Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Far som bader naken med datteren

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-10, 19:31   #81
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Far som bader naken med datteren

Klarer ikke å se problemet med det.
Jeg dusjer sammen med poden på 3,5år , at noen ser på det som ett problem har ikke falt meg inn engang.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 19:48   #82
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Tør jeg skrive at mannen min bader sammen med min sønn 3.5 og min datter 6.5? Naken?

samma her!! Helt normalt synes vi

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 22:15   #83
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Litt spent på hvordan de som dekker seg til mener dusjing i forb. med svømmehall f.eks. skal foregå?

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 23:38   #84
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Litt spent på hvordan de som dekker seg til mener dusjing i forb. med svømmehall f.eks. skal foregå?

Mannen min er aldri i svømmehallen,
han hater sånn felles skifting og bading som sild i tønne.
Jeg er så vandt med sånt at det bryr meg absolutt ikke!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 22:44   #85
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Vi bader nakne. Vi dusjer nakne. Sammen, alene, i ulike konstellasjoner. Jeg var senest naken i badekaret med mine barn i ettermiddag.

Nakenhet og seksualitet er godt adskilte sportsgrener her i huset.

Helt enig. Vi har bare dusj da, men hadde vi hatt badekar så hadde det nok vært flere oppi der ja. Berøring av andres deler skal man ikke foreta seg uansett, og vi snakker om hva som er personlig, og hvor grenser går. Ikke noe merkelig noe. (Vi snakker også om at man skal dusje naken i bassenget, og at man ikke blir ordentlig ren om man dusjer i badedrakt f.eks. At det bare er rart å gjøre, da alle kropper består av det samme. )

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 23:54   #86
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Jeg syns det er skremmendde at noen over hodet kan finne betenkeligheter ved at fedre skal bade sammen med egne barn.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Godt sagt, og tankevekkende. Det er i grunnen ganske provoserende med slik tankegang som moren i artikkelen har.

Dere tror ikke det er en grunn som ligger bak til at moren kan føle det ukomfortabelt? Er det ikke lov for mødre å føle dette blir for tett nakenkontakt? Hva med de hundretusener av barn som faktisk har blitt misbrukt, eller blir det nå. Det skjer jo. Det er jo virkelig. Om moren føler et ubehag av tett nakenkontakt mellom far og barn, så er det ikke lov for henne å be om dette kan unngås? Er det tabu av henne?

Moren her sier jo ikke noe i mot dusjing sammen. Eller det at barnet skal få se naturlig nakenhet. Men hun reagerer på nærkontakten det blir borti kjønnsorganer fordi badekaret er lite. Hva med elementer som at menn kan få ereksjon uten at de planlegger det? Er det greit også? Eller skjer ikke det?

(Og til brystsammenligningene: Det er jo en liten forskjell mellom kvinner og menn. Menn har kjønnsorganet sitt på utsiden av kroppen. Skal en sammenligne kjønnsorganene våre så får en snakke om klitoris og skjede i sammenligning mot penis, ikke pupper. Skulle kvinner vært like blottlagt som menn i badekaret, måtte de ligget å skrevet. Enkel anatomi.)

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 00:20   #87
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Dere tror ikke det er en grunn som ligger bak til at moren kan føle det ukomfortabelt? Er det ikke lov for mødre å føle dette blir for tett nakenkontakt? Hva med de hundretusener av barn som faktisk har blitt misbrukt, eller blir det nå. Det skjer jo. Det er jo virkelig. Om moren føler et ubehag av tett nakenkontakt mellom far og barn, så er det ikke lov for henne å be om dette kan unngås? Er det tabu av henne?

Selvsagt er det lov å føle seg ukomfortabel med noe. Spørsmålet er vel hvorvidt hennes ubehag skal få lov å begrense normal og ufarlig omgang mellom far og barn? Skal det gå ut over dem at hun synes noe er ubehagelig?

Dette er jo tydeligvis situasjoner hun har sett; at far og barn bader sammen og at hans penis er synlig. Det er det usynlige man har grunn til å frykte, det som ikke skjer foran øynene på en.

Gammel 09-03-10, 03:16   #88
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Selvsagt er det lov å føle seg ukomfortabel med noe. Spørsmålet er vel hvorvidt hennes ubehag skal få lov å begrense normal og ufarlig omgang mellom far og barn? Skal det gå ut over dem at hun synes noe er ubehagelig?

Dette er jo tydeligvis situasjoner hun har sett; at far og barn bader sammen og at hans penis er synlig. Det er det usynlige man har grunn til å frykte, det som ikke skjer foran øynene på en.

Hadde jeg hatt en vag følelse av at min mann gjorde noe som ikke tålte dagens lys med ungene, så hadde jeg gått til helt andre skritt enn å skrive et brev om nakebading til en avisspalte . Derfor blir spørmålet hårreisende for meg, enten hun har eller ikke har grunn til å mene at kontakt mellom barn og far er unaturlig.

