|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Isofix eller ei - bilsete i klassen 15 - 36 kgMe har ikkje planar om å bytte ut Duologicen enda, berre sånn at det er sagt. Eg har likevel byrja å sjå på ulike seter i neste kategori.
|
|
|
#2 |
|
Ekvilist
|
Sv: Isofix eller ei - bilsete i klassen 15 - 36 kgJeg har startet en tråd med lignende tema tidligere her. Vi ble i Sverige frarådet isofix på framovervendt sete siden det i følge selger (som jeg opplevde som kompetent) ville bli større belastning på barnets nakke at setet satt fast. Dersom setet beveget på seg i kræsj framovervendt, ville det bli mindre belsastning på nakken.
|
|
|
#3 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Isofix eller ei - bilsete i klassen 15 - 36 kgOkai, takk for tips om tråd.
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Isofix eller ei - bilsete i klassen 15 - 36 kgJeg kikket akkurat på en test, og så at Cybex Solution X gjorde det nesten helt likt i testen med/uten isofix.
|
|
|
|
#6 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Isofix eller ei - bilsete i klassen 15 - 36 kgJeg vil da tro at det er bedre at sete sitter fast og at barnet bare må ta tak i seg selv med selen, ikke seg selv + sete. Sånn tenker ihvertfall jeg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Isofix eller ei - bilsete i klassen 15 - 36 kg
Ja, det var det jeg også tenkte. Men da jeg kikket på testresultatene til Cybex Solution, så skilte det bare 1 poeng med/uten isofix. Og det poenget var for stabilitet, ikke kollisjonsbeskyttelse, om jeg ikke husker feil.
|
|
|
|
#8 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Isofix eller ei - bilsete i klassen 15 - 36 kgHer http://www.sikringavbarnibil.blogspot.com/ er et innlegg om dette skrevet 22. februar (bla nedover - jeg fikk ikke til å lage link direkte til innlegget).
|
|
|
|
#9 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Isofix eller ei - bilsete i klassen 15 - 36 kg
Det henger fortsatt ikke på greip for meg. Har helt glemt å høre med Clas, men det blir nok en tur dit snart. Skal prøve å huske det da. *glemsk*
|
![]() |
|
|