|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
Spinnoff: Er det greit å be betjeningen dempe musikken på spisesteder?I lys av tråden om barn som bråker på restaurant, så lurer jeg på om det er greit å be betjeningen dempe musikken?
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Spinnoff: Er det greit å be betjeningen dempe musikken på spisesteder?Ja, det synes jeg er greit. Musikken er jo der for gjestene, ikke betjeningen. |
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Er det greit å be betjeningen dempe musikken på spisesteder?Ja. Tror også jeg har gjort det flere ganger. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Sv: Spinnoff: Er det greit å be betjeningen dempe musikken på spisesteder?Det er klart det er greit å spørre. Og når man er de eneste gjestene i lokalet, og da mener jeg bokstavlig talt de eneste, er det også greit å dra ut høyttalerkabelen når den sure servitøren nekter på ufint vis. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Er det greit å be betjeningen dempe musikken på spisesteder?
Det er vel forskjell på steder. Noen steder er laidback med musikk, andre er munter, og andre er stive og stille. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Teofelia er så vidt meg bekjent kapabel til tvangsdempe DJ-er også.
|
|
|
#8 |
|
Textrovert
|
Synes du det, altså? Jeg synes ikke gir verken ro eller glede å måtte rope til de jeg sitter på bordet sammen med og si "hæ" til alt de sier. Og hadde jeg syntes at et sted var stivt og upersonlig uten musikk, så hadde jeg ikke giddet å gå dit.
|
|
|
#9 |
|
intro
|
Sv: Spinnoff: Er det greit å be betjeningen dempe musikken på spisesteder?Jeg synes absolutt det må være lov å si fra (men så er jeg da også ekstremt lite glad i høy musikk).
|
|
|
|
#10 |
|
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Er det greit å be betjeningen dempe musikken på spisesteder?Selvfølgelig. Det gjorde vi senest på lørdag. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ekvilist
|
Sv: Spinnoff: Er det greit å be betjeningen dempe musikken på spisesteder?Jeg synes det med musikk er et stort problem, men tror aldri jeg har sagt i fra til betjeningen om det. Når jeg er på café eller restaurant så er det som oftest med venner, og da vil man gjerne prate sammen. Ofte har jeg problemer med å høre hva den som sitter nærmest sier, og da er litt av sosialiseringsgreia bortkastet. Jeg er forholdsvis mye ute med FP-ere og maser stadig om å finne steder med ok akustikk og dempet musikk. Føler meg rimelig vanskelig ja.
|
|
|
#12 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinnoff: Er det greit å be betjeningen dempe musikken på spisesteder?Jeg synes det er greit å gi beskjed hvis det er uvanlig høy musikk ifht. det som er normalt for stedet.
|
|
|
#13 |
|
Textrovert
|
Ja, men hvordan vet man hva som er normalt for stedet med mindre man går dit i eininga?
|
|
|
#14 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
På spisesteder så burde det være mulig å kunne snakke sammen, om ikke annet?
|
|
|
#15 |
|
Bedreviter
|
Jeg synes det er greit å si fra uansett, også får det være opp til betjeningen å vurdere om de vil etterkomme ønsket eller ikke. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Jeg tenker at man tar utgangspunkt i hva som er normalt for den type sted. Jeg har forresten bedt betjeningen på Hard Rock Café dempe musikken fordi vi ble sittende rett under en høytaler og måtte rope til hverandre. Det var ikke noe problem i det hele tatt, og det var jo ikke snakk om å fjerne musikken helt, men gjøre det mulig å snakke sammen. Dette var på dagtid, i lunsjen.
|
|
|
#17 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Spinnoff: Er det greit å be betjeningen dempe musikken på spisesteder?Jeg sier i fra med lett hjerte om musikken er så høy at den plager meg. Det har jeg gjort mange ganger.
|
|
|
#18 |
|
Lett rørt
|
Sv: Spinnoff: Er det greit å be betjeningen dempe musikken på spisesteder?Sier i fra jeg og, koster meg ingenting. Hadde de ikke skrudd ned musikken da, og den virkelig var plagsomt høy, så hadde jeg gått ett annet sted.
|
|
|
#19 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Spinnoff: Er det greit å be betjeningen dempe musikken på spisesteder?Jeg husker da jeg på begynnelsen av 2000-tallet var en del på kafè med venner. Det virker nesten som at det var et stort behov for å sysselsette DJ-er på den tiden, og kafèene ble ofte offer for denne typen sysselsettingstiltak. Det var kafèer av typen bare bord, og ingen mulighet til å danse. Hvis man var så uheldig å havne på en slik kafè mens den stakkars DJ-en på attføring var i lokalet (gjerne tidlig på kvelden, eller sågar på dagtid!), var det jo ikke noe annet å finne på enn å a) sitte mutters i ro og se på hverandre uten å kunne prate sammen, eller b) gå derfra. Jeg er ikke så aktiv i kafèlivet lenger, så jeg aner ikke om denne uskikken fortsatt har utbredelse.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Er det greit å be betjeningen dempe musikken på spisesteder?Ja, selvsagt. Det er forresten er særnorsk skikk med høy musikk til maten. Henger vel sammen med tradisjonen med at mange etablissementer fra gammelt av har vært multifunksjonssteder, frokostbuffet-café-pub-nattklubb. Styr unna slike steder. Som regel rævva mat uansett.
|
![]() |
|
|