Gammel 09-03-10, 10:24   #89
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er, som nevnt, helt enig i at det er en overreaksjon (eller andre ord) av moren å be om at mannen har på badebukse når han bader med datteren. Men jeg ville bare tilføye at dersom noen foreldre selv føler seg beklemte eller ukomfortable ved å være nakne tett på barna sine, så synes jeg såklart det er helt greit å dekke seg til litt, på samme måte som det er greit å gjøre det når man merker at barnet ikke helt trives med det lenger. Man skal respektere sine egne grenser like mye som barnets. Men jeg synes ikke man skal behøve å forandre på en hyggelig praksis som både en selv og barnet liker fordi noen andre synes man burde ha andre grenser enn man har. Jeg synes det er helt greit om folk bader nakne med barna sine eller sover nakne selv om barna kommer inn i sengen til dem om natten, men hvis de selv ikke trives med det, så er det jo bedre at de tar på seg badetøy/nattøy enn at de lar være å bade med barna eller nekter barna å komme inn til dem om natten.

Gammel 09-03-10, 10:41   #90
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Hadde jeg hatt en vag følelse av at min mann gjorde noe som ikke tålte dagens lys med ungene, så hadde jeg gått til helt andre skritt enn å skrive et brev om nakebading til en avisspalte . Derfor blir spørmålet hårreisende for meg, enten hun har eller ikke har grunn til å mene at kontakt mellom barn og far er unaturlig.

Ja, akkurat. Om det var en eller annen grunn til reell bekymring, så føler jeg denne burde dreid seg om noe annet enn nakenbading i badekaret som hun tydeligvis har mulighet til å observere.

Gammel 09-03-10, 14:29   #91
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

jeg synes det er fryktelig synd at noen i sammfunnet ser på menn på den måten. Jeg kan vedde på at om hun hadde en sønn hadde hun gjerne badet naken med han og jeg fortsår ikke forskkjellen på det og om far/datter bader sammen. Hvorfor skall man gjøre barn om til sexsuelle vesener alerede i så ung alder forstår jeg ikke. Og jeg synes faktisk synd på stakkars damen som har ett så trangt og snevert syn på sexualiteten sin og at hun mest sannsynlig kommer til å videre føre det til sin datter.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 14:32   #92
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Det Milfrid og Niobe sa.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 14:41   #93
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har (heller) ikke problemer med at foreldre er nakne rundt barna - vi er det selv, sover uten pysj og barna kommer inn i sengen til oss, og vi går nakne ut/inn i dusj.

Men hverken jeg eller Andamannen har vært oppi badekaret med noen av ungene, så jeg må innrømme at jeg er litt overrasket over at det var en så vanlig øvelse som det jeg leser om her. I badekaret bader og leker ungene, blir vasket, og så avslutter vi med hårvask. Og når de surrer med hverandres organer, så får de beskjed om at det hører til en enkelte, og derfor er utenfor OK-sonen.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 14:48   #94
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anda, hadde vi hatt to barn som lekte sammen i badet så hadde det nok vært litt anderledes. Glitterbarnet syns det er morsommere å leke hvis jeg bader sammen med ham, og spør derfor om jeg vil. Glittermannen liker generelt ikke å bade, så han gjør det ikke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 14:49   #95
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Glitter; poeng det, altså. De har det selvsagt morsommere når de er to. Før de begynner å krangle, da.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 17:59   #96
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Men hverken jeg eller Andamannen har vært oppi badekaret med noen av ungene, så jeg må innrømme at jeg er litt overrasket over at det var en så vanlig øvelse som det jeg leser om her. I badekaret bader og leker ungene, blir vasket, og så avslutter vi med hårvask. Og når de surrer med hverandres organer, så får de beskjed om at det hører til en enkelte, og derfor er utenfor OK-sonen.

Verken Teomannen eller jeg bader sammen med ungene. Jeg kan ikke komme på at det noen gang har skjedd.

Det skyldes ikke at vi ikke liker å være nakne med barna. Som dere sover vi nakne med dem og de ser oss nakne på badet og på soverommet. Det skyldes at vi er begrenset glade i å bade i badekar, enten det nå er med eller uten unger.

Men jeg synes jo godt at vi kunne ha gjort det hvis vi hadde villet. Jeg hadde ikke latt meg hindre av nakenhet, og jeg hadde definitivt ikke iført meg badetøy.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 18:15   #97
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns hun fikk et bra svar, og at det virker veldig rart at en pappa skal bade med badebukse hjemme i badekaret.
Jeg badet mye sammen med guttene mine da de var så små, og aldri med badedrakt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 23:18   #98
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
saxpia er litt kul
Standard

Kan ikke gjøre så mye annet enn å si meg enig med dere alle her

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 23:39   #99
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Det hender vel en sjelden gang at jeg bader sammen med ett av barna. Men mest da Kløver var liten. Da kunne jeg holde henne mens hun "fløt" på rygg i badekaret, og det var så koselig.

Jeg synes moren i A-innlegget fikk et godt svar, og hun hadde jo vett til å se på reaksjonen sin utenifra nok til å be om noen andres råd.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 23:43   #100
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Må bare si meg enig med Maz.

Noen av barna våre badet med faren sin da de var små, og han hadde ikke badebukse på. Jeg også badet med barna. Eneste forskjellen er at mannen har en tiss som er mer utsatt for barnets oppmerksomhet. Ikke at det hadde gjort noe, men en vet jo aldri hva et barn kan fortelle andre f.eks. Vi har et avslappet forhold til nakne kropper, men nå er de to eldste 16 og 17 år og de har ikke noe ønske om å se oss voksne nakne og det skal de slippe.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bade, naken

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.