|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Røyking og svært ekstroverte barnHadde bare dratt på smilebåndet at en slik episode..
|
|
|
#122 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Røyking og svært ekstroverte barnDa konkluderer vi med at det er ikke ok å være frekk, selv ikke for barn som vet bedre enn voksne. Men hvis man gjør dommme ting, må man kunne forvente å få høre kommentarer fra de selvsamme barn som vet bedre. Foreldre bør irettesette dem for å være påtrengende og evt. høylydte, men ikke for å vite bedre.
|
|
|
#123 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Røyking og svært ekstroverte barnOgså slår jeg fast at forskeren jeg hørte på den internasjonale kardiologikongressen, og som sa at grensen for dokumentert økt risiko for røyking gikk mellom 0 og 1, ikke har hørt om undersøkelsen fra Helse Sørøst. Tsktsk.
|
|
|
#124 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Røyking og svært ekstroverte barnJeg synes også at sammenligningen med overvekt blir vel søk i denne sammenhengen. Jeg gir hvert fall ikke mine barn en røyk i ny og ne sånn for kosens skyld. Røyk er bare skadelig, sjokolade i små mengder er helt OK. Når det gjelder overvektige mennesker som spiser sjokolade (tenker på 007s eksempel hvor hun klipper og limer) blir det å overforenkle et komplisert tema. Jeg antar at samtlige synes det er greit at også overvektige unner seg en sjokolade, det skader ikke omgivelsene og barnet kjenner igjen sjokoladen som noe godt og fint også han eller hun kan nyte!
|
|
|
#126 |
|
Audacious
|
Sv: Røyking og svært ekstroverte barnJeg kan jo hoppe inn i denne diskusjonen ettersom det var min fireogethalvtåring som på vei hjem fra kino med ingling gikk bort til røykere på trikkeholdeplassen og forklarte at de ikke burde røyke. Det er jo tydeligvis ikke grenser for hvor skrekkelig han kommer til å bli som voksen og hvilken omsorgssvikt han har blitt utsatt for, men jeg får prøve å finne en måte å leve med denne dystre virkeligheten på likevel.
|
|
|
#127 |
|
|
Sv: Røyking og svært ekstroverte barnAltså, barn på den alderen kan da fint komme med sannheter til fremmede av typen "du har stor mage - du er tykk", "det lukter vondt av deg", "du er gammel og stygg" også. Det har vel med sosiale ferdigheter og at foreldrene burde ha seg en prat til barnet om at det er ikke alltid like lurt å uttale til (eller innenfor hørerekkevidde av) fremmede de tingene man ærlig tenker om dem. (min lillegutt utbasunerte f.eks med talemaskinen i en kø engang at damen foran hadde prompet og at det luktet vondt |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Røyking og svært ekstroverte barn
Ja, i 2010 bør faktisk røykere tåle "offentlig mobbing". Røyking er ingen sykdom, heller ingen medfødt defekt eller handikap. Røyking er dårlig for helsen, forsøplende og harry, og de av røykerne som ikke tåler at folk mener det får vel heller bare slutte å røyke.
|
|
|
#129 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Hvor: Akershus
|
|
|
#132 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Det er vel ingen som reagerer på at en fireåring sier fra, spørsmålet er vel om du som forelder synes det er greit at hun går bort til fremmede mennesker og sier det hun mener? |
|
|
|
|
|
#133 |
|
Audacious
|
Sv: Røyking og svært ekstroverte barnNå var det ingling (som den fantastiske kinogående "tante" hun er) og ikke jeg som var tilstede og hadde muligheten til å gripe inn der og da, og nei, jeg synes faktisk ikke at en fireåring kommer med denne typen informasjon kvalifiserer helt til å bli kalt for en "uoppdragen drittunge" av smilefjes.
|
|
|
#134 |
|
Passiv
|
Sv: Røyking og svært ekstroverte barnJeg trekker dette innlegget på grunn av trusler. Sist redigert av Slettet bruker : 14-03-10 kl 13:26. |
|
|
|
#135 |
|
Passiv
|
Sv: Røyking og svært ekstroverte barnJeg har dermed mottatt følgende pm med tittelen: Skal du ha bank
Jeg trekker meg med dette fra diskusjonen da jeg ikke liker trusler. |
|
|
|
#136 |
|
|
:sniker seg inn igjen litt mindre såra og vonbroten: Bare for å presisere: Vi klappet ikke i hendene og sa at han var kjempeflink, vi humret litt og sa at han hadde helt rett men at det kanskje var greit å ikke gå bort til folk på den måten. Jeg har full tillit til Acsa og Ulvefars barneoppdragelse og ser ikke på det som min jobb å irettesette verdens skjønneste gutt for en så uskyldig greie. Forøvrig signerer jeg alt Acsa har sagt. :sniker seg ut igjen: |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Fleiper du eller?
|
|
|
#138 |
|
Halloen!
Sv: Røyking og svært ekstroverte barnJeg er offisielt forvirret: Har asca truet smilefjes med bank? Var det hennes barn som snakket til kompisen til aC? Var det en annen sitt barn, bare at denne personen har holdt seg skjult fram til nå? :klør seg i hodet: |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Ja, hva er dealen med at røykere kan kaste sneiper overalt? Jeg har aldri skjønt dette? Gjør alle røykere det? Det ligger jo sneiper stort sett strødd overalt.
|
|
|
#140 |
|
Frafallen
Det finnes da ingen gode grunner til at røykere ikke skal være en pariakaste i samfunnet?
|
![]() |
|
|