|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Min lønn er | |||
Jeg har ikke lønn/jobb |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 2,94% |
< 250 000 |
13 | 19,12% |
< 350 000 |
30 | 44,12% |
< 450 000 |
15 | 22,06% |
Over 500 000 |
8 | 11,76% |
Deltakere: 68. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lønn når man ikke har skole etter videregående
Enig, jeg tror neppe det at tre her inne har over 500 000 i året uten høyere utdanning er representativt for hele bildet. Og hvorfor er det så urettferdig om noen klarer å skaffe seg et livsgrunnlag som betaler godt uten høyere utdanning? Det finnes mange av dem som ikke er skoleflinke og derfor ikke klarer det med å studere, hvorfor skulle ikke de få lov å lykkes? De har jo gjerne gått rett ut i jobb som ganske unge, det er ikke alltid lett det heller. Er utdannelse det eneste som skal speile lønn? Synes det er veldig fint å se venner fra ungdomsskolen klare seg godt her i livet, selv om skolen ikke var noe de lyktes så bra med. Det er da nok av de som ikke får til noe som helst eller sliter seg ut på en lønn man ikke kan leve av, det er verre og en mye tyngre bør for fellesskapet. Sist redigert av emm : 23-03-10 kl 13:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme som min kjære mann. Taktekker. Han har fagbrev fra VGS og tjener nesten 600 000 i året.
![]() |
#23 |
På lukket avdeling
|
![]() Sv: Lønn når man ikke har skole etter videregåendeFor tiden har jeg 0, men håper det endres i trygderetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Lønn når man ikke har skole etter videregåendeSå "vi" så _bare_ har vgs er dumme?
![]() |
#25 |
Har tro på forbedring
|
Isj, jeg hisser meg jo ikke opp over de - heller av de som tjener over 400'
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Lønn når man ikke har skole etter videregåendeAltså, eg syns ikkje at dei som berre har VGS ikkje fortjener å få over 500 000 i lønn. Absolutt ikkje. Eg lurte berre på korleis dei fekk det til! Tenkte ikkje på at dei antageligvis var sjølvstendig næringsdrivande. Røkke har vel også minimalt med utdannelse.
![]() |
#27 |
I farta!!
|
![]() Sv: Lønn når man ikke har skole etter videregåendeBåde tømrer, rørlegger, elektriker, bilmekaniker o.l har jo berre vgs og dei tjener ofte veldig godt. Mannen er tømrer og tjener veldig bra.
![]() |
#28 |
heimføing
|
De fleste håndverker-yrker, f.eks. Tror ikke det eksepsjonelt bra for en elektriker, rørlegger eller trykker å tjene en halv million, mere vanlig etter hva jeg vet.
Å? Man kan da ha veldig bra faglig tyngde selv om man ikke har høyere utdanning. Erfaring teller også. Mye.
Nå er vi på et forum med fleste damer. Uten at jeg skal si det for sikkert, så vil jeg tro at damene her som har "kun videregående" er i helsebransjen eller beslektede kvinneyrker. Der er ikke lønna så fet, akkurat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Har noe sagt det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Lønn når man ikke har skole etter videregåendeJeg tjener ca 400 000 pluss minus. Tok et år skole etter almennfag, men det var stud.fag på videregående nivå. Jeg kunne tjent mer dersom jeg hadde vært mer karriereorientert og heller ikke tatt det ganske med ro med en del deltidsjobbing etter barn og byttet litt jobb utifra det de siste tre årene.
![]() |
#32 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Lønn når man ikke har skole etter videregåendeForresten, jeg er nok litt "domm", jeg har krysset av for feil valg i pollen, skulle vært en opp.
![]() |
#33 |
Men først, kaffe!
Mulig det. Jeg kjenner best IT-bransjen, og der har det hardnet til veldig. Man kunne før komme langt på kun erfaring, men nå kommer det fler og fler med både erfaring og utdannelse, og da har det straks blitt vanskligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Lønn når man ikke har skole etter videregåendeMannen min har fagbrev, jobber i privat industri og har over 450 000 kr i årslønn.
![]() |
#35 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Lønn når man ikke har skole etter videregåendeEksmannen min har bare fagbrev, og tjener over millionen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Lønn når man ikke har skole etter videregåendeLønn er ikke, og skal selvsagt heller ikke være BARE korrelert til utdannelse.
![]() |
#37 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Lønn når man ikke har skole etter videregåendeCluet er vel å jobbe i et privat manneyrke fremfor offentlig kvinneyrke.
![]() |
#38 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Lønn når man ikke har skole etter videregåendeJa, men damer velger jo å ikke gjøre det, så da syns de vel at det er noe annet som gjør det verdt det, da?
![]() |
#39 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Lønn når man ikke har skole etter videregående[... Sist redigert av rine : 08-08-10 kl 14:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Lønn når man ikke har skole etter videregåendeJeg er definitivt ikke interessert i typiske "manneyrker" -verken de tekniske, de handy-man aktige eller selger (mange salgsretta yrker har veldig høy manneandel). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|