|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Går du over sporet til t-banen? (Gjelder ikke planovergang, selvfølgelig). | |||
| Ja, alltid. |
|
0 | 0% |
| Nei, aldri. |
|
102 | 89,47% |
| Det hender. |
|
0 | 0% |
| Nei, men jeg sender barna over for å holde døra så jeg kan gå rolig rundt. |
|
3 | 2,63% |
| Nei, bare langsmed sporet. |
|
1 | 0,88% |
| Dustepoll. |
|
8 | 7,02% |
| Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Osloboere og t-banebrukereNei aldri.
|
|
|
#22 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Osloboere og t-banebrukereFrognerseterbanen er trikk. :har lært: Der er det ikke strøm i bakken (men jeg ville uansett bare krysset på overganger, så klart).
|
|
|
#23 |
|
Hertuginne
|
Sv: Osloboere og t-banebrukere
Frogneseterbanen skal nå uansett være stengt frem til jul omtrent, så der burde det ikke være noe fare for strøm i seg fremover. Ingen fare for å bli påkjørt av en gammel og rød trikk heller, siden det ikke går noen vogner der. Til neste år er vel den gamle og slitte trikken borte og er erstattet med hvite, kule t-banevogner som henter strømmen fra bakken?
|
|
|
#24 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Osloboere og t-banebrukereEr du sikker på det, Adrienne? Jeg trodde den bare var stengt fra Midtstuen og opp, og at det ikke blir aktuelt med strøm fra bakken så lenge det ikke skal bygges plankryss eller hva det heter? Man kan vel ikke kjøre over strømførende linjer?
|
|
|
#25 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sv: Osloboere og t-banebrukereFrognerseterbanen er stengt fra Besserud og opp, derfra er det buss opp til Frognerseteren.
|
|
|
#26 |
|
Hertuginne
|
Hele linje 1 stenges fra ca. 15 mars og blir stengt resten av året. Og strømmen skal legges ned i bakken, det skal bygges sikrere planoverganger og man bytter vel ut noen sviller i samme slengen. Dette har jeg fra såkalte sikre kilder.
|
|
|
#27 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Osloboere og t-banebrukereJaggu. Jeg har visst lest med old-news-briller, det har vært så utrolig mye frem og tilbake. Jeg er all for, selv om det blir lenge uten, eh, trikken.
|
|
|
#28 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Osloboere og t-banebrukereNei, det gjør jeg aldri, men jeg kan vagt huske at jeg i ungdommen gikk over skinnene oppe ved vestkanten et sted hvor stømmen gikk i luften og ikke på bakken. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Hertuginne
|
Bli'kke trikk lenger når de får kjøre sine splitter nye Porscher opp til Holmenkollen, da blir det t-bane for alle penga. Med mindre byråden får viljen sin og døper det om til Metro innen den tid.
|
|
|
#30 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Osloboere og t-banebrukerehva med tog? gjør dere det der?? |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Hertuginne
|
Tog henter kjørestrømmen sin fra kjøreledninger over toget, så der ligger ikke faren i at man risikerer å få store mengder strøm gjennom seg, der er faren at man blir påkjørt av toget. En annen type fare, men fare likevel.
|
|
|
#32 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Osloboere og t-banebrukereJeg var vitne til at noen gjorde det foran nesen på meg og 4 åringen. Det var noen ungdomsskolejenter som hoppet ned i skinnene, gikk over skinnene og strømledningene og klatret opp igjen på andre siden. Jeg tror at den samtalen jeg hadde med storesøster om hvor dumt dette var, ga inntrykk. Hun snakker fortsatt om det. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Osloboere og t-banebrukerejo da men det består fortsatt en viss fare da strømmen som er i togledningen er mye høyere en i tbanen og er det en liten skade på skinnene som man ikke ser så blir strømkretsen brutt og da er det mye strøm i skinnene også. Det skumle er jo at man ikke hvet. Og man vet aldri når det kommer godstog eller regionstog for det blir kun opplyst på de store stasjonene at det er forbipasserende tog men ikke de små stasjonene. Hilsen en som jobber i jbv. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
geskjeftig
|
Sv: Osloboere og t-banebrukereDet har jeg aldri tenkt over at er mulig engang, så jeg ville nok stått sjokkert tilbake om jeg hadde observert noe sånt.
|
|
|
#35 |
|
Tøff
|
Sv: Osloboere og t-banebrukereAlle vi førere refererer til linje 1 som t-bane. Det blir ikke trikk ene og alene av å ha kjøreledning, men det er rett som det er sagt; nå skal det legges strømskinner på hele linje 1 også.
|
|
|
#36 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Osloboere og t-banebrukereKunne ikke falt meg inn engang, hverken på t-bane eller tog.
|
|
|
#37 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Osloboere og t-banebrukereMen det er vel slik at banen som går til Ullern and beyond skifter fra bakkestrøm til overledning et sted ved Montebello? Og at den derfor tar seg en mini-break og strømmen blir tatt? Og ved Ullern så må man vel krysse banen også ..
|
|
|
#38 |
|
Tøff
|
Sv: Osloboere og t-banebrukereDet som heter Kolsåsbanen og som går via Montebello og utover har strømskinne frem til Åsjordet, som foreløpig er siste stoppested på den banen. Den er helt nybygget og de er ikke ferdige.
|
|
|
#39 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Osloboere og t-banebrukerePappalille, jeg er helt enig i at linje 1 er t-bane, men det er IKKE den generelle befolkning i åsen, altså. Jeg skjønte ingenting når de begynte å snakke om å ta trikken.
|
|
|
#40 |
|
Kidding, right?
|
Gamle dager, det. Nå går banen hele veien uten stopp. Og på Ullernåsen (det er det stoppet du mener, ikke sant?) er det fin undergang under skinnene nå. Og den heter da ikke Kolsåsbanen må vite, det er Kolsåstrikken.
|
|
![]() |
|
|