|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
|
Crashcourse i tysk?Jeg kunne litt tysk før. Nå kan jeg litt. Og siden jeg er villig til å leve gjennom blod, svette og tårer for folka og firmaet mitt, vil jeg nå sprite opp tysken. Den muntlige, altså. Den skriftlige har man Skilpadder og Google Translate til. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Crashcourse i tysk?Bli med oss på ferie. Vi skal gjennom Tyskland med bil. Da lærer du litt. |
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Crashcourse i tysk?Les tyske aviser på nett. Man skjønner det meste utifra settinga. |
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Crashcourse i tysk?Lese tyske aviser og ha en ordbok ved siden av. Det har jeg gjort en del i det siste og det har frisket opp en del. Podcasts på tysk er heller ikke så veldig toskete, men det er vanskelig å finne noen hvor det snakkes langsomt nok. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Crashcourse i tysk?De fleste biblioteker har tyske bøker til utlån. De har sikkert også ulike tysk-kurs. Det finnes ulike typer tyske konversasjonskurs. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Crashcourse i tysk?Eg lærte mykje (mesteparten?
Bergensis Sist redigert av Bergensis : 10-03-10 kl 16:06. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Crashcourse i tysk?
Jeg har lest National Geographic på tysk. Aner ikke om det faller inn under din definisjon av spennende, men det funka for meg. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Crashcourse i tysk?
Glamour dubbet på tysk må jo være fantastisk. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Crashcourse i tysk?Høre på tysk lydbok? Tysk nettradio? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Crashcourse i tysk?All form for såpeopera på tysk fungerer bra. Det har nok noe å gjøre med at konversasjonen er såpass enkel at man skjønner hva de snakker om selv om man ikke skjønner ordene hele tiden. Intonasjon og fonetikk får man jo i tillegg. Det hjalp meg godt da jeg først flyttet til Tyskland.
|
|
|
#15 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Crashcourse i tysk?Nederst på denne sida kan du finne noen nettsider om tysk, og språkinnlæring på tysk: http://www.fremmedspraksenteret.no/index.php?ID=11093 |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Crashcourse i tysk?Jeg kan mye av fransken min takket være Helene og gutta uten tekst.
|
![]() |
|
|