Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Ørepiercing på barn - Sandnes

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-10, 21:23   #1
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Ørepiercing på barn - Sandnes

Jeg har jo hele tiden sagt at Malin skal få hull i ørene den dagen hun selv ber om det. Den dagen kom visst litt tidligere en jeg hadde sett for meg. Men jeg har lovet henne å sjekke det opp litt, og så kanskje få gjort det til helgen eller evt. neste helg.

Når det først skal gjøres vil jeg gjøre det ordentlig. Men jeg vet kun om et sted i Sandnes (Leading light), og har ingen anelse om de piercer barneører, eller hvor mye det koster. Og må jeg skaffe ørepynten selv? Hvor gjør jeg i såfall det?

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 21:33   #2
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ørepiercing på barn - Sandnes

Etter det eg har høyrt så gjer ikkje seriøse piercing studioer slikt på unger. Ein må vera over 16 eller 18 år.

Gammel 10-03-10, 21:36   #3
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Det var det jeg også trodde. Da får jeg ta henne med dit, så kan den skumle piercingmannen med alle tattoveringene fortelle henne det. Så kan hun vente til hun blir seksten. Passer meg ypperlig.

Gammel 10-03-10, 21:37   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Villig til å vedde på at den seriøse piercingartisten hadde satt pris på at moren forklarte barnet sitt denslags selv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 21:43   #5
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Jeg mente det ikke hundre prosent seriøst, da. Men innrømmer glatt at det hadde vært fint om noen andre tok støyten.

Gammel 10-03-10, 22:04   #6
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Menneh, hvorfor har du sagt at hun skal få bestemme selv om du egentlig mener at hun bør vente til hun er eldre? Det er et eller annet grunnleggende som jeg ikke helt skjønner her.

Gammel 10-03-10, 22:11   #7
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er jo mulig å gi barnet sitt lov til å bestemme noko, sjølv om ein veit at ein ikkje nødvendigvis vil vere enig i det valget barnet gjer. Det spørs jo kor viktig ein syns prinsippet er. Mi jente kan av og til få bestemme kva ho skal ha på seg i selskap, sjølv om eg gjerne helst skulle ha valgt noko spesielt.

Når det er sagt - mi jente får ikkje hol i øyrene før ho er tenåring. Minst. For meg er det eit temmelig viktig prinsipp, men kanskje ikkje for Fibi?

Forresten var det ei veninne av jenta mi i barnehagen som fekk hol i øyrene når ho var 5. Dette var i Bergen, så det finst vel dei som gjer dette.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 22:16   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fibi!! Fortell henne at hull i ørene er kjempevondt og man blør, det hadde skremt min seksåring i noen år fremover.
Tenk om hun hadde bedt om det selv om 3-åring? Noen barn gjør jo faktisk det. *grøss*

Her i huset er det 12-årsgrense, tenker jeg. Heldigvis har ikke jenta mi lyst på hull i ørene, engang. Ikke enda, iallfall.

Gammel 10-03-10, 22:21   #9
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Du kan vise henne bilde av hvordan det kan gå. Jeg holdt jo på å blø ihjel etter at jeg piercet øret mitt i fjor sommer.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 22:26   #10
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Jeg har jo skremt henne fra det i noen år allerede. Da hun sa at hun ville ha hull i ørnene nå i kveld kom jeg med hele leksa om at det gjorde vondt, at de brukte pistol, og at det smalt osv osv. Men hun var like fast bestemt på at hun skulle ha. Imponerende bestemt liten frøken. (Hun er vanligvis superpyse. )

Gammel 10-03-10, 22:28   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min eldste vil ha tatovering, visstnok.

Gammel 10-03-10, 22:29   #12
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min gutt vil ha grønn hanekam. Det kommer ikke på tale det heller. (før han blir eldre altså)

Gammel 10-03-10, 22:30   #13
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Vis Muskatbilde.

Ellers ser vi antakelig ganske forskjellig på dette. Jeg hadde nok gitt beskjed om at det ikke lenger var aktuelt at hun fikk bestemme dette selv. Beklager at jeg lovet noe annet, men i etterkant hadde jeg lært at det var farligere enn jeg trodde å pierce ørene, og at hun derfor fikk vente til hun var 18 år og eventuelt kunne bestemme dette selv.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 22:31   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg også, enkelte ting KAN de ikke få bestemme selv, enda hvor mye de har lyst. Men vi har jo sikkert forskjellig syn på akkurat det med hull i ørene da. Min datter får IKKE!

Gammel 10-03-10, 22:39   #15
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Du har jo sagt at du skal sjekke det opp litt, og for meg er det da naturlig å si at "nå har jeg sjekket slik jeg lovet deg å gjøre, og det viser seg at det er farligere enn jeg visste", osv (ref forrige innlegget mitt).

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 23:19   #16
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Etter det eg har høyrt så gjer ikkje seriøse piercing studioer slikt på unger. Ein må vera over 16 eller 18 år.

Etter hva jeg har skjønt gjelder dette andre steder enn ørene. 12 årsgrense er ikke uvanlig hvis man skal gjennomhulle ører.

Men jeg forstår ikke hvorfor du skal la henne bestemme dette selv, Fibi??? Hun er førsteklassing og er ikke moden nok til å forstå konsekvensene, og langt mindre til å klare å stelle sårene selv. Du må være den som tar en slik avgjørelse, ikke et så lite barn!

Gammel 11-03-10, 00:42   #17
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Piercere skyter ikke hull i ørene, de stikker.
Jeg har registrert at flere og flere frisører nå har satt aldersgrense på å hulle ører, og mange vil ikke gjøre det i det hele tatt. Jeg må si at jeg liker utviklingen.
Uhm, beklager avsporingen ja.

Gammel 11-03-10, 00:49   #18
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Min gutt vil ha grønn hanekam. Det kommer ikke på tale det heller. (før han blir eldre altså)

Min har rett som det er enten blå eller rød hanekam.
Greit med sprayfarge.

Ellers vet jeg ikke noe om ørepiercing, bortsett fra at min 12-åring forhandler om et hull til i hvert øre. Det kommer ikke på tale.
Sier jeg som heller ikke fikk lov, men stakk hull selv med stoppenål.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 00:53   #19
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Du kan vise henne bilde av hvordan det kan gå. Jeg holdt jo på å blø ihjel etter at jeg piercet øret mitt i fjor sommer.

Takk for at du la ut bilde som jeg skal vise 6 åringen i morgen. Hun er nå eneste jenten i klassen uten hull i ørene og har store problemer med å akspetere at slik blir det i flere år fremover

Gammel 11-03-10, 01:42   #20
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Leading Light har 16 års grense. Ev. 15 år hvis foresatte er fysisk tilstede.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.