Sv: Hvor mange barnehagepappaer har du på telefonlista di?
Jeg har egentlig bare to mammaer, men de er venninner av meg, det vil si nummerne brukes først og fremst til å avtale non-barneting. Jeg har forresten et par pappaer også, ser jeg, uten at de heller brukes noe særlig.
Jeg synes ikke det er så skrekkelig rart at jeg avtaler mest med mammaene og Rhett mest med pappaene (han har tilsvarende mengde kontakter jeg har, mest med fedrene). Jeg har flere kvinnelige venner enn mannlige venner også, selv om det er bare så vidt. Og jeg må si jeg har opplevd nok drama om mon tro om egentlig og hvorfor meg og nudgenudgewinkwink i jobbsammenheng, og blant mer perifere venner, til at det er greiere å bare ta kjønnsbiten ut av ligningen der det funker. Jeg har ikke opplevd noe i barnehagesammenheng, altså, men jeg har jo hørt (og lest) om diverse episoder og hva mente han og hvorfor og hva er han egentlig ute etter. Det er ikke noe stort problem, men det er rett og slett enklere å kommunisere med eget kjønn der det ikke ellers har noen praktisk betydning hvem man egentlig snakker med.
|