Sv: Røyking og svært ekstroverte barn
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Ikke gjør det. 
Vi tar det nå - mens du kan diskuteres rundt til å mene det jeg syns. 
Opprinnelig lagt inn av ingling, her.
Det var jo ikke akkurat veldig hyggelig sagt. Men denne debatten handler ikke om meg, så hadet.
Smilefjes tøyset, Ingling. Du kjenner henne kanskje ikke godt nok til å vite det, men dette var bare fjas, altså. Mange på FP tøyser og er ganske ironiske, men man må kanskje kjenne folks skrivestil litt.
Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.
Man KAN kutte røyk. Man kan ikke kutte mat.
Eh. Man blir vanligvis ikke bælfeit av å spise vanlig sunn mat. Man dør sjelden av lungekreft av å smugrøyke tre-fire røyk hver fredag heller. (det har vært forsket lite på dette, men et studie fra Helse Sør viser at det er hovedsaklig rullingsrøykere som får lungekreft, mens sigarettrøykere er mindre utsatt, og det er nok en viss forskjell på litt og mye når det gjelder røyk som alt annet)
Og når det gjelder hva man MÅ og ikke må. Mennesker har behov for rus og stimuli i varierende grad, og folk har ulik grad av tilbøyelighet til avhengighet. Jeg synes det virker utrolig rart å spise 40 kokosboller når man er lei seg, men kan selv gå hen og drikke meg helt sanseløs når jeg er lei meg. Folk har ulike rusbehov, krav til seg selv og evne til selvbeherskelse. jeg kan slutte å røyke på dagen så sant jeg er gravid, kan ha godtefrie år og være totalavholds uten problemer, men jeg liker litt rus, rølp og rock! Og et liv helt uten digg mat, lett bris og smugrøyking er for døllt.