|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Skal du slå av lyset under Earth Hour/ Slo du av lyset under Earth Hour? | |||
| Ja. |
|
64 | 56,14% |
| Nei. |
|
28 | 24,56% |
| Glemte det/hva er det? |
|
21 | 18,42% |
| Dustepoll |
|
1 | 0,88% |
| Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Hos oss var det litt mørkere enn vanlig, men vi slo ikke av alt lyset. Jeg synes nok det er viktigere å ta t-banen/sykle enn å kjøre bil til daglig.
|
|
|
#43 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?
|
|
|
|
#44 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Vi tenkte at det var en grei anledning til å bedrive sofakos. Som nybakte foreldre så blir det jo ikke så mye av det.
|
|
|
#45 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Jeg glemte det i år - men sånn generelt sett er vi ganske flinke til å slå av lys og sånn. Nå.feks har vi eart-hour hva lys angår. (juhu, det er snart vår)
|
|
|
#46 |
|
safariqueen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Jeg slo av lyset. Det i seg selv var en stor bragd ettersom mannen er bortreist for tiden og jeg egentlig er litt mørkredd. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Vi slår av lyset (selv om vi ikke kom på det før 20.40
|
|
|
|
#48 |
|
Glamorøs
|
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Siden glitterbarnet var i seng til da så var det ingen anledning til å snakke
|
|
|
#49 |
|
nju nja njo
|
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Jeg synes det er flott å støtte opp om symbolske aksjoner som får folk til å tenke over energiforbruk, selv om det er daglige handlinger som teller. Merker også jeg blir småirritert over statuser på FB i kategorien "lys er til for å bruker".
|
|
|
#50 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Vi skulle egentlig ha gjort det, men hadde besøk og satt og spiste mat og skravla, så vi glemte det helt bort. Men prøver å være veldig nøye på strømbruk i hverdagen, også fordi det er svinedyrt!!
|
|
|
#51 |
|
ctrl+z
|
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Vi slo av lyset for å snakke med barna om dette. De er ti og åtte år og svært opptatt av miljøet. Det ble en fin time.
|
|
|
#52 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Skrudde av lysene, men hadde på tv'en. Er hjemme alene, så det hadde blitt litt vel stusselig å sitte i mørket helt alene i en time. Det var koselig å sitte å se tv i skinnet fra stearinlys. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Vi var på kino. Men de skrudde av lyset, altså.
|
|
|
#54 |
|
Øyboer
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Vi slo av all lys, men hadde glemt det og var midt i en film så vi tok ikke av tven. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Peppy!
|
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Jeg er ikke så veldig begeistret for slike aksjoner, og hadde nok ignorert det om jeg var hjemme. Men vi var altså på besøk hos venner, og fikk da pent innfinne oss i at lyset var slått av. Barna syntes det var eksotisk da, å leke i stummende mørke. De føyk rundt med lommelykter og syntes earth hour var storstas. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Off the map.
|
Samma hos meg. Jeg slo av lysene på stue og kjøkken litt 'for syns skyld' Men TV-en beholdt vi på.
|
|
|
#57 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Jeg synes forsåvidt det er fint med bevissgjøring. Men jeg synes dette blir ganske halvhjertet. Helst budrd man skru av alt som går på strøm (som tåler å bli avbrutt), slik at man kan kjenne på hvordan det er å klare seg uten ting som går på strøm. Sånn sett er jo taklyset det som er minst viktig egentlig. PC og TV, derimot, merker man fort hvor avhengig man er av.
|
|
|
#58 |
|
Ustabil
|
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Greia er jo utelukkende symbolsk, og derfor etter min oppfatning tullball. Det er kun lys som skal slås av (for det ser jo naboen), mens man kan kjøre oppvaskmaskina og sitte på PC-en (og så lo jeg litt av den her i tråden som hadde vært så flink å ta ut strømkabelen til laptopen først), man har på TV og kaffetrakter - og hva var nå hensikten igjen? Jo, vise naboen at man bryr seg om miljøet. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Ustabil
|
Det siste opplever vi også tendenser til. Ungene er svært miljøbevisste, og tenker mye på miljøet. De ville nok helst kuttet ut både strøm generelt og ikke minst bilbruk. Det tar litt overhånd, ja. |
|
|
|
![]() |
|
|