Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tankefrø: Er du materialist?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-06, 01:25   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

materialistisk~is'tisk a2 1 som gjelder materialisme (1) m- historiesyn 2 som legger stor vekt på materielle goder; verdslig; egoistisk

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 01:28   #2
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

materialistisk~is'tisk a2 1 som gjelder materialisme (1) m- historiesyn 2 som legger stor vekt på materielle goder; verdslig; egoistisk

Takk, da hadde jeg ikke så feil likevel - midt på treet

Gammel 28-09-06, 06:56   #3
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er ikke materialist - slik jeg ville definert eller har kjennskap til ordet.

(Bodde sammen med en noen år, og det vil jeg absolutt ikke tilbake til....Alt skulle være nytt, man skulle ha "alt", man skulle "vise frem alt"....Trives mye bedre nå. Har akkurat det jeg trenger av ting, intet mer, intet mindre. )

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 07:49   #4
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er i hvert fall ingen ekstremmaterialist. Selv om jeg også liker fine ting, og av og til "må" ha både det ene og det andre, er det veldig mye annet som er viktigere for meg. Jeg er ikke opptatt av å ha ting bare for at andre skal se at jeg har dem, og så har jeg liten interesse av å måle ting i penger.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.