|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjernevask
Dette er interessant. Kan du nevne en norsk sosiolog, eller utenlandsk for den del, som mener at kjønnene er genetisk determinert til å utvikle seg forskjellig? Vil jo rive vekk en av grunnpillarene til hele faget..
![]() |
#3 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var det med å ha to tanker i hodet på en gang, da - at både arv og miljø spiller en rolle. Du kan jo ta en titt på biologen Hessens kronikk over for å se at heller ikke biologene tror at det må være bare gener. Når du sier "genetisk determinert" så sier du jo at det er genene som bestemmer i siste instans, og det var jo ikke det jeg skrev. Og jeg kan dermed opplagt heller ikke nevne sosiologer som mener at gener determinerer. At biologi og gener har betydning er i mitt samfunnsvitenskapelige hode opplagt, men det er ikke det som er fokus for samfunnsviterne: det er den sosiale biten.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Jeg sier ingenting, refererer til Eias program der to representanter innen kjønnsforskningen i Norge forfekter at kjønn kun er sosiale strukturer (gender), mens sosialpsykologer og naturforskere åpner for begge deler, gender AND sex, som forklaringer på ulikhetene mellom mann og kvinne.
![]() |
#5 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sier du ingen ting?
Gutta -04 og -07 Sist redigert av Tangina : 04-03-10 kl 11:00. Årsak: manglende "er" satt inn |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
guru advisor
|
![]() Sv: HjernevaskNå har jeg sett de to første programmene og debatten, og ser frem til å se resten. En tabloid virkning på programmet, ja. Og tydeligvis uheldig klipping og redigering for å sette ting på spissen, særlig Lorentzen har fått føle den. Men allikevel interessant. (Skjønner egentlig ikke hvorfor L. blir så hissig, hvis han er fremstilt feil så hadde kanskje en rolig latterliggjøring med et skuldertrekk av Eias program latt ham stå igjen med mer respekt.) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|