Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tåler Hestravottene tørkeskap?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-10, 14:45   #1
Left
Passiv

Standard

Tåler Hestravottene tørkeskap?

Det lurer jeg på, for har tenkt å kjøpe et par til hver. Det gidder jeg ikke hvis de ikke kan tørkes i tørkeskap, for etter en dag i barnehagen er de da ødelagt. Der har jeg inntrykk av at alt henges inn, og så dyre votter bør få leve litt lenger synes jeg.

Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 14:47   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tåler Hestravottene tørkeskap?

Tja, våre er nå tørket i tørkeskapet i barnehagen, men aner jo ikke hvordan de ville vært hvis de ikke var det? Hva kan skje med dem egentlig?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 15:00   #3
Left
Passiv

Standard

At membranen blir ødelagt?
Det er jo først nå de siste modellene at det har vært mulig å tørke f.eks Reimatec i tørkeskap, nettopp fordi dressen ble ødelagt om den ble utsatt for høy temperatur. Det må vel være fordi membranen inni blir ødelagt?

Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 15:01   #4
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det er jo først nå de siste modellene at det har vært mulig å tørke f.eks Reimatec i tørkeskap, nettopp fordi dressen ble ødelagt om den ble utsatt for høy temperatur. Det må vel være fordi membranen inni blir ødelagt?

Sikkert. Men jeg synes det er vanskelig å vite om membranen på vottene er ødelagt egentlig? Tenker du da ift at de blir våte? Jeg synes våre har holdt godt, men de blir jo våte til slutt ja.

Gammel 19-03-10, 15:03   #5
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Vi har i alle fall hatt T2H-votter som ikke skulle i tørkeskap, men som ble tørket der likevel, og de var ikke vanntette spesielt lenge....

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 15:06   #6
Left
Passiv

Standard

Ja, det var det jeg mente apan - at de kanskje holder litt lenger før de blir våte om de ikke blir tørket i tørkeskap.
Jeg har ikke veldig lyst til å gi over 300 for et par votter om han allikevel blir våt og kald. Da kan jeg like gjerne kjøpe billigere votter.
Vi har Reimatec, og de ble hengt i tørkeskapet. Det tålte de dårlig for å si det slik.

Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 18:34   #7
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hestra er uansett ikke vanntette votter. Vi har både Reima og Hestra i tørkeskap.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 19:19   #8
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Hestra er uansett ikke vanntette votter. Vi har både Reima og Hestra i tørkeskap.

Mener bestemt det sto Goretex på de jeg så på, men kanskje jeg har drømt? Goretex er da vanntett?

Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 20:13   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette + votter som blir borte i et ukjent sluk i barnehagen er årsaken til at jeg heller har kjøpt votter i 2-pk på H&M og heller hatt mange av dem. Så kan man bytte når man blir våt.

Gammel 19-03-10, 21:12   #10
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mener bestemt det sto Goretex på de jeg så på, men kanskje jeg har drømt? Goretex er da vanntett?

Ja, det kan selvsagt være helt riktig. I min verden esisterer det kun Hestra fjellvott med utakbart for, så jeg tenkte på slike votter.
Men spør i butikken om de tåler tørkeskap.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 22:52   #11
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er det så veldig varmt i tørkeskapet da?
På vårt tørkeskap kan vi regulere varmen og det blåser ikke spesielt varmt.

Gammel 19-03-10, 22:57   #12
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg vil heller anbefale å kjøpe mange mange billigere votter enn ett par svindyre.

Gammel 19-03-10, 23:20   #13
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Hestra finnes ikke vanntett, i alle fall ikke de vottene ungene har på avdelingen. Det dryppet av vottene etter lek i kramsnø i dag.

Gammel 19-03-10, 23:23   #14
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ingenting som er vanntett når ungene sitter i vannet og leker. Uansett imprignering eller GoreTex vil vannet til slutt trekke inn.

Gammel 19-03-10, 23:41   #15
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Hestra har goretex votter ja.
Vi kjøper heller 2 dyre enn mange billige.
Veldig fornøyd med hestra sine. Har aldri hatt de i tørkeskap da.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 01:32   #16
Sandy81
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jan 2010
Sandy81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi har også Hestra og er kjempefornøyd, men har aldri hatt de i tørkeskap. Mulig det finnes flere typer, men de som vi har er iallefall vanntette. Det fikk vi erfare etter at eldstejenten kom over en vaskebøtte med vann og stod å plasket i den med votter på, hun var fortsatt like tørr på hendene.

Sandy81 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 09:36   #17
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Vi har Hestra Fjellvott JR med uttagbart ullfor, tørket i tørkeskap i hele vinter, og de er da vanntette de? Ullen er blitt litt tovet, så det kan tyde på svette henter/at de har vært våte, eller at temp har vært for høy i tørkeskapet, men de fyller sin funksjon!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 11:43   #18
Left
Passiv

Standard

Litt blandede signaler her nå på om man blir våt eller ikke. Etter at storebror igjen kom hjem uten votter, så tror jeg kanskje jeg dropper det til han i hvert fall. I bhg. har jeg mer styring enda, så lillebror skal få tror jeg. De ser jo kjempegode ut.

Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 19:14   #19
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Vi er kjempefornøyde med Hestraen, men mest fordi de er så varme. Jeg synes jo behovet for gode vintervotter først og fremst er der når det er kaldt. I tørr snø har jeg god erfaring med at både Hestra og Reimatec + holder tett rimelig lenge i alle fall.
Nå som det er så vått, tenker jeg regnvotter eller mange skift av andre ting er like greit.

Vi har hatt ett par Hestravotter i halvannen sesong, kun ledsaget av et par Reimatec + helt på slutten i år. I tillegg har vi bare hatt noen gamle ekstravotter. Jeg kjøper mye heller ett dyrt par enn mange billige, med mindre barnet roter bort votter hele tiden.

Gammel 20-03-10, 19:24   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Hestra finnes ikke vanntett, i alle fall ikke de vottene ungene har på avdelingen. Det dryppet av vottene etter lek i kramsnø i dag.

Vi har to par Hestra. De som er Hestra goretex er vanntette, selv etter mye slitasje, og de som ikke er goretex er naturlig nok ikke vanntette.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:53.