Sv: Helt husmorhappy
Opprinnelig lagt inn av kie, her.
Så menn velger og kvinner blir ledet?
En av de tingene jeg synes jeg ser gjentatte ganger fra kvinner som har valgt å være hjemme er at de føler seg undervurdert og sett på som ute av stand til å ta et valg. Fordi de valgte noe annet enn forventet.
Mitt inntrykk er at mange av de som har valgt å være hjemmearbeidende i noen år har gjort et meget bevisst valg og at de har tatt med i beregningen de negative aspektene ved det i denne prosessen. Det er mye "enklere" sosialt sett å følge strømmen og gjøre som forventet, har jeg inntrykk av.
Det er dine inntrykk. Når det gjelder kvinner som har valgt å være 100% hjemme, så er jeg et stykke på vei enig med deg i at det er gjennomtenkte valg at en av dem skal være hjemme. Og at det sikkert ikke er et lett valg å ta. Men hvorfor er det nesten alltid sånn at det "tilfeldigvis" passet best at det var kvinnen? Og så har jeg møtt titalls kvinner som jobber redusert, både her inne og IRL, som grunngir at det er nettopp de som gjør det og ikke mannen, med 1) Lønn (han tjener mest) og 2) Holdninger på mannens arbeidsplass. Og da synes jeg at en smule systemkritikk er på sin plass - de færreste tar sine valg i en boble.