|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Hvorfor drikker du ikke"Jeg er ikke sånn egentlig, men i festlig lag klarer jeg fint å BLI sånn, og har i et par sammenhenger blitt "anklaget" for å være full, selv om jeg altså var klink edru. Jeg bare stiller meg over på samme modus som de andre, på et vis...
![]() |
#82 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: "Hvorfor drikker du ikke"
Ja, og når man blir ekstra god og lei maset om hvorfor man velger å ikke drikke, kan man gi dumme svar på dumme spørsmål. Et par favoritter som garantert vekker enten harnisk, eller stopper videre snakk om temaet er:
![]() |
![]() |
#83 |
flisespikker
|
Det er veldig sjelden folk stiller spørsmål for å være uhøflige, men det hender jo stadig vekk at de ender opp med å være det likevel.
![]() |
#84 |
flisespikker
|
![]() Sv: "Hvorfor drikker du ikke"Jeg ble forresten bedt opp til dans en gang på et julebord, og svarte "nei, jeg danser ikke". "Er det et prinsipp?" spurte fyren. "Nei, det er et faktum," svarte jeg.
![]() |
#85 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Hvorfor drikker du ikke"tja jeg elsker alkohol en god vin en deilig cocktail osv. men ingen ser meg drikke for enten så har jeg ungene mine med meg eller så kjører jeg ammer jeg er gravid osv. siden vi bor ganske så langt unna alt egentlig og fester meget skjeldent og alltid må komme hjem pga dyrene våre . Så blir det svært skjeldent drikking på meg. Så de ytterst få gangene i året der jeg drikker sånn ca en gang kansje blir folk mye mere overasket en om jeg ikke hadde drukket faktsik. Så kommer spørsmålene "Næ men se der ja DRIKKER DU???" og slike mindre festlige komentarer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
er her
|
![]() Sv: "Hvorfor drikker du ikke"Flubby:
![]() |
#87 |
Retromum
|
![]() Sv: "Hvorfor drikker du ikke"Jeg er totalavholds og pleier faktisk å komme spørsmålene i forkant ved at jeg i tillegg til å si at jeg er avholds også tar med begrunnelsene for mitt valg. Det pleier å stoppe den verste spørsmålsflommen.
![]() |
#89 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Mens jeg aldri kommer i nærheten av noe sånt. :supersær: |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Retromum
|
Jeg tok faktisk valget om å være totalavholds da jeg var 20 og må si at det var rimelig tøft til tider i og med at man stadig var i sosiale settinger hvor alkohol var en selvsagt greie. Jeg møtte ingen eller liten forståelse for mitt valg og ble beskyldt for å være vanvittig stuck up. og nettopp siden jeg var så "stuck up" så hadde jeg jo ekstra godt av en real fyllekule
![]() |
#91 |
Introvert optimist
|
Det må være en privatsak synes jeg og jeg kunne aldri funnet på å spørre på en sånn måte som HI beskriver her. Hadde jeg spurt noen, måtte det være noen som var såpass nær meg at jeg regnet med at det var en grei ting å spørre om, på linje med andre personlige spørsmål. Jeg ville ikke ha stilt spørsmålet til fremmede eller til perifere bekjente/kolleger.
![]() |
#92 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Hvorfor drikker du ikke"for meg så er det slik uansett situasjon møter jeg ett menneske som sier de ikke drikker, spiser fisk, røyker, eller noe annet så sier jeg rett og slett bare å ok ikke noe mer ofte uten å en og. Jeg har da ingenting med hva det menneske øsnker å gjøre eller ikke gjøre. Spesielt hvis det er snakk om ett menneske jeg nettop har møtt. Jeg hater at mennesker skall bry seg om meg og mitt og da lar jeg andre mennesker også være i fred. Samme når det gjelder sammlivsbrudd osv har personen lyst til å snakke om problemene sine så lytter jeg og trøster men om de ikke har lyst å snakke om det hadde det ikke falt meg inn å begynne å snakke om det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: "Hvorfor drikker du ikke"Jeg innrømmer glatt at jeg godt kunne funnet på å spørre om hvorfor noen ikke drikker overhodet.
![]() |
#94 |
Fjellpiper
|
"Jeg er gravid" funker vel ikke som god grunn i all evighet før noen begynner å lure på hvor kulen blir av... |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Sv: "Hvorfor drikker du ikke"Jeg kjenner faktisk ingen som er avholds jeg. Hvis jeg hadde blitt kjent med noen så hadde jeg nok kanskje spurt uten å tenke meg noe særlig om. Ser ikke noe galt i det heller egentlig. Jeg ble spurt om jeg røykte her en dag på jobben og da svarte jeg jo bare "nei, aldri gjort". Nå er det ikke slik at alle jeg kjenner drikker hele tiden |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Retromum
|
Signerer denne. For meg er det no biggie at jeg er avholds, det føles overhode ikke som noe tap og er heller ikke noe jeg dveler ved i det daglige. Det ser derimot ut til at andre som ikke forstår mitt valg, blåser det hele opp til en stor greie.
![]() |
#97 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sånn er det for meg som ikke spiser reker også. Folk synes det er skikkelig trist på mine vegne - men for meg er det helt greit. Ber aldri om spesialservering, klarer meg fint med loff, majones og salat. Andre sitter og akker og ojjer seg, og det synes jeg er ganske kjipt.
![]() |
#98 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Det er vel kanskje mer vanlig at en sekstenåring må forsvare at han ikke drikker enn at en førtiåring må det? Sist redigert av rine : 17-05-12 kl 08:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: "Hvorfor drikker du ikke"Men kunne ikke samtalen likegjerne vært?
![]() |
#100 |
Peppy!
|
Hvorfor det? Er det tabu å snakke om? Jeg skjønner ikke helt greia. Samme med Pelle som ikke spiser reker - "åh, liker du ikke reker, eller er du allergisk?" Chit-chat i sosiale sammenhenger, tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|