Sv: Dyreeiere og "kosedyr"
[quote=Høst;2148871]Hvis mine dyr hadde gått inn til naboene, eller vært agressive, ville jeg gjort alt for å bidra til å få en løsning på det. quote]
Hvilke tiltak kunne du iverksatt for at naboene ikke skulle bli plaget? Altså, hvor langt ville du gått?
[quote=Høst;2148871]Jeg respekterer også dyrene mine, og deres natur, og kan ikke forestille meg å leve i en verden hvor dyr aksepteres så lenge de kan bindes fast, bures inne eller på annen måte "tilpasses" slik at de best mulig innretter seg etter hvordan vi har satt sammen vår menneskeverden. Nei, det ville ikke være forsvarlig å la hunder gå løs, og det er derfor like mye for hunden som for menneskene nødvendig at disse holdes under kontroll. quote]
Med "dyr" her, så mener du egentlig å skrive katter? Siden det ikke gjelder hunder, som jo er det dyret man kan sammenligne med. Eller har du andre eksempler?
[quote=Høst;2148871]Er det ikke rimelig, at dersom jeg hadde et sterkt behov for å unngå kontakt med dyr, så tok jeg på min side aktive steg for å unngå slik kontakt? quote]
Vel, man kan bebereide en vil unngå dyr om denne oppsøker fjøset kanskje. Men hvordan mener du konkret en som ikke vil ha hunder og andres folks katter innpå seg skal forholde seg? Skal de flytte? Her må du komme med forslag, for dette er det mange som lurer på...
|