|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Røyking og svært ekstroverte barnAcsa: Synes du det er rart om barn som turer frem og plager voksne med ubehagelig oppførsel direkte rettet mot voksne, vil kunne oppfattes som drittunger? |
|
|
|
|
|
#162 |
|
guru advisor
|
Sv: Røyking og svært ekstroverte barn
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Røyking og svært ekstroverte barnAltså, smilefjes?
|
|
|
#165 |
|
Absolut ateist
|
Når folk føler for å sende PM med slike overskrifter, så ville jeg trodd de var seriøst forstyrret.
|
|
|
#166 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Røyking og svært ekstroverte barnDet kommer jo an på hvem som sender den. Smilefjes er jo en av de store fjaserne på forumet, så man ville jo tro at hun tåler en spøk selv. (Jmfr. spøken hun dro overfor ingling.)
|
|
|
#167 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Røyking og svært ekstroverte barnDet spørs hvem som hadde sendt den. Hadde feks. DU sendt meg en slik PM hadde jeg bare ledd, jeg hadde verken forventet at du eller en bruker som Acsa hadde troppet opp på døra mi for å banke meg.
|
|
|
#170 |
|
Absolut ateist
|
Hadde jeg klikket på deg pr pm for noe du hadde sagt i en tråd, så hadde du trodd jeg var seriøst forstyrret, for det avviker totalt med normen.
|
|
|
#173 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg ville gått ut fra at folk som sendte en melding med tittel "Skal du ha bank" enten: |
|
|
|
|
|
#174 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Røyking og svært ekstroverte barn"Arguing on the internet is like running the special olympics - even if you win you are still retarded". Sist redigert av Fruktflua : 14-03-10 kl 18:04. |
|
|
|
|
|
#175 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Røyking og svært ekstroverte barn1. Man tar ikke et barn med seg på røyker'n på et utested. (Egentlig ikke på et utested i det hele tatt, men dette hadde trolig status som café på dagtid, gjetter jeg.)
|
|
|
#176 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Røyking og svært ekstroverte barnJeg har hatt med meg barn på røykern på uteresturant jeg. Når vi kjørte bestemor i rullestol. Jeg er ellers enig i at barn godt kan få uttrykke sin mening om denne dumme vanen, men de bør jo ikke snakke og belære andre voksne. Jeg synes jo barn bør lære at man ikke trenger å lære at de ikke er "politi". |
|
|
|
|
|
#177 |
|
Bedreviter
|
Sv: Røyking og svært ekstroverte barnJeg er litt delt, avhengig av omstendighetene, kjenner jeg. Jeg synes jo absolutt ikke det er ok at ungene mine kaller andre folk (enten de nå er voksne eller barn) for dumme, men jeg har av og til latt det passere når de omtaler andre folk som dumme. |
|
|
|
|
|
#178 |
|
flisespikker
|
Sv: Røyking og svært ekstroverte barn@Teo: Jeg er enig med vurderingen din, og synes for det første det er ganske stor forskjell på å snakke om noen - så de hører det - og å gå bort og snakke til noen. Begge deler er uhøflig, og det bør man fortelle barna, men det er likevel to ganske forskjellige situasjoner. Og for det andre er det jo begrenset hva man rekker å si mens en syklist kjører forbi. Hadde det vært noen som stod på bussholdeplassen ved siden av dere og røkte, så ville det vært bedre tid, og dermed mer grunn, til å også si noe om det å snakke høyt (og nedsettende) om andre.
|
|
|
#179 |
|
I mål
|
Jeg er veldig enig med Skilpadda her. Når det gjelder små barn, type 4 år, er det skrekkelig vanskelig å unngå slike situasjoner hvor barnet snakker til DEG som mor om noen som passerer. Det er noe helt annet å gå BORT til noen for å fortelle dem at de er dumme. Jeg svarer som Teo når S (snart 5) sier slike ting som det refereres til. Etterhvert er det selvsagt naturlig å lære dem at man ikke snakker OM folk som hører på heller, men det får komme litt etterhvert (jeg ville selvsagt tatt det nå hvis S sa ting av typen "'Se så stygg den damen er", men synes som Teo det er annerledes når barna bare kommenterer prinsipper som går på sikkerhet etc og som du vet at du selv har innprentet dem). |
|
|
|
|
|
#180 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Røyking og svært ekstroverte barnJa, og de fleste røykere ønsker jo å slutte. Det er en avhengighetsgreie som mange er veldig touchy overfor, og som det er sårt når blir kommentert. På samme måte som mange overvektige går hjem og griner når en liten unge har kalt dem hoppeslott på bussen eller noe sånt. En sykkelbruker uten hjelm gjør jo en dustete handling, men det er neppe noe vedkommende ville følt seg veldig nærtagende til om det var blitt kommentert. Og det er neppe dype, personlige issues som ligger til grunn for manglende hjelmbruk, bare latskap. Evt jåleri. (Det var det håååret da....)
|
|
![]() |
|
|