Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Ikea-kjøkken

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-10, 15:38   #1
Prilla
Superduperaktiv

Prilla sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Ikea-kjøkken

Planlegger kjøkken til nyhuset.
Regner med det blir kjøkken fra Ikea, men vet ikke om jeg ønsker hvitevarer derfra. Derfor lurer jeg på, om det går an å bruke andre integrerte hvitevarer, enn de ikea selv forhandler i kjøkkeninnredningen.

Gammel 02-03-10, 15:40   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea kjøkken

Målene på IKEAs hvitevarer er helt standard, så uten at jeg vet det sikkert, antar jeg at du kan bruke akkurat hva du ønsker av hvitevarer.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 15:45   #3
Prilla
Superduperaktiv

Prilla sin avatar

Standard

Så bra!
Da kan vi ihvertfall velge.
Noen med erfaringer med hvitevarer fra Ikea? De ser flotte ut, men er litt usikker ang. kvaliteten. Hører jo forskjellig, både positivt og negativt.
Har veldig lyst på dobbel komfyr, noe jeg ser ikea har, noen som har erfaringer med denne? (Den heter forresten FRAMTID DOV8)

Gammel 02-03-10, 15:49   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

IKEA har ikke egne hvitevarer, men forhandler hvitevarer fra Whirlpool. De er midt på treet prismessig, og man får det man betaler for. Jeg har god erfaring med Whirlpool, jeg for min del.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 16:02   #5
Prilla
Superduperaktiv

Prilla sin avatar

Standard

Visste egentlig at det ikke er "Ikea-hvitevarer", men fra Whirlpool altså
Har forøvrig også gode erfaringer med Whirlpool merket, men vet ikke om det er forskjell på whirlpool merket med tanke på kvaliteten om du kjøper det hos Ikea eller elkjøp f.eks. Høres egentlig rart ut om det skal være det, men vil gjerne høre om hvilke erfaringer dere som nylig har kjøpt hvitevarer derfra har. Tenker litt på støy, vaskeresultat/tid, jevn/ujevn steking etc.

Gammel 02-03-10, 16:21   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går helt fint med andre leverandører, men integrert kjøleskap er ikke lett å montere i Ikea-skap. Dette pga hengsler på dørene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:11   #7
VisiliA
Brenner seg ut

VisiliA sin avatar

Hvor: Midt i landet
VisiliA er litt kul
Standard

Vi har Ikea- kjøkken med integrert kjøleskap og mikro fra Ikea. Valgte dette fordi vi ønsket en ukomplisert løsning som kunne monteres uten noe mikk-makk.Hadde også litt dårlig tid til å shoppe rundt etter passende hvitevarer...Resten av hvitevarene er kjøpt lokalt utifra kvalitetshensyn og at det er lettere iforhold til eventuelle reklamasjoner...(bor to timer unna nærmeste Ikea- varehus)

VisiliA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:38   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av VisiliA, her.

Vi har Ikea- kjøkken med integrert kjøleskap og mikro fra Ikea. Valgte dette fordi vi ønsket en ukomplisert løsning som kunne monteres uten noe mikk-makk.

Det gjorde dere nok lurt i, for snekkeren vår brukte to timer på å klø seg i hodet da han skulle montere Bosch-kjøleskapet vårt. Det ble en del alternative løsninger, men han greide det til slutt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 09:52   #9
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikea-kjøkken

Det er overholdet ikke noe problem så lenge du passer på målene. Vi satte inn IKEA kjøleskap men Bosch ovn, kjøleskap og kokeplate når vi bygget nytt kjøkken for en tid siden. Jeg vil faktisk anbefale at du ikke bruker IKEA blandebatterier til kummen, de har jeg dårlig erfaring med. Du må gjerne kjøpe kum på IKEA, de er helt greie men blandebatteriene er ymse kvalitet.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 10:02   #10
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har IKEA- kjøkken og selve kjøkkenløsningen er helt prima. Hvitevarene derimot angerer vi virkelig på !
Komfyrtoppen hadde vi første reperasjon på etter 11 mnd. det gikk på garantien, i ettertid har den fungert fint.
Komfyren er elendig ! Alle merkene som viser innstillinger ble borte på kort tid, lyset i displayet sluttet også å fungere ganske raskt.
Oppvaskmaskinen har vi hatt to dyre reperasjoner på og strever fortsatt med en dings inni som stadig faller av.

Blandebatteriet har vært ok, det samme har vaskekummen, selv om vi var en smule skeptiske i utgangspunktet pga dårlig rykte.

Gammel 03-03-10, 10:10   #11
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nylig kjøpt ikeakjøkken, men ikke hvitevarer fra dem (annet enn ventilator - billig bråkevifte) siden jeg hadde hørt så ymse om kvaliteten.

Dessuten hadde jeg nesten nytt kjøleskap og oppvaskmaskin fra før, samt blandebatteri kjøpt i fjor. Oppvaskkum kjøpte jeg fra en kjøkkenforhandler her i byen, siden ikea ikke hadde den varianten jeg ville ha.

No problems å tilpasse kum (Franke) eller innbyggingskomfyren (Beha) som jeg kjøpte.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 10:27   #12
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Så spennende å planlegge nytt kjøkken. Vi har Ikea kjøkken på hytta og har kjøpt hvitevarer andre steder. Ikke noe problem i det hele tatt. Lykke til.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.