Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-10, 10:55   #11
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg forholder meg til at det er et individuelt valg. Og siden det er et individuelt valg, engasjerer jeg meg ikke i hva andre velger.

Det har jeg for så vidt også uttrykt klart i tråden, mener jeg, at jeg snakker om individets rett til å velge, og at det "er sånn". At du da overtolker meg og tror at jeg ikke forstår, eller at jeg er vaksinemotstander, det må nesten stå for din egen regning.

At du ikke bryr deg, tolket jeg dit at du ikke forsto. Rett og slett fordi det fremstår veldig merkelig i min verden å ikke skulle bry seg om noe som potensielt kan føre til så store konsekvenser både på individplan men også samfunnsmessig. Dette ble ikke noe mindre merkelig av at du ikke er vaksinemotstander.

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Klart at individuelle valg kan få konsekvenser også for andre. Sånn er det i grunnen med veldig mange valg man gjør. Men så lenge det "er" et individuelt valg, så støtter jeg enkeltmenneskets rett til å velge det de selv mener er riktig.

Hvorfor er det så konfliktfylt å mene at hvis folk har rett til å velge, så får de velge?

Det blir kun konkliktfylt dersom man putter det sammen med at man ikke bryr seg.
Min sønn har rett til å velge å droppe skolen etter han har fylt 18 år. Det er hans rett. Jeg kan ikke ta fra ham retten, men jeg kan bry meg om valget hans. Forsikre meg meg om at han er kjent med konsekvensene av det valget han tar. Det er her moral og etikk, samfunnsansvar, solidaritet osv kommer inn. Det handler ikke kun om hva man etter loven har rett til.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.