Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ble nektet å banne

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-09, 13:36   #61
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ble nektet å banne

God presisering, Irma.

Jeg tror nok alle sammen her med å si at "jeg ville ha..." egentlig mener "det hun hadde fortjent ville vært...". Men jeg skal huske den vinklingen.

Gammel 03-02-09, 14:01   #62
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Det Polyanna sa. =)

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 14:25   #63
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, Irma, og det er vel det som gjør at vi blir så opprørte her. En fødende kvinne er i en så sårbar og ekstrem situasjon, at en sånn oppførsel fra jordmor er helt uakseptabel. Det er vel helst sånn som Polyanna sier: Det var det hun skulle fått høre!

Gammel 03-02-09, 14:30   #64
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Det var selvsagt et viktig poeng, Irma. Takk for den påminnelsen!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 14:37   #65
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hørte om saken, og synes det er på tide at dette jordmoremnet fra middelalderen bør pensjoneres.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 15:02   #66
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ble nektet å banne

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Ja, Irma, og det er vel det som gjør at vi blir så opprørte her. En fødende kvinne er i en så sårbar og ekstrem situasjon, at en sånn oppførsel fra jordmor er helt uakseptabel. Det er vel helst sånn som Polyanna sier: Det var det hun skulle fått høre!

Ja, godt poeng.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 15:45   #67
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Du har så rett Irma. Polyanna presiserer det godt i etterkant.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 09:16   #68
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=584381

Jordmoren er fratatt autorisasjonen. Men det står:

Sitat:

Hennes advokat, Kristin Fjellby Grung, mener at det ikke er jordmorens atferd under fødselen som er grunnlag for at autorisasjonen fratas, men at dette skjer på grunn av sykdom, diabetes type 1, hos jordmoren.

What? Man kan ikke ha diabetes 1 når man jobber som jordmor?

Gammel 23-03-10, 09:31   #69
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener å ha hørt en gang at ikke riktig kontrollert diabetes kan medføre voldsomme humørsvingninger og litt "galskap". Er det det som kan være "unnskyldningen" her?

Gammel 23-03-10, 09:43   #70
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser det som Polyanna. Det er advokaten som viser til Diabetes 1 som unnskyldningen. Individer som får føling oppleves visst som fulle.

Gammel 23-03-10, 09:48   #71
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg mener å ha hørt en gang at ikke riktig kontrollert diabetes kan medføre voldsomme humørsvingninger og litt "galskap". Er det det som kan være "unnskyldningen" her?

Tror ikke vi kan skrive det på den konton. Å skrive opp alle navnene på de fødende kvinnene og sende konfirmasjonskort til barna 14 år senere kan neppe unnskyldes med diabetes og høyt blodsukker.

Gammel 23-03-10, 09:56   #72
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Det er vel brudd på taushetsplikten som fratar kvinnen autorisasjonen. Hun hadde laget register over alle barn hun hadde tatt imot, for å sende konfirmasjonskort 14 år senere.

Gammel 23-03-10, 09:58   #73
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker jordmora til DM, kjenner jeg. Hvem pokker er det som føler ro, harmoni og kjærlighet når fødselen står på da? Jeg kjefta på mannen jeg, det var jo den iddjåten sin skyld.

Gammel 23-03-10, 10:24   #74
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Godt at hun er fratatt autorisasjonen. Privat register over barn hun har tatt i mot. Hun er ikke riktig vel skrudd sammen, diabetes eller ikke.

Gammel 23-03-10, 10:30   #75
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjent til denne saken hele veien, siden jeg kjenner de som opplevde det. Glad de gikk videre med det og at jordmoren nå er fratatt autorisasjonen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 10:52   #76
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Ko-ko!

Gammel 23-03-10, 11:17   #77
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes faktisk at det mer graverende at hun har laget dette private registeret. Tanken var sikkert god, det er ikke det - men hun burde visst bedre.

Selv tror jeg at den siste situasjonen jeg ville ha irettesatt meg - er under en fødsel. Hissig Bauche er ikke hyggelig. Jeg er definitivt ikke i zen i fødselen.

Gammel 23-03-10, 11:21   #78
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg fikk lov til å banne jeg.
DM: Det var nå som %%$#%XX/%$#Y så vondt dette skulle være.
DM: %$#$%&/&%$$
DM: Uff, jeg skal ikke banne nå, jeg må tenke fred og harmoni og kjærlighet og sånn.
Jordmor: Drit i fred og harmoni nå, du føder, du har lov å banne!

Jeg liker jordmoren din!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 12:07   #79
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk og lov for at den dama ikke kan utføre jordmorgjerninger mer.

Gammel 23-03-10, 13:48   #80
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg synes faktisk at det mer graverende at hun har laget dette private registeret. Tanken var sikkert god, det er ikke det - men hun burde visst bedre.

Jeg er ganske sikker på at det er årsaken til at hun mistet autorisasjonen, det er jo ganske grove brudd på diverse ymse lover og regler.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.