|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
*_*
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?
I Lillestrøm, derimot...
![]() |
![]() |
#122 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Just.
![]() |
#124 |
Bedreviter
|
Og som det plutselig gikk opp for meg her om dagen: "Jeg produserer trøndere! |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() |
![]() |
#126 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ikke mørketid store deler av året. Mørketiden i Tromsø er fra 25. november til 17. januar. Det er altså ikke stummende mørkt selv om det er mørketid. Det er jo lys selv om sola er nedenfor horisonten. Avatarbildet er et utsiktsbilde fra huset vårt, tatt i mørketid. Himmelen får ofte et fantastisk rosa lysskjær i mørketida. Det er nydelig! I barnehagene passer de på og gå ut når det mest lys, så tar de inneaktitvitetene på ettermiddagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Absolut ateist
|
Eller der ble det bare Bergen og Stavanger som sto igjen. Jeg kunne aldri bodd i Trondheim. Jeg tror jeg hadde gjort meg selv døv innen året var omme. En eller to trøndere er greit, men bare? Oh my gawd, altså.
![]() |
#129 |
Bedreviter
|
Det som er så fint med Trondheim, er at det er helt normalt å snakke en annen dialekt enn trøndersk her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
I mål
|
Ikke at Trondheim kan sies å ha noen markant mørketid, men noe av det jeg savner mest derfra er å gå hjem fra fest nærmest i sol midt på natten. Vel, jeg savner vel generelt å gå hjem fra fest midt på natten egentlig |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
*_*
|
![]() |
![]() |
#132 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() |
![]() |
#133 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg blir omtrent sprø av det lille mørket vi har i Oslo, og hadde blitt seriøst deprimert om jeg måtte forholde meg til enda mer mørke. Midnattsola sier jeg derimot jatakk til.
![]() |
#134 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Om vi bruker Operaen? Vel, vi er der jo innimellom. Spiser lunsj der, og rusler på taket. Men forestilling har vi ikke fått billetter til. Jeg har prøvd et par ganger, men har vært for sent ute. Jeg er heller ingen operagjenger, jeg trives i tilfelle best på barneforestillinger eller teateroppsetninger. De aller fleste jeg kjenner her i byen har imidlertid vært på forestillinger der. De fleste oslofolk jeg kjenner er i grunn betydelig mer høykulturelle enn meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg tenker som mange andre at det er revnende likegyldig hvor man har adresse, det viktigste er hvordan man legger forholdene til rette.
![]() |
#136 |
flisespikker
|
Hehe.
![]() |
#137 |
I mål
|
Ja, jeg er redd for at også min oppfatning av Trondheim er preget av hva jeg pleide å drive med der. Jeg antar de som er voksne og jobber i Trondheim også betaler skatt og står opp tidlig |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Ustabil
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?For en underlig tråd dette ble! |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?For meg ville det vært utenkelig å bodd langt nord. Ungene hadde sikkert syntes det var ok, men jeg er så glad i vestlandsklimaet med lite snø (i år har det jo vært litt annerledes da men nå er det full vår her med varme, sol og ingen snø, jeg går ute i bare genser og koser meg). Jeg får fullstendig panikk av tanken på å ha så lange vintrer og så mye snø som enkelte steder i landet, jeg fryser langt inn i sjela. Men alt er jo en vane, sikkert, og jeg har jo vokst opp i Stavanger og er selvsagt veldig glad i den byen og byene rundt, og føler meg helt hjemme her, så det spiller jo selvsagt inn.
![]() |
#140 |
maler
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Akkurat det med mørket og været i Trondheim (selv om det faktisk har vært bedre værmessig her noen år nå enn slik jeg husker det fra før-studenttider) er et stort minus. Ingen tvil om det. Byen ellers derimot er ganske perfekt i mine øyne, jeg kunne godt rykket den opp med rot og tatt den med meg sørover til litt mer sol og litt lengre sommer.
![]() |
|
|