Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-07, 16:53   #21
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?

Daglig, flere ganger om dagen hvis vi har mye besøk.

Det har jeg gjort i alle år, selv om jeg har jobbet ved siden full tid.

Samme med dusje håndklær.

Akkurat nå så er jeg hjemmeværende.

Sist redigert av Tinka : 29-01-07 kl 17:12.
Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 16:55   #22
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Daglig? Som jeg skrev i en annen tråd en gang, håper jeg dere som skriver det er hjemmearbeidende. Det er ikke så mange ganger vi rekker å bruke det for dag.

Jeg er litt småhysterisk når det gjelder håndhygiene, og det får mer utslag i at jeg ofte ikke bruker håndhånklær hos andre. Jeg vasker hendene ofte (for ofte for stakkars huden min), men da tørker jeg meg som regel på kjøkkenet.

Nooria er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 16:56   #23
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Litt avhengig, men en til to ganger i uken.
Dusjhåndlkær vasker jeg ikke oftere enn en gan i uken, noen ganger kan det gå to. :fælhusmor:
Men vi har det varmt og godt på badet, henger de skikkelig opp etter bruk, har hver vårt og de lukter ikke.

Signerer den (men ikke to uker).

Jeg skifter alltid håndhåndklær etter at gjestene har reist.

Sist redigert av Nooria : 29-01-07 kl 22:29.
Nooria er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 16:57   #24
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Det skiftes etter behov, når jeg kommer på det...eller noe sånt. Har ikke noe system, men noen ganger i uken blir det.

Dusjhåndklær skiftes etter hver gang.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 17:04   #25
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Underskriver denne jeg!

Her får håndklærne bein å gå på i varmen.... Ettersom vi dusjer opptil flere ganger om dagen, og det er konstant meget høy luftfuktighet, så er våte håndklær ugg,ugg, pølse med lugg med en gang. Dvs. skifter HVER dag. ALLE håndklær.

Vi skifter også dusjhåndklær hver dag. Men håndkleet på toalettet skiftes ikke like ofte.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 17:18   #26
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Kan ikke ikke tenke meg noe ekklere enn å bruke dusjhådklær i en uke.

Virkelig ikke noe? Jeg kan godt komme med noen forslag, om du vil.

Jeg er ellers ikke sikker på hvor ofte vi skifter det håndkleet. Et par ganger i uken, gjetter jeg.

Gammel 29-01-07, 17:31   #27
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På gjestetoalettet skifter vi ofte. Det kommer litt an på om vi har hatt mye besøk eller ikke, men noen ganger i uka blir det nok. På toalettet som vi bruker mest skiftes det også noen ganger i uka. På badet hvor vi ikke har toalett skiftes det noe sjeldnere.

Denne tråden minner meg på et toalett på en bensinstasjon et sted i dette landet. Tidligere hadde de et håndkle hengene der. Det så ikke ut som det ble skiftet særlig ofte.. Sist vi var der hadde de fått papirhåndklær.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 17:34   #28
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hver andre dag, ca.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 18:28   #29
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:varierende:

De går som regel med i dragsuget når det er håndkle-vask på gang, og det flere ganger i uken. :møkk lei av å vaske:

Gammel 29-01-07, 18:31   #30
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har fire forskjellige steder å vaske hender, så jeg skifter litt ettersom. Der de er oftest i bruk, på kjøkkenet og toalettet oppe, skifter jeg alt fra 2 til 4 ganger pr uke, tenker jeg. Hvis det er blitt veldig vått skifter jeg det selv om det ble hengt opp samme dag. Hvis vi har hatt gjester, for eksempel. Når jeg tenker meg om så skifter jeg stort sett hver gang vi har hatt gjester. *sær*

Gammel 29-01-07, 19:18   #31
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Skifter noen ganger i uka. Siden vi har flere toalett og håndkle på kjøkkenet(til håndvask før mat) så blir håndvasken litt fordelt. Hadde vi bare hatt en plass der all håndvask hadde foregått så hadde det nok blitt skiftet ut iallefall en gang dagelig.
Leste i flere innlegg at håndkle ble skiftet ut etter at gjestene var dratt. Det er jo greit det, men synes det er litt ok at gjestene kan tørke hendene på et reint håndkle. Så her blir håndkle skiftet ut også før vi får gjester.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 19:29   #32
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Paa gjestetoalettet gjör jeg som paa fine hoteller: Jeg har kjöpt en haug med vaskekluter fra IKEA. Disse brettes pent og legges i en kurv paa gjestetoalettet som staar oppaa vasken. Under vasken har jeg en större kurv til brukte kluter. Slik faar hver og en helt rent haandle.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 19:44   #33
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

1-2 ganger i uka. Om vi har mye besøk og det ikke ser ut til å tørke mellom slagene, så skifter jeg oftere.

Gammel 29-01-07, 19:49   #34
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På toalettrommmet skifter vi håndklær ofte. Tre-fire ganger i uken.
Skal vi ha gjester skifter vi.
Har vi hatt gjester skifter vi.
Har ungene vasket seg mye eller håndkle er vått, skifter vi.
Håndklærne ligger på en hylle, og det er fritt frem for den som vil å skifte.

Bleieskift og rumpevask foregår på vaskerommet, der går vaskekluter og håndklær rett i skittentøyskurven, eller det brukes engangskluter/papir.

Dusj/badehåndklær henges opp - har håndkletørrer - og brukes et par ganger før de vaskes.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:10   #35
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hvis det er blitt veldig vått skifter jeg det selv om det ble hengt opp samme dag.

Jeg også.

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Paa gjestetoalettet gjör jeg som paa fine hoteller: Jeg har kjöpt en haug med vaskekluter fra IKEA. Disse brettes pent og legges i en kurv paa gjestetoalettet som staar oppaa vasken. Under vasken har jeg en större kurv til brukte kluter. Slik faar hver og en helt rent haandle.

Så genialt! Har du bilde?

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:14   #36
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som skifter dusjhåndklær hver dag, hva er det som gjør at et håndkle som er brukt en gang til å tørke en ren kropp må vaskes? Er det noe med bakterier eller lignende jeg ikke har fått med meg?

Vi dusjer hver dag og skifter de håndklærne et par ganger i uka. :grisete og/eller dum:

Hånd-håndkleet blir skiftet 2-3 ganger i uka, alt etter bruk.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:21   #37
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Annen hver dag ca. Dusj-/badehåndklærne skifter jeg hver fredag - oftere ved behov. Om jeg skulle bytte 5 store håndklær hver dag måtte jeg kjøpt en ekstra vaskemaskin ...

Gammel 29-01-07, 20:37   #38
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

På toalettet oppe bruker jeg egne hvite håndkler. Det er vegg i vegg med vaskerommet. Hvor ofte jeg skifter vet jeg ikke. Det kan være noen ganger i uken til flere ganger om dagen. Litt avhengig av aktiviteten i huset.

Toalettet nede tar jeg med håndkler fra når jeg bærer opp vask.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 21:01   #39
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

...og legges i en kurv paa gjestetoalettet som staar oppaa vasken.

Har du gjestetoalett oppå vasken?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 21:30   #40
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Når jeg bor på hotell bruker jeg dessuten håndklærne mine flere dager. *møkkete men miljøvennlig*

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:21.