Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ikke fornøyd med Reima, noen bedre?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-10, 21:46   #1
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikke fornøyd med Reima, noen bedre?

Jeg har sverget til Reimadressene, men jeg synes ikke de holder mål. Dressen til storesøster trekker inn vann. Nå er hun en sitte-i-søledam-unge så det super nok sikkert inn nede ved benåpningen også. Men på tørre dager har hun våte flekker på knærne.
Dessuten synes jeg prisen er horribel. Kan noen anbefale meg en dress til neste vinter?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 21:47   #2
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fornøyd med Reima, noen bedre?

Troll eller ticket. De holder tett.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 21:53   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er mest fornøyd med Ticket 2 Heaven.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 21:56   #4
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har god erfaring med Ticket.

Gammel 25-03-10, 22:22   #5
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvilken pris er det på TTH?

Kjøpte en dress på supertilbud i høst etter jeg leste i en tråd her, men jeg kommer jo ikke på hvilket merke den er. Den ligger pakket ned i kjelleren, passer vel ikke før om en vinter eller to.

Gammel 25-03-10, 22:24   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1200 sånn ca er prisen.
Jeg liker også ticket godt.

Gammel 25-03-10, 22:25   #7
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

TTH har omtrent like horribel pris som Reima. Men vi er også veldig fornøyd med den. Men jeg har også en sitte i søledam unge, og det er ingenting som holder tett altså. Jeg vet folk sier det, men hos oss holder ingenting. Har prøvd Troll, TTH (holdt en god stund...) og HH. Nå til dags går vannet gjennom BÅDE gummibukse og HH-dress. Det kommer nok en del inn helt nede, men ikke alt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 22:25   #8
Left
Passiv

Standard

Ticket 2 Heaven er den beste dressen vi har hatt i forhold til vanntetthet.
Storebror svømte - og da mener jeg bokstavelig altså. Det RANT av hele han, og jeg tenkte at han ble deilig å kle av etterpå... men han var helt tørr han. Ikke en våt flekk noe sted
Så vel verdt prisen. Den er ikke dyrere enn Reima, og veldig mye bedre.

Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 22:33   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er skikkelig skuffet over T2H. Revnet flere steder i løpet av de to sesongene vi hadde. På merkelige steder også, som i sømmen ved glidelåsen på lommene.

Vi gikk tilbake til Reima, men til Reimatec Plus. MYE bedre enn vanlig Reimatec.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 23:07   #10
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Rasavil. Billigere enn Reima og Ticket, men like god. Forsterket nederst. www.blapelikan.no

Gammel 25-03-10, 23:12   #11
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Kjøpte en dress på supertilbud i høst etter jeg leste i en tråd her, men jeg kommer jo ikke på hvilket merke den er. Den ligger pakket ned i kjelleren, passer vel ikke før om en vinter eller to.

Mulig det var en Mikk Line når jeg tenker meg om. Hvordan er egentlig disse dressene?

Gammel 25-03-10, 23:22   #12
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Ticket er varm og forholdsvis tørr, men ikke hvis de setter seg inn i søledammen. Dessuten er TTH tung, tung, tung.

Jeg har mye bedre erfaring med Friends dressen fra Coop enn med TTH. Jeg synes den tilsvarer en lettere TTH, like varm og like vanntett.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 23:23   #13
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Ticket er varm og forholdsvis tørr, men ikke hvis de setter seg inn i søledammen. Dessuten er TTH tung, tung, tung.

Jeg har mye bedre erfaring med Friends dressen fra Coop enn med TTH. Jeg synes den tilsvarer en lettere TTH, like varm og like vanntett.

Vi har Friends dressen som ekstradress. Synes den er tyngre enn Reima sin, og hun blir like blaut i den.

Gammel 26-03-10, 01:21   #14
dolliemor
Aktiv

dolliemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
dolliemor er litt kul
Standard

Vi er kjempefornøyde med TTH, både vårdress og vinterdress. Lillesøster bruker nå en arvet vinterdress fra TTH og den blir hun ikke våt i. Usikker på om den er reimpregnert, men den er godt brukt og holder i massevis enda. Man kan nesten ikke se på den at den er brukt 2-3 sesonger av to barn. Vårdressen ble brukt som regntøy i fjor vår og høst, og holdt absolutt mål. Dessuten er strikken nede ved foten så stram at de holder seg godt rundt støvler/vintersko.
Vi hadde Reima da hun var mindre og jeg var veldig fornøyd med den også. Grunnen til at vi har valgt TTH, er at jeg liker både farger og design mye bedre på TTH.

Gammel 26-03-10, 01:27   #15
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Ticket to Heaven er den beste dressen hittil. Vi har hatt Reima og HH tidligere.

Gammel 26-03-10, 01:30   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes dere ikke TTH er veldig stive og tunge? Jeg har ikke så mye erfaring med dem, har bare et todelt sett til eldstemann, men det er såpass stivt at jeg hadde ikke puttet det på en liten tass i barnehagen tror jeg.

Gammel 26-03-10, 01:46   #17
dolliemor
Aktiv

dolliemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
dolliemor er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Synes dere ikke TTH er veldig stive og tunge? Jeg har ikke så mye erfaring med dem, har bare et todelt sett til eldstemann, men det er såpass stivt at jeg hadde ikke puttet det på en liten tass i barnehagen tror jeg.

Litt enig med deg der, iallefall når det gjelder vinterdressen. Til helt små hadde jeg valgt Reima.

Gammel 26-03-10, 09:01   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Synes dere ikke TTH er veldig stive og tunge?

Jeg synes ikke de er så tunge, men de er tyngre enn Reima, ja. Det jeg ikke liker med passformen til Ticket, er at den er såpass mye stivere og minde myk enn Reimatec. Den er også fryktelig åpen i halsen.

Jeg slår som sagt et slag for Plus-en til Reima. Beste dress til nå.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 10:05   #19
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

MikkLine

Gammel 26-03-10, 10:07   #20
Left
Passiv

Standard

Jonathan er et annet alternativ til Reima - Storebror hadde en dress som var like lett som Reimatec, men mye mer slitesterk siden den har cordura underdel. Billigere enn Reimatec er den også.

Bokklubbdressen som De Norske Bokklubbene solgte og hadde som vervepremie var også super, men den får man ikke tak i lenger

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.