Opprinnelig lagt inn av him, her.
Og man skal selv kunne bestemme behandlingen når man er 15 år (tror alderen stemmer).
Jeg mener helt klart at vi bør bli flinkere til å ta ansvar for vår egen helse selv. Og med det mener jeg at man bør forsøke å sette seg litt inn i hvordan en forebygger dårlig helse og sykdom, og noe om hvilke behandlingsformer som kan være relevant. Og kanskje bruke lege og terapauter mer som konsulenter, en diktatorer. En bør være litt bevist i forhold til den behandling en gjennomfører, enten det er sammen med lege, eller alternativ behandler eller begge. Når jeg går til legen med en kanskje "mindre alvårlig plage" som si søvnproblemer, da ønske jeg meg i første rekke noen råd for hvordan jeg legge tilrette for å sove bedre - jeg ønsker ikke piller. Om legen da bar gir meg piller så kaster jeg resepten. Det samme, når jeg gikk til legen fordi jeg var "kronisk sliten" og kom utigjen med en resept på "fatgrabbers" da kastet jeg også resepten. Jeg tar ikke legens råd for ordre, når jeg føler at lege ikke har sett problemet og tatt det på alvår, og bare skriver ut en respt for å bli kvitt meg.
Uansett, jeg mener at når det finnes alternativr å velge mellom, da bør også barn men mening tas med i diskusjonen.