|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#241 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Vi bor i Oslo, men er mye mer glad i natur enn i alskens kulturtilbud, så jeg må innrømme jeg savner fjell og sjø. Men så er man to som vil ha interessante jobber.
![]() |
#242 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?
I tillegg finnes det langt verre miljøer enn emoene på spor 19.
Alle steder har en feil gjeng. Jeg mener det er lettere å havne i feil gjeng når man har to valg, de snille og de slemme, enn når man har et hav av muligheter på hver side.
![]() |
#243 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig, det er VELDIG mange museer i Stavanger og de setter også opp en haug med forestillinger i Bjergsted og andre steder, jeg synes det er noe hele tiden.
![]() |
#244 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Samme her. Jeg har vokst opp et steinkast fra slottet og elsket Oslo da og gjør det fortsatt. Jeg vokste opp midt i Saabye Christensen-land på en tid da det var lite biler, ungene spilte stikkball i gata og det nesten alltid luktet tørr støvete asfalt og blomstrende syriner...
Jeg kjenner to typer: de som alltid drømmer om snekker og tærne i tangen og som helst bare er sammen med andre kristiansandere, og de som er som mannen min som skyr det meste som har med Kristiansand å gjøre. I hvert fall når han er i Oslo.
![]() |
#245 |
Jeg bor i en stubbe!
|
Etter min erfaring er det mye lettere å få tak i dop, sprit og annen fjas i småbyer enn i storbyer.
![]() |
#246 |
I mål
|
Det tror jeg også. Der jeg vokste opp, kunne man velge mellom TenSing, rånerne og grisefylla; ikke akkurat noe særlig til utvalg det akkurat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Med & uten trylleformel.
|
Jeg er veldig glad i Oslo, og kunne på mange måter gjerne bodd der igjen. Men etter noen fine år på Kampen/Vålerenga, toppet det seg litt etter et dramatisk innbrudd som ødela litt av boligidyllen og tryggheten (vi var hjemme med baby). Vi flyttet ut av byen et halvt år etter, og valgte rekkehus, nærhet til tog, gode fritidstilbud for barn, mye skog og 20 min kjøring til Oslo.
![]() |
![]() |
#248 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg synes det var veldig fint å vokse opp i Oslo, og føler meg nå som en gal mor som virkelig gikk med på å flytte ut. Vi bor fortsatt ikke langt unna, men dette er virkelig bygda i forhold. Ungene elsker stedet vi nå bor på, så jeg heller mot å signere tidligere innlegg som gikk på en sum enkeltfaktorer som avgjør om stedet er godt eller ikke, ikke stedet i seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() |
![]() |
#250 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan være veldig kreativt fruktbart å bo på steder hvor det ikke finnes så mange tilbud også. Det at man kjeder seg litt er jo ofte bare positivt. Man blir både kreative og nytenkende. Jeg kjenner godt til et tettsted i Nordland som har skapt MANGE musikere, og hvor foreldrene engasjerte seg stort i forhold til å lage teatergrupper, kor osv i barndommen deres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Og det endte som regel opp med at man klinte med rånerne. I grisefylla. |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
frakoblet
|
For all del, det er visse steder i byen jeg ikke oppsøker på kveldstid. Nederste del av Karl Johan og nedre del av Akerselven, for eksempel. Men det er altså ikke noe problem for meg å unngå å oppholde meg der.
![]() |
#254 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg blir litt smårørt av alle som føler så varmt for Oslo, eller andre byer. Jeg har aldri hatt en |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Jeg bor i en stubbe!
|
Ja, det kan nok tippe begge veier. Og jeg krangler overhodet ikke på at det er sunt å kjede seg litt. Det har bare ikke fungert for noen av småstedene jeg kjenner godt nok til til å uttale meg om.
![]() |
#256 |
Bedreviter
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Har tro på forbedring
|
Haha - flere som har den feelingen der, gitt! (Ikke jeg nei, jeg er fra Trondheim, men jeg har da tilbragt tid "på landet")
![]() |
#258 |
Ad astra
|
![]() |
#259 |
Helt konge
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Tja, hva er best. |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg er født i Oslo, bergenser på min hals, nå utflyttet, har studert i Trondheim og flyttet tilbake til Oslo. Jeg må da være kvalifisert til å uttale meg? I tillegg har jeg vokst opp både i ordentlige drabantbyer (Lørenskog, Fyllingsdalen, Loddefjord) og på bøgda (som i to ferger fra nærmeste espresso. Ikke at det var espressoer i sentrum heller da, men man får fremdeles ikke espressoer i my hood. Det er broer nå, i det minste.).
![]() |
|
|