Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Dessert til klubb - lett å lage/god å spise

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-10, 13:24   #1
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dessert til klubb - lett å lage/god å spise

Jeg skal plutselig ha klubb i kveld og har ikke all verdens tid til å diske opp med tidkrevende mat. Til hovedrett skal jeg lage en kyllingform, men hva skal jeg ha til dessert?

Forslag?

Gammel 03-03-10, 13:28   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dessert til klubb - lett å lage/god å spise

Fruktsalat og is? Eller mørk sjokoladekake med is.

Gammel 03-03-10, 13:28   #3
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mad Muff Pie er lattlagd og lettspist.

Gammel 03-03-10, 13:29   #4
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Hvis det skal være enkelt uten noe tid på kjøkkenet så hadde jeg servert is med varme bær. Alltid populært blant mine venner og det krever ingenting av tid.

Gammel 03-03-10, 13:31   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemmer også for toffens sjokoladefondant, den er helt himmelsk, jeg bruker alltid den oppskriften. Ser den er på www.detsoteliv.no også nå.

Gammel 03-03-10, 19:38   #6
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Iskrem, peanøtter, nonstop og sjokoladesaus. Åhhh, bananer også

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 19:41   #7
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flytende sjokoladekake og is er en slager i våre klubber. Den lager vi sammen på 10 minutter på kjøkkenet etter hovedretten.

Ellers anbefaler jeg denne - med skogsbær og verden beste saus! lages på 5 minutter.
http://www.foreldreportalen.no/forum...ght=skogsb%E6r

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 19:44   #8
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En annen variant av is og bær er denne som jeg har fritt etter Brimi:

2 poser skogsbærblanding (tror Brimi brukte multer)
2 pakker Snøfrisk
absurde mengder sukker
noe alkohol (Brimi brukte noe einebærlikør eller noe, men vi har brukt litt ymse brennevin)

Alt varmes og alkoholen kokes og alt blandes. Serveres varm på vaniljeis. I og med at alkoholen kokes er man kjørbar etterpå ja.

Gammel 03-03-10, 21:54   #9
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøp en boks vanilje is og en pose kirsebærkompott, varm opp kompotten å ha den varm på isen
Eller deilig fruktsalat med vanilje yougurt til mmmmmm.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 22:14   #10
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Denne syns eg er god og fort gjort. Visp krem av en kartong fløte, bland i ei boks vaniljekrem, bland i en pose frossne skogsbærblanding (eller blåbær, eller kva du måtte nå ha for hand),knus to posar pikekyss (spar nokre til pynt). Bland også dei i. Pynt med pikekyss opp på- voila ferdig.

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 22:47   #11
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuttan, her.

Denne syns eg er god og fort gjort. Visp krem av en kartong fløte, bland i ei boks vaniljekrem, bland i en pose frossne skogsbærblanding (eller blåbær, eller kva du måtte nå ha for hand),knus to posar pikekyss (spar nokre til pynt). Bland også dei i. Pynt med pikekyss opp på- voila ferdig.

Denne serverte jeg til syklubben på fredag, og den gikk rett hjem. Superenkel og nammenam.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 20:01   #12
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Ja den er knall god. Når ripsbæra er modne, bruk dei i denne desserten Namnam Verdens beste

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 20:50   #13
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg stemmer også for toffens sjokoladefondant, den er helt himmelsk, jeg bruker alltid den oppskriften. Ser den er på www.detsoteliv.no også nå.

Dette er noe av det beste jeg noensinne har smakt. Den var nydelig kjøleskapskald dagen derpå også!

Gammel 23-03-10, 01:01   #14
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Flytende sjokoladekake og is er en slager i våre klubber. Den lager vi sammen på 10 minutter på kjøkkenet etter hovedretten.

Ellers anbefaler jeg denne - med skogsbær og verden beste saus! lages på 5 minutter.
http://www.foreldreportalen.no/forum...ght=skogsb%E6r

Oppskrift?

Gammel 23-03-10, 01:42   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Dette er noe av det beste jeg noensinne har smakt. Den var nydelig kjøleskapskald dagen derpå også!

Ja, jeg liker faktisk best kjøleskapskald fondant, det blir som konfekt.
Jeg skal prøve denne i påsken:

Gordon Ramseys hot chocolate fondant

Gammel 23-03-10, 08:41   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Oppskrift?

Søk på flytende sjokoladekake på www.detsoteliv.no

Jeg er ikke sikker på om det er nøyaktig samme oppskriften, men jeg har ikke oppskriften her hjemme selv.

Gammel 23-03-10, 09:22   #17
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

2 poser skogsbærblanding (tror Brimi brukte multer)
2 pakker Snøfrisk
absurde mengder sukker
noe alkohol (Brimi brukte noe einebærlikør eller noe, men vi har brukt litt ymse brennevin)

Alt varmes og alkoholen kokes og alt blandes. Serveres varm på vaniljeis. I og med at alkoholen kokes er man kjørbar etterpå ja.

Jeg endte opp med å servere denne og det var en gigahit! Kjempegodt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.