviter
|
Det må du gjerne synes, men det er virkelig ikke god kutyme å komme før tiden altså. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Selskap, når kommer dere da?Det spørs hvor jeg skal, skal jeg til noen av mine bestevenner kommer jeg ofte litt tidligere for å hjelpe til og sånt men da vet de jo om det og det er planlagt. Ellers er jeg presis. Hater å komme for sent og liker ikke når andre gjør det heller. Av og til kommer jeg for sent pga. at de jeg drar sammen med er trege, da blir jeg veldig stressa. Mannen min er litt sånn, han tror hele verden fint kan vente på ham, jeg takler ikke sånt.
|
|
|
#92 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Selskap, når kommer dere da?Jeg vil gjerne komme presis, men 10-15 minutter over tiden er nok dessverre mer realistisk. Ser det litt an hvem vi skal til og anledningen.
|
|
|
#93 |
|
Fjellpiper
|
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Selskap, når kommer dere da?Jeg prøver å komme presis og gir beskjed hvis jeg blir forsinket, men ikke hvis det er 5-10 minutter det er snakk om. Er det en fest uten mat og sånn er det jo ofte snakk om "19 og utover" ol., da kommer jeg gjerne litt seinere. Farfaren min pleide å sitte i bilen og vente hvis han kom for tidlig på besøk til folk, for en skulle komme presis, ikke før og ikke etter. Korrekt herremann. Når jeg har middagsbesøk inviterer jeg alltid folk til litt før maten er klar, og så gir jeg dem vin/vann/brus og skravler med dem mens jeg gjør ferdig det siste (åpen kjøkkenløsning). Jeg kunne ikke drømme om å ha maten på bordet i det de kommer inn døren. Men mange timer forsinket sånn som de HI snakker om er jo noe helt annet! |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Sær og kresen
Sv: Selskap, når kommer dere da?Hvis maten hadde stått på bordet idet jeg kom inn døren hadde jeg følt at jeg var for sent ute.
|
|
|
#96 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Selskap, når kommer dere da?Svigersene mine er sånne som kommer for tidlig. Sånne som planlegger god margin på at den bussen de skal ta kommer frem i goood tid, og så god margin på å rekke den bussen også, slik at de gjerne rekker bussen før.
|
|
|
#97 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Epikur
|
Sv: Selskap, når kommer dere da?Hvem er det som kommer ti minutter før tiden? De få nemlig aldri komme til meg.
|
|
|
#99 |
|
Epikur
|
Sv: Selskap, når kommer dere da?Maten serveres aldri på slaget man har invitert til middagsselskap. Først serveres aperitif, folk prater og hilser og sånn. Jeg liker gjester som kommer bittelitt for sent.
|
|
|
#100 |
|
Sær og kresen
Og ønsket om å unngå slike scenarioer er noe av årsaken til at jeg aldri kommer for tidlig.
|
![]() |
|
|