Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å invitere til besøk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-10, 18:54   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Å invitere til besøk

Ei venninne og jeg snakket om at de skulle komme på besøk til oss i påsken, på lunsj eller noe. Jeg meldte i dag tidlig og inviterte til lørdag, men har ikke hørt noe som helst ennå, heller ikke, "takk for innbydelsen...må se det litt an" eller noe som helst.

Meldte også ei kusine og ba henne i besøk søndag. Dette er bursdagsmiddag og mange er invitert, så det betyr for så vidt ingenting om hun gir beskjed i det hele, besøk blir det uansett

Men hva er vanlig? Er det vanlig å bare ikke svare? er jeg gammeldags når jeg syns det er litt uhøflig? Nå ER jo jeg litt gammel da, men jeg lurer på hva folk anser som høflig/ikke høflig oppførsel når det gjelder å svar på invitasjoner...

Gammel 31-03-10, 18:56   #2
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å invitere i besøk

Per SMS?

Jeg kan glatt overse SMS'er til dagen etter. Hvis jeg ikke hører at det kommer en melding så får jeg vanligvis ikke sett den til neste gang noen melder eller det ringer. Og det er ofte dagen etterpå.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 19:01   #3
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sms, ja...

Gammel 31-03-10, 19:07   #4
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Om hun ikke svarer i morgen heller så er det litt uhøflig syns jeg, men det er jo ikke sikkert hun har sett smsen enda, eller at hun er opptatt på annet vis.

Gammel 31-03-10, 19:07   #5
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sms kan jeg vente med å svare på til kvelden hvis det er sånt som det ikke haster med. Ofte er det mye som skjer i løpet av en dag, og det er enklere å få det gjort når barna er i seng. Men svar burde du få, det synes jeg helt klart. Forventer du svar umiddelbart, synes jeg det er bedre å ringe.

Gammel 31-03-10, 19:08   #6
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan vente med å svare til jeg har sjekket med mannen. Siden vi stort sett er forskjellige steder på dagtid kan det ta litt tid før jeg får svart. Men jeg pleier å svare.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 19:11   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes uansett man kan svare. Det går jo an å skrive det da, at man feks skal sjekke med mannen etc.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 19:16   #8
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Jeg synes uansett man kan svare. Det går jo an å skrive det da, at man feks skal sjekke med mannen etc.

Helt enig

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 19:16   #9
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Det er jo ikke sikkert hun har sett meldingen? Hvis hun har sett den, er det vel naturlig at hun svarer deg i løpet av dagen/kvelden, det er ihvertfall det jeg ville gjort. Om du ikke får svar i dag, kan du jo ringe henne opp i morgen formiddag?

Dette betyr imidlertid ikke at jeg mener det er uhøflig å ikke svare i løpet av dagen, jeg mener heller at det er litt underlig å bruke begrepet "uhøflig" om gode venners oppførsel. Noen er kjappere til å svare enn andre, hvis du lurer kan du vel bare ringe?
Forresten opplever jeg at sms er en type uformell kommunikasjonsform som ikke krever et formellt svar innen en bestem tid, og dermed synes jeg hele problemstillingen blir litt søkt.
Igjen; lurer du på om de kommer, så ring da vel!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 19:18   #10
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er mengder med sms`er jeg ikke har fått i det siste, så du skal ikke se bort ifra at personen rett og slett ikke har fått de.

Gammel 31-03-10, 19:20   #11
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg ville ha ringt. Ikke alle har telefonen i nærheten for å sjekke for sms.

Gammel 31-03-10, 19:23   #12
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er elendig på SMS, så jeg kunne fint gjort det samme. Sender jeg ikke tilbake der og da, så går det rett og slett i glemmeboka. Det er så ille at venner vitser om det. Jeg burde selvsagt lært, men jeg gjør ikke det, en gang.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 19:53   #13
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg er elendig på SMS, så jeg kunne fint gjort det samme. Sender jeg ikke tilbake der og da, så går det rett og slett i glemmeboka. Det er så ille at venner vitser om det. Jeg burde selvsagt lært, men jeg gjør ikke det, en gang.

Der har du meg også
Jeg ville blitt lei meg om noen mente jeg var uhøflig for det. De fleste vet at de bør ringe me om de ikke får svar på slike ting på sms. Jeg har rett og slett alt for mye virrvarr oppi hodet til å klare å følge opp slike ting dessverre.

Gammel 31-03-10, 19:58   #14
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Gammel 31-03-10, 20:01   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å invitere til besøk

Hvis du er så "gammeldags" at du vil ha et raskt svar bør du være gammeldags nok til å ringe også, ikke sende SMS.
Jeg syns selvsagt man skal svare, men jeg regner ikke SMS som direkte nok kontakt til at jeg kan forvente svar med en gang.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 20:01   #16
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes man bør svare, men det går jo an å vente til kvelden.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 20:46   #17
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvis du er så "gammeldags" at du vil ha et raskt svar bør du være gammeldags nok til å ringe også, ikke sende SMS.
Jeg syns selvsagt man skal svare, men jeg regner ikke SMS som direkte nok kontakt til at jeg kan forvente svar med en gang.

Takk for "snill" smiley.

Nei, så gammeldags at jeg ringer, er jeg ikke

Men for ordens skyld, nå har hun svart.

Gammel 31-03-10, 20:50   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var ikke en snill-smiley, men et helt vanlig smilefjes helt uten baktanker på noe vis.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 20:56   #19
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Selvfølgelig svarer man på en invitasjon, selv om det er på sms. Man svarer da på e-mail og brev også, vanlig høflighet. Men man kan ikke forvente svar umiddelbart, men samme kveld eller dagen etter hadde jeg nok forventet.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 21:22   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

SMS kan man jo overse fordi mobilen ligger i jakka i gangen eller er utladet. Hvis man ser en SMS som innbyr til noe er det naturlig å svare i løpet av dagen, men når man sender SMS kan man ikke ta det for gittnat mottaker har sett innbydelsen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.