Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Hjernevask

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-10, 08:46   #11
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjernevask

Og da fikk jeg sett program tre også.

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Det var så pinlig at jeg ikke har ord. Og jeg mistet all tiltro til at hun kan ha noe å fare med, det er bare ikke mulig å gi det svaret som en seriøs forsker.

Her ligger faren for det tabloide uttrykket på Eias program. Det blir fremstilt uten nyanser synes jeg. Såklart at en norsk forsker har noe å komme med, man kommer ikke så langt hvis ikke. Agnes Bolsøs (forskeren fra NTNU) grunn til å ikke ville interessere seg for genetisk forskning på homofile hadde jo bakgrunn i at hun syntes slik forskning er moralsk forkastelig.

Sitat:

Nå angriper hun Eia for å bruke argumenter fra forskningsmiljøer som diskuterer abort av homofile fostere.

— Jeg ble konfrontert med argumenter fra tre amerikanske genforskere, psykologer som står i en svært spesiell tradisjon, sier Agnes Bolsø.

Dette kommer jo overhodet ikke frem i programmet. Og da fremstår hun som ganske arrogant.

Jeg skjønner samtidig at Eia vil sette fokus på dette at genetisk kunnskap blir holdt unna på sosiologstudiet og stemplet som høyrevridd. Måten han gjør det på er bare ikke helt rettferdig. Men så hadde det jo antageligvis ikke blitt så mye fokus på programmet hvis han bare hadde vært snill og kjedelig.

Sist redigert av Minerva : 20-03-10 kl 11:07. Årsak: skriveleif
Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.