|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Superbasinella
|
Ikke fornøyd med Reima, noen bedre?Jeg har sverget til Reimadressene, men jeg synes ikke de holder mål. Dressen til storesøster trekker inn vann. Nå er hun en sitte-i-søledam-unge så det super nok sikkert inn nede ved benåpningen også. Men på tørre dager har hun våte flekker på knærne. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ikke fornøyd med Reima, noen bedre?Vi er mest fornøyd med Ticket 2 Heaven. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Superbasinella
|
Sv: Ikke fornøyd med Reima, noen bedre?Hvilken pris er det på TTH? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
I mål
|
Sv: Ikke fornøyd med Reima, noen bedre?TTH har omtrent like horribel pris som Reima. Men vi er også veldig fornøyd med den. Men jeg har også en sitte i søledam unge, og det er ingenting som holder tett altså. Jeg vet folk sier det, men hos oss holder ingenting. Har prøvd Troll, TTH (holdt en god stund...) og HH. Nå til dags går vannet gjennom BÅDE gummibukse og HH-dress. Det kommer nok en del inn helt nede, men ikke alt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Ikke fornøyd med Reima, noen bedre?Ticket 2 Heaven er den beste dressen vi har hatt i forhold til vanntetthet. |
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Ikke fornøyd med Reima, noen bedre?Vi er skikkelig skuffet over T2H. Revnet flere steder i løpet av de to sesongene vi hadde. På merkelige steder også, som i sømmen ved glidelåsen på lommene. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Ikke fornøyd med Reima, noen bedre?Rasavil. Billigere enn Reima og Ticket, men like god. Forsterket nederst. www.blapelikan.no
|
|
|
#11 |
|
Superbasinella
|
Sv: Ikke fornøyd med Reima, noen bedre?
Mulig det var en Mikk Line når jeg tenker meg om. Hvordan er egentlig disse dressene? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Ikke fornøyd med Reima, noen bedre?Ticket er varm og forholdsvis tørr, men ikke hvis de setter seg inn i søledammen. Dessuten er TTH tung, tung, tung.
|
|
|
#13 |
|
Superbasinella
|
Vi har Friends dressen som ekstradress. Synes den er tyngre enn Reima sin, og hun blir like blaut i den. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Ikke fornøyd med Reima, noen bedre?Vi er kjempefornøyde med TTH, både vårdress og vinterdress. Lillesøster bruker nå en arvet vinterdress fra TTH og den blir hun ikke våt i. Usikker på om den er reimpregnert, men den er godt brukt og holder i massevis enda. Man kan nesten ikke se på den at den er brukt 2-3 sesonger av to barn. Vårdressen ble brukt som regntøy i fjor vår og høst, og holdt absolutt mål. Dessuten er strikken nede ved foten så stram at de holder seg godt rundt støvler/vintersko.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Ikke fornøyd med Reima, noen bedre?Ticket to Heaven er den beste dressen hittil. Vi har hatt Reima og HH tidligere.
|
|
|
#16 |
|
maler
|
Sv: Ikke fornøyd med Reima, noen bedre?Synes dere ikke TTH er veldig stive og tunge? Jeg har ikke så mye erfaring med dem, har bare et todelt sett til eldstemann, men det er såpass stivt at jeg hadde ikke puttet det på en liten tass i barnehagen tror jeg.
|
|
|
#17 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Litt enig med deg der, iallefall når det gjelder vinterdressen. Til helt små hadde jeg valgt Reima.
|
|
|
#18 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Ikke fornøyd med Reima, noen bedre?MikkLine
|
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Ikke fornøyd med Reima, noen bedre?Jonathan er et annet alternativ til Reima - Storebror hadde en dress som var like lett som Reimatec, men mye mer slitesterk siden den har cordura underdel. Billigere enn Reimatec er den også. |
|
![]() |
|
|