Sv: Filmer sett i 2010
1. Avatar. I 3D. Jeg er forelsket i en tre meter høy, blå kvinne. Sånt skjer.
2. Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby, med Will Ferrel. Ikke min type film, og det var bare what's on? Sikkert grei nok, hvis man liker slapstick og underbukser.
3. Just my luck. Nok en what's on, og jeg må innrømme at jeg bare ble nysgjerrig på late Lindsey Lohan. Filmen var bare tøys, så klart. EDIT: Vel, det var jo ikke en gang LL som var late. MÅ jeg se noe av Brittany Murphy?
4. Stand by me av Rob Reiner. Veldig, veldig bra, med en småguttversjon og skremmende selvoppfyllende profetisk River Phoenix, en John Cusack som ikke en gang headlinet, en ung og blond Kiefer Sutherland og en ukjennelig Richard Dreyfuss.
5. The Cooler. Jeg har faktisk ikke sett den før, selv om den har en av mine absolutt yndlingsskuespillere, William H. Macy. Veldig bra film. Filmåret tar seg opp. 
6. A Serious Man av Cohen-brødrene. Den er jo veldig bra, med sært persongalleri og absurd humor, men ... Hæ?
7. Up. Knis. Knis. Knis.
8. Up in the air. Joda. Det er ikke så verst, men jeg vet ikke helt om det er bra nok til å være bra nok.
9. Julie & Julia. Jeg er ingen Meryl Streep-fan, men dette var ikke den verste. Nå kjenner jeg ikke Julia Child i det hele tatt, men det merker jeg at jeg har lyst til. Det var det vi rakk av Oscar-nominees før gallaen.
10. Knerten og Lillebror. Tjoda. Ikke den verste norske barnefilmen, tross alt. Men jeg får ikke storyen til å stemme med minnene mine fra bøkene. Det er kanskje på tide å plukke dem frem igjen.
11. New Moon. Jada. Fnis og sånn.
12. Revolutionary Road. Damn, that girl can play. Og Leo begynner visst så vidt å bli voksen?
13. The Hangover. Fiffig, den er det.
|