Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Marsvin

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-10, 20:16   #8
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marsvin

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Mine svin får høy, pellets, frukt/grønt og vitamin C. Jeg kjøper vitamin C i pulverform på apoteket, (ascorbinsyre) og drysser litt over fruktsalat-frokosten deres. Da vet jeg at de får alt i seg med en gang.

De har et ganske stort bur, ca. 160 x 70, og jeg bruker en sekk med pelletsstrø i bånn pluss masse spon, ca. 10 cm dypt totalt. Jeg rensker ikke ut hele buret en gang i uka, men tar av topplaget og fjerner skitten og det som er vått. De er mye ute i vår/sommerhalvåret.

Litt fersk marsvineier jeg også. Hva har du i fruktsalaten din de spiser? Og hva har du de ute i om sommeren når de lufter seg?

Jeg bruker C-vitaminer i vannet, for jeg synes våre marsvin spiser så lite pellets/marsvinmat. Eller så skal persille være en god c-vitamin kilde. Det er i alle fall viktig og kjøpe pelletsen på dyrebutikken, for den som er i matbutikken som gjelder "alle" gnagere er ikke god nok for marsvin. Såvidt jeg har skjønt så er det veldig viktig med foret til marsvinene pga. mangelsykdommer og sånn som de lett kan få. Kaninen vår kan spise marsvinmat, men marsvinene kan ikke spise kaninmat har jeg fått beskjed om i dyrebutikken.

Sist redigert av Elisabet : 05-03-10 kl 20:24.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.