Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hjelp - Windows 7 vs. Windows Vista og tilkobling til nett

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-10, 22:31   #1
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Hjelp - Windows 7 vs. Windows Vista og tilkobling til nett

Jeg plages!!!

Jeg kjører internett gjennom trådløs bredbånd fra Telenor, og er veldig fornøyd. Våre bærebare pc'er kjører tydeligvis Vista. Det gjør ikke min nye maskin - den kjører Windows 7.

Modemet er spesifisert til Vista, og nekter å fungere på den nye maskinen. Hva gjør jeg?

Må innrømme at jeg er litt sånn nå...hater å plages med slike ting...

Må jeg ha et til modem, spesifikt for denne maskinen? Eller kan jeg oppgradere kortet i modemet på en måte?

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 22:36   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - Windows 7 vs. Windows Vista og tilkobling til nett

Hæ? Jeg har Vista, mannen har Windows 7, guttungen har XP og den gamle bærbare har 98. Alle er på samme nett. Jeg satt opp routermoden med Vista. Kan man låse den til et operativsystem altså?

Hvilken feilmelding får du? Får du til å koble til med kabel med den nye pc-en?

Gammel 26-03-10, 22:39   #3
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Kabel er ikke et alternativ her, utelukkende trådløst...Det står på modempakken at man må ha Vista, og når jeg kjører det på Windows 7 kom det melding om at et program med feil format prøver å koble seg på...(eller noe sånt) Innstalleringen går helt greit, det fungerer bare ikke å koble seg opp...Og modemet fungerer helt greit på de øvrige maskinene, surfer i vei nå...

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Gammel 26-03-10, 22:47   #4
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Kabel er ikke et alternativ her, utelukkende trådløst...Det står på modempakken at man må ha Vista, og når jeg kjører det på Windows 7 kom det melding om at et program med feil format prøver å koble seg på...(eller noe sånt) Innstalleringen går helt greit, det fungerer bare ikke å koble seg opp...Og modemet fungerer helt greit på de øvrige maskinene, surfer i vei nå...

Da må man kanskje det da? Jeg hadde tatt en telefon til support for å være helt sikker, for det kan jo hende de har laget "et fix" til problemet.

Gammel 26-03-10, 22:49   #5
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Standard

Jeg er inne!!! Hurra!!! Gikk til Telenorsidene, og fant at de har lagt ut nedlastbar programvare for mitt modem, lastet ned denne til minnepenn, lastet over på min nye maskin, og nå surfer jeg i vei!!! Hurra!!!

Takk for svar!

Gammel 26-03-10, 22:51   #6
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Se der ja. Da hadde de laget fix.

Godt når det ordner seg og du kan nyte nymaskina til fulle.

Gammel 27-03-10, 00:30   #7
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så flott. Miraklenes tid er ikke forbi. :-)

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.