Sv: Helt husmorhappy
Smilefjes, jeg er helt enig i at det trenges folkeopplysning for at folk ikke skal gjøre dårlige valg mht livet sitt. Det er fryktelig trist at det finnes folk som har null peiling på pensjonspoeng og ikke ser lengre enn til nesetippen og ikke innser at man nødvendigvis ikke er forsørget for resten av livet selv om man har en mann i øyeblikket. Det burde virkelig være en del av skolepensum .
Men jeg greier bare ikke å finne en logisk kobling derfra og til at av den grunn bør ikke de som har orden i syskrinet kunne gå hjemme. Eller at det er feil at noen har anledning til å gå hjemme og være rik & lykkelig når andre må gjøre sine beinharde prioriteringer for å kunne være hjemme. Eller at man ikke kan være hjemme & lykkelig fordi det er noen som må være hjemme uten å være lykkelig. Osv, osv.
Jeg har lest artikkelen, og nå har jeg til og med vært inne i bloggen. Det er ganske langt fra et liv jeg hadde maktet å leve. Både fordi jeg mangler ha et strøket hjem-genet (akkurat der er jeg litt misunnelig, for jeg er egentlig en ryddig pike fanget i et rotehues kropp ), jeg hater å bake, og jeg er for gjerrig til å bruke masse penger på dill og dall til huset som går av mote neste uke eller deromkring. Men likevel så synes jeg det er helt ok at det finnes sånne mennesker i verden, og føler ikke for å stemple henne som kunstig eller teit bare fordi hun er fryktelig annerledes enn meg.