|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bodø
![]() |
Noen andre her inne med tenåringer og småbarn?Jeg har en snart tenåring på 12 og tvillinger på 2 år. Sist redigert av Wilma : 23-05-11 kl 15:52. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen andre her inne med tenåringer og småbarn?en datter som blir 14 i juni, og en datter som er 2,5 (også en pjokk godt plassert i midten). |
|
|
|
|
|
#3 |
|
ctrl+z
|
Sv: Noen andre her inne med tenåringer og småbarn?Vi har ikke tenåringer helt enda, men jeg synes det kan være utfordrende nok med en snart 11-åring, en snart 9-åring og en 2-åring. De er helt forskjellig i interesser og aktiviteter og minste krever fryktelig mye oppmerksomhet. Dette trigger nok en del opprør fra eldste.
|
|
|
#4 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Noen andre her inne med tenåringer og småbarn?Jeg syns det går greit jeg. De minste legger seg jo tidlig, og timene som er igjen da er kun forbeholdt de eldste. Vi gjør ting med alle, og deler opp noen ganger, slik at alle skal få dekket sine behov. Innimellom må de eldste "vike" litt, når det stormer som verst, men det syns jeg er helt greit. De har jo vært små og trengt mye hjelp, tid og omsorg de også. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen andre her inne med tenåringer og småbarn?Jeg har ei på 16 år, ei på 13 år og ei på 5 år, samt en liten en på 2 år.
|
|
|
#6 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Noen andre her inne med tenåringer og småbarn?Jeg har ei på 14 og en på 5, og ei på 11, og vi merker kanskje spesielt i feriene at det er utfordrende å finne noe som fenger alle. Den eldste elsker shopping, den minste hater det. Den minste elsker dyrehager og fornøyelsesparker, den eldste liker ikke det. Bade og soleferie er kanskje det som passer best til alle.
|
|
|
#8 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Noen andre her inne med tenåringer og småbarn?Jeg har også tenåring og baby, og skjønner hva du mener. Eldstejenta krever sitt hun også, og ofte er det hun som må vente på tur. Lykken er at hun er såpass stor at det har vokst vett og en smule empati i henne, slik at hun forstår hvorfor vi voksne av og til er nødt til å prioriter som vi gjør i hverdagen. Vi har snakket mye om dette, hun har jo i alle år vært vant til å være enebarn, og til tross for at lillesøster er svært etterlengtet, er det litt av en omstilling å plutselig måtte dele, og til og med dele med noen som krever oppmerksomhet nesten hele døgnet.
|
|
|
|
#9 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2010
![]() |
Sv: Noen andre her inne med tenåringer og småbarn?Jeg har også tenåring og baby (1 1/2 åring) skjønner godt hva du mener, samtidig synes jeg det går greit . Det er det å finne på noe som fenger alle 3 som kan være en utfordring, det blir litt kompromisser innimellom. På kveldene etter lillesnupp har lagt seg prøver vi å være flinke til å ha litt egentid med de store og hun er også med på endel av de stores aktiviteter, ble tidlig forballsupporter, hehe |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2010
![]() |
Sv: Noen andre her inne med tenåringer og småbarn?Vi har også en på 15, ei på 8 og en liten på 1. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Noen andre her inne med tenåringer og småbarn?Vi har en på 11 1/2 år. Nå har vi bare 1 da.
|
|
|
#12 |
|
Pauset
|
Sv: Noen andre her inne med tenåringer og småbarn?Vi har barn på 16, snart 18 år og ei som blir 10 år til sommeren. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Noen andre her inne med tenåringer og småbarn?Det er 13 og et halvt år mellom M og W. Den gangen W var baby(og også når jeg gikk gravid)brukte vi tiden ved henting og levering som kvalitetstid. W og etterhvert lille E la seg tidlig og kveldene var de voksnes.
|
![]() |
|
|