Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Crashcourse i tysk?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-10, 14:13   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Crashcourse i tysk?

Jeg kunne litt tysk før. Nå kan jeg litt. Og siden jeg er villig til å leve gjennom blod, svette og tårer for folka og firmaet mitt, vil jeg nå sprite opp tysken. Den muntlige, altså. Den skriftlige har man Skilpadder og Google Translate til.

What to do? Derrick 24/7?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 14:17   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Crashcourse i tysk?

Søke ekstrajobb på SFO på den tyske skolen?

Gammel 10-03-10, 14:18   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Bli med oss på ferie. Vi skal gjennom Tyskland med bil. Da lærer du litt.

Eller bare start å prate tysk med deg selv, så kommer det så fort så.

Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 14:20   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må lære meg det i dag.

Gammel 10-03-10, 14:26   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Men jeg tuller ikke, altså. Finnes det noen Spennende tyske magasiner, eller noe? Så kan jeg lese høyt for meg selv.

Gammel 10-03-10, 14:29   #6
Albertine
Passiv

Standard

Les tyske aviser på nett. Man skjønner det meste utifra settinga.

Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 14:33   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lese tyske aviser og ha en ordbok ved siden av. Det har jeg gjort en del i det siste og det har frisket opp en del. Podcasts på tysk er heller ikke så veldig toskete, men det er vanskelig å finne noen hvor det snakkes langsomt nok.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 15:57   #8
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

De fleste biblioteker har tyske bøker til utlån. De har sikkert også ulike tysk-kurs. Det finnes ulike typer tyske konversasjonskurs.

Vi ser mye tysk tv (via parabol - helt gratis - satelitten heter THOR). Vi har tysk som hovedspråk hjemme, så derfor ser vi mer tysk tv enn norsk.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 16:01   #9
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg lærte mykje (mesteparten?) av å sjå Glamour på RTL. Tysklæraren min var storfornøyd med meg. Kor anvendelig konversasjonen i Glamour er, kan eg ikkje heilt gå god for, gitt

Sist redigert av Bergensis : 10-03-10 kl 16:06.
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 16:17   #10
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Men jeg tuller ikke, altså. Finnes det noen Spennende tyske magasiner, eller noe? Så kan jeg lese høyt for meg selv.

Jeg har lest National Geographic på tysk. Aner ikke om det faller inn under din definisjon av spennende, men det funka for meg.

Eventuelt kunne du prøve noen av de spenstige tyske damebladene som får Se&Hør til å framstå som internmagasinet til Indremisjonen og stadig skriver om Mette Marits fargede tvillinger og Victorias hemmelige forhold til Enriqe Iglesias. Und so weiter.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 16:43   #11
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg lærte mykje (mesteparten?) av å sjå Glamour på RTL. Tysklæraren min var storfornøyd med meg. Kor anvendelig konversasjonen i Glamour er, kan eg ikkje heilt gå god for, gitt

Glamour dubbet på tysk må jo være fantastisk.

Jeg har sett Dynastiet i dubbet tysk utgave. Det var noe eget ved å se Krystle med grov tysk stemme utbryte med militært preg "Ich liebe dich Blake!"

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 16:48   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Kanskje jeg skal ta tyskkveld med foreldrene mine.

Gammel 10-03-10, 16:57   #13
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Høre på tysk lydbok? Tysk nettradio?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 18:44   #14
Lizzie

Lizzie sin avatar

Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

All form for såpeopera på tysk fungerer bra. Det har nok noe å gjøre med at konversasjonen er såpass enkel at man skjønner hva de snakker om selv om man ikke skjønner ordene hele tiden. Intonasjon og fonetikk får man jo i tillegg. Det hjalp meg godt da jeg først flyttet til Tyskland.
I disse dager går det i nettsteder og aviser. Sånn bortsett fra jobb, da.

Gammel 10-03-10, 18:54   #15
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nederst på denne sida kan du finne noen nettsider om tysk, og språkinnlæring på tysk: http://www.fremmedspraksenteret.no/index.php?ID=11093

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 19:07   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan mye av fransken min takket være Helene og gutta uten tekst. Jeg bodde i Frankrike, men omgikk minimalt med franskmenn.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 20:35   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Takk!

Glamour på tysk. Jaha. Dette blir spanande. "Internettet sa at dette var lurt, kjære!"

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.