Sv: Ergrer seg over barn som skriker på flyet
Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.
Jeg må sitere meg selv og korrigere litt, for jeg ser at jeg kan virke i overkant blærete her. Det jeg mener med å investere tid er rett og slett at når jeg fløy med ungene så gikk all tid med på å distrahere, underholde, hysje og kose - ikke mye tid til boklesing og taxfreeshopping og soving sånn som jeg har observert andre foreldre med bråkeunger har prioritert. Det er stress å fly med unger som oftest og man bør være innnstilt på at det er... annerledes enn prebarn.
Nettopp. Jeg syns det er ganske slemt mot barna også jeg, å bare overlate dem til seg selv på et fly. Glitterbarnet elsker heldigvis å fly, men han kan bli litt gira, og jeg så at endel bleknet og bet tennene sammen da han jublet "VI DETTER NED! " på en særdeles humpete landing. Han er også en setesparker, både på kino, i bil, buss og fly. Dette er vi selvfølgelig oppmerksom på og stopper med en gang vi legger merke til det.
Jeg syns selvsagt at man har lov til å bli irritert over alt man vil, men som Polyanna så skiller jeg mellom det det er hensiktsmessig å bli irritert over, og det som ikke hjelper verken meg eller de jeg blir irritert på. Uten at det forhindret meg i å omtrent dra av meg håret bak en familie på Heathrow som var full av armbånd, kjeder, hårpynt i metall, fotlenker, tåringer og what not, og prøvde å ta av en og en før de prøvde metalldetektoren på nytt.
Jeg er for øvrig ikke interessert i egne barnesoner på fly, og tror at summen ville blitt mer plagsom. De aller fleste som har opplevd plagsomme barn, har kanskje gjort det en eller to ganger i hele flylivet sitt, og det syns jeg rett og slett er for tynt grunnlag til å henvise en hel brukergruppe bakerst i flyet på. Glitterbarnet liker å sitte i fred, se på film, lese en bok, eller titte ut av vinduet, og han hadde fått sin flytur kraftig forringet om han skulle bli buntet sammen med en gjeng babyer bakerst, bare fordi han var under en viss alder.
På fly må alle ta hensyn til alle, sånn er det bare.