Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Har du lest Knausgårds Min kamp?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Har du lest Knausgårds Min kamp?
Nei, men jeg har tenkt å gjøre det. 51 32,28%
Nei, og jeg har ingen planer om å gjøre det. 76 48,10%
Jeg har prøvd, men strandet i bok 1. 4 2,53%
Jeg har fullført bok 1. 14 8,86%
Jeg har lest bok 1 og 2. 3 1,90%
Jeg har lest bok 1, 2 og 3. 2 1,27%
Jeg har lest bok 1, 2, 3 og 4. 6 3,80%
Annet/dustepoll/whatever 2 1,27%
Deltakere: 158. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-10, 19:37   #11
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du lest Knausgårds Min kamp?

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Jeg fulgte sånn halveis med på hypen helt frem til Jan Kjærstad og et par til slengte opp det glade "misunnelig-på-deg"-kortet. Da fikk jeg plutselig lyst til å kaste meg over hele skiten....egentlig litt småsjokkert over at såpass få har kasta seg på "nå-har-du-fått-evig-nok-tid-i-rampelyset"-bølgen...veldig unorskt

Kjærstad kritiserte kritikerne, og spurte om hvis dette hadde blitt gitt ut av feks en debutant, en vi ikke visste noe om, om det da hadde blitt lovprist like mye. Dessuten mente han det var lesernes nysgjerrighet, at leserne ble nysgjerrig på hva som faktisk skjedde i Knausgårds liv og hva som er diktet opp, som gjorde de interessert, ikke bare om dette er god litteratur. At kritikerne ikke hadde tatt dette opp var Kjærstads poeng, ikke misunnelse nødvendigvis.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.