Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-10, 14:59   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Jeg syns noen her påpeker en sak som jeg også har notert meg, og som jeg faktisk syns er negativt med forumet. En ting er at man, som Skilpadda, debatterer med mennesker, og ikke med tekster, og at det selvsagt blir sånn at man "trekker med seg" inntrykk fra tidligere diskusjoner inn i nye.

Det er helt naturlig.

Men det pågår en bås-setting som jeg ikke syns alltid fører noe godt med seg. Man plasserer brukere i en bås - "sånn er HUN/HAN" - og så blir alt de senere sider tolket deretter. Og er den båsen noe man syns er negativt, så blir ting som kommer fra den kanten tolket utrolig negativt, og møtt i overkant kritisk.

Og for å bryte dette "Noen", "Enkelte"-snakket: Jeg syns at brukere som Sitron, Mim, m.fl. bruker disse båsene veldig aktivt, og det kan rette seg mot brukere som rine (Hun Fæle Høyredama Som Vil Sulte Ihjel Syke Fattigfolk), Zöe og Jessica ("føledamer"), bina ("vriompeisen"), Milfrid ("Hollywoodfrue"), etc. (tar dere som eksempler fordi jeg føler at dere er klar over bås-settingen og ofte spiller opp rundt den og ironiserer over den selv).

Det er ikke så lett alltid å se hvem man bestemmer seg for å sette i båser som er "teit - kan ikke ta noe som kommer derfra alvorlig" og hvem som havner i "Joda, vi er ofte uenige, men vi liker hverandre godt og gir hverandre mye slækk pga. det".

Det handler litt om grunnverdier - jeg tror Rine har noen politiske verdier som står så fjernt fra mange på forumet at man blir stående på helt forskjellige "grunnmurer" og dialog blir vanskelig. For eksempel. På den annen side: Jeg og Mim eller Acsa er også milevidt fra hverandre politisk, og sånn utenom valgkamptider så går det fint for det.

Da tror jeg faktisk det handler mye om hvem man kjenner. Man gir rett og slett vennene sine langt mer slækk enn de man bare kjenner nicket til.

Emneord
personangrep

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.