Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-07, 21:36   #41
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Har du gjestetoalett oppå vasken?

Gammel 29-01-07, 21:37   #42
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Dere som skifter dusjhåndklær hver dag, hva er det som gjør at et håndkle som er brukt en gang til å tørke en ren kropp må vaskes? Er det noe med bakterier eller lignende jeg ikke har fått med meg?

Vi dusjer hver dag og skifter de håndklærne et par ganger i uka. :grisete og/eller dum:

Hånd-håndkleet blir skiftet 2-3 ganger i uka, alt etter bruk.

Også grisete

Jeg er også ganske ren etter jeg har dusjet, så jeg kan godt finne på å bruke dusjehånkleet mitt 2-3 ganger før det vaskes..

Men det jeg har med meg på trening bruker jeg bare 1 gang. For det blir så ekkelt av å ligge i treningssekk og sånn..

Sikkert lite bakterier her i hus, for vi er så og si aldri syke

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 21:39   #43
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Skifter alt av håndklær daglig.

Gammel 29-01-07, 21:43   #44
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Ærlig talt høres det ikke helt miljøvennlig ut det en del av dere driver med...

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 21:49   #45
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Ærlig talt høres det ikke helt miljøvennlig ut det en del av dere driver med...

Akkurat HER kan jeg iallefall si at jeg er miljøvennlig

For meg blir det rett og slett hysteri å skifte håndklær hver dag!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 21:52   #46
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Skifter alt av håndklær daglig.

Er det sant? Hvorfor? Blir ikke det vanvittig mye klesvask?

Gammel 29-01-07, 22:01   #47
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ett par ganger i uken....

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:02   #48
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Så genialt! Har du bilde?

Her er bilde!

Sist redigert av liefje : 29-01-07 kl 22:25.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:03   #49
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Har du gjestetoalett oppå vasken?

Mulig en liten leif sneik seg inn der, ja.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:10   #50
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Daglig? Som jeg skrev i en annen tråd en gang, håper jeg dere som skriver det er hjemmearbeidende. Det er ikke så mange ganger vi rekker å bruke det for dag.

Jeg skjønner ikke helt en liten ting: Man vasker seg og er ren på hendene før man tørker seg på håndhåndkleet. Eller hur? Da blir jo ikke håndkleet akkurat skittent i løpet av en dag, i alle fall ikke hos oss hvor vi er tre personer som vanligvis er på jobb/barnehage.

Når det gjelder dusjhåndkleer skifter vi heller ikke det veldig ofte. Vi henger dem til tørk. Og så bruker jeg et eget håndkle til å tørke av føttene sånn at jeg ikke blander kropp og føtter.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:12   #51
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Også grisete

Melder meg inn i griseklubben!

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:18   #52
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Dere som skifter dusjhåndklær hver dag, hva er det som gjør at et håndkle som er brukt en gang til å tørke en ren kropp må vaskes? Er det noe med bakterier eller lignende jeg ikke har fått med meg?

Vi dusjer hver dag og skifter de håndklærne et par ganger i uka. :grisete og/eller dum:

Og håndklærne til hendene....

:sjuske:

De vel skiftet litt oftere etter å ha lest denne tråden... Jeg er sjuskete og lat. Lurt å bruke de til å vaske over vasken med. Da må de jo skiftes

Sist redigert av Hønni : 29-01-07 kl 22:27.
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:20   #53
Hønni

Hønni sin avatar

Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Om jeg skulle bytte 5 store håndklær hver dag måtte jeg kjøpt en ekstra vaskemaskin ...

Da måtte jeg ha skaffet meg en kone TM!

Gammel 29-01-07, 22:21   #54
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg skjønner ikke helt en liten ting: Man vasker seg og er ren på hendene før man tørker seg på håndhåndkleet. Eller hur?

Man vet jo ikke hvor godt folk vasker hendene sine da. Undersøkelser viser at de fleste av oss ikke vasker hendene godt nok, og at store mengder bakterier ligger igjen på hendene.
Jeg har hatt besøk av voksne mennesker som faktisk legger igjen svarte flekker på håndkledet etter de har vasket hendene. Unger kan også være litt hastig i sin vasking.

Når det gjelder badehåndkle, så synes jeg ikke det er så kult å tørke ansiktet i et håndkle som jeg dagen før tørket meg nedentil med. Men noen ganger tørker jeg føttene på et brukt håndkle (skittentøyskurven står rett ved siden av dusjen), og tørker meg nedentil med toalettpapir, så da kan jeg bruke det opp igjen.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:24   #55
Hønni

Hønni sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg skjønner ikke helt en liten ting: Man vasker seg og er ren på hendene før man tørker seg på håndhåndkleet. Eller hur? Da blir jo ikke håndkleet akkurat skittent i løpet av en dag, i alle fall ikke hos oss hvor vi er tre personer som vanligvis er på jobb/barnehage.

Problemet ligger i at en tar på kranen med skitne hender, vasker seg, og tar så på kranen hvor bakteriene sitter og venter, og så tørker man seg på håndkleet(grunnen til at jeg bruker papirhåndklær til å slå av vasken med når jeg skal pumpe meg til morsmelksentralen, for dit skal ingen av bakteriene som sitter å dingler på kranen være med. Men der er det jo ekstra strengt da... ), eller som Desembermamma nevner; at hendene ikke var godt vasket i utgangspunktet.

Gammel 29-01-07, 22:25   #56
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Jeg graver aldri håndkledet inn i baken, men om jeg hadde gjort det så hadde jeg jo uansett vært nyvasket der nede. Jeg har eget fotkle som jeg tråkker på når jeg kommer ut av dusjen. Høna lufttørker.

Gammel 29-01-07, 22:31   #57
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hater å vaske klær/håndklær og kan derfor kalle meg miljøvennlig.

I tillegg er jeg en elendig husmor.

Gammel 29-01-07, 22:34   #58
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Én gang i uka, kanskje - eller når vi får gjester. Hånd-håndkleet er egentlig lite i bruk, jeg tørker meg som regel på mitt eget dusjhåndkle (som jeg bruker maaaange ganger ).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:34   #59
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Man vet jo ikke hvor godt folk vasker hendene sine da. Undersøkelser viser at de fleste av oss ikke vasker hendene godt nok, og at store mengder bakterier ligger igjen på hendene.
Jeg har hatt besøk av voksne mennesker som faktisk legger igjen svarte flekker på håndkledet etter de har vasket hendene. Unger kan også være litt hastig i sin vasking.

Når det gjelder badehåndkle, så synes jeg ikke det er så kult å tørke ansiktet i et håndkle som jeg dagen før tørket meg nedentil med. Men noen ganger tørker jeg føttene på et brukt håndkle (skittentøyskurven står rett ved siden av dusjen), og tørker meg nedentil med toalettpapir, så da kan jeg bruke det opp igjen.

Ulike deler av håndkleet brukes fast til ulike kroppsdeler . På håndhånkleet tørker jeg meg øverst der storebror ikke rekker (Dessuten har han fått strenge regler å forholde seg til når det gjelder håndvask).

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:40   #60
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Annen hver dag ca. Dusj-/badehåndklærne skifter jeg hver fredag - oftere ved behov. Om jeg skulle bytte 5 store håndklær hver dag måtte jeg kjøpt en ekstra vaskemaskin ...

Her også

Med fire barn og to voksne kan jeg ikke vaske dusjhåndklærne etter hver dusj...det dusjes hver dag
Da kunne jeg sikkert vasket meg ihjel
De eldste jentene har veldig langt hår og bruker to dusjhåndklær hver når de dusjer ....

På toalettet nede skifter jeg annenhver/hver dag
På tolattet/badet oppe hver dag

Skal vi ha gjester bytter jeg før vi får besøk ...og etterpå

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:40